Första advent

  2010-11-28 @ 22:19:13 Julen -2010 Kommentarer (12)

Nu är första advent äntligen här!

Och den mysigaste tiden på hela året har precis
tagit sin början.

Nu kan jag på allvar börja nedräkningen fram till julafton.

Dan före dan, före dan, före dan, före dan....

Och vi har tänt det första ljuset här hemma.



I år känns julen dessutom som något väldigt extra och speciellt.

Jag har nu min lilla och så underbara familj att fira den tillsammans med.
Ett barn som jag älskar mer än något på denna jord.
Som sprider sådan kärlek och glädje runt omkring sej.



Igår åkte jag med ljus och lykta runt hela byn för att hitta blockljus åt
mitt adventsarrangemang.

Jag har aldrig varit så sent ute något år.
Vilket oxå resulterade i inga ljus på hela byn!

Men då är det bra att vi har Wiks i Lajksjön.

I hopp om att de skulle ha ljus, åkte jag blixtsnabbt dit och fann till
min glädje fyra ljus.



Till veckan blir det återigen ett besök dit, när de väntar hem fler av
vaxljusen Therese bloggat om tidigare.

Något perfekt och väldigt barnvänligt i detta hushåll,
när de inte är riktiga ljus och väldigt barnsäkra ;)



Det är oxå första året som jag inte varit till skogs tidigare i höst och letat mossa
och dyligt för att fylla mitt arrangemang med.

Men då är det tur att Blomster finns ;)

Granris och andra atrealjer fyndades hos dem.
Och jag ångrar inte en sekund att jag missade mossan från skogen.
För nu doftar det dessutom ljuvligt och juligt av det mjuka och goa granriset =)




Helgen har annars bestått av massor av eldande, julmusik och mys.

När det varit så bitande kallt har kakelugnen gått på högtryck här hemma
och pappan i hemmet har säkrat denna med en rejäl hage,
så att inte Tim ska krypa in i spisen.

En sväng på julskyltningen blev det idag i den - 20 gradiga kylan.

Det hör som till att alltid gå en sväng vad det än är för väder.

Någon tomte fick vi dock inte se skymten av.

Men vad gör det, när vi har vår alldeles egna lilla jultomte här hemma ;)



Hoppas att ni haft en riktigt fin första advent ♥


Kommentarer
Postat av: Nina

Se där va bra det blev :) Och det är då en himla tur att Wiks finns :) Tim är ju helt underbart söt, sjögatans sötaste tomtenisse! Nä nu har Nina bråttom. En snabb dusch, fixa mig iordning, skjutsa Sam på dagis och sen till Lycksele. Jäkla skit att det är så förbannat kallt bara. Kram kram

2010-11-29 @ 08:01:01
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: carola

åh så fint du gjort, jösses vad alla är pyssliga:)

Goaste tomten hittade du också på..



Hoppas du får en bra start på veckan.

kramisar

2010-11-29 @ 08:13:47
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja i går var det bitande kallt ångrade att jag inte tog skoterskorna då vi gick vår runda... Måste också till wiiks å bunkra ytterligare ljus då de kommer hem, för oj, jag har blivit beroende, är så skönt att kunna lämna dem utan att oroa sig. Och ditt arrangemang blev ju toppen! KRAM till dig och din lilla tomtenisse! <3

2010-11-29 @ 10:19:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja men gud så jag längtar tills ikväll ska du veta! Ska bli Mums och mys! Å det är ju iaf liiite mildare idag :p Nån grad så där... Nu ska Sam på dagis. Och jag ska julstäda i hans rum! Inatt så sov Anton hela natten. Underbart. Åt inte förrän efter halv sex. Hörs sen vännen <3 kram kram

2010-11-30 @ 08:31:58
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Erika K

Hej Malin!



"fuskblockljusen" finns på Myway oxå! :)

2010-11-30 @ 09:41:36
Postat av: Mina två små hjärtan

Vilka fina adventsstakar alla gör :) Själv har jag en vanlig tråkig med mossa och rödvitprickiga svampar ;P Hade ingen ork att göra nåt mer avancerat i år.



Ja nog är hon tidig lillskruttan, hade det på känn rätt tidigt, fast kanske inte att hon skulle ha sån här framfart :) Jag tycker alla barnen som föddes där i början på året verkar ha eld i baken ;) Kram

2010-11-30 @ 11:10:03
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja nu lovar jag att vi ska bli friska!!! För nu vill jag pyssla å glögga med er <3 KRAM

2010-12-01 @ 15:16:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja hör av dig när du vet hur det blir, om ni far till stan på fredag eller om du far Imorron. Så kanske vi kan träffas på fredag :) Melvin hade ingen öroninflammation som tur va. Nu är han mycke piggare. Spelar wii för fullt. Kram kram vännen

2010-12-01 @ 17:02:27
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja va livet skulle va tomt och tråkigt utan våra sötnosar!

Är så himla glad att jag fått tre så fina pojkar <3

Trots bråk och tjafs så är dom det bästa!

Och Sam har dessutom varit på riktigt bra humör idag/kväll. Å varit så snäll och go mot Anton!



Ha en underbar dag imorron <3

Kramar!

2010-12-01 @ 22:39:05
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Daniella

Fin blogg! Vad ska du göra idag då? Själv ska jag strax dra till skolan och sedan har jag inga planer för idag, men vi får väl se!

2010-12-02 @ 07:05:36
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tack snälla för att du tar dig tid å klickar :-) Här känner vi oss liiite piggare så nu hoppas jag att vi är på rätt väg!!! Kram till er <3

2010-12-02 @ 07:29:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Det var ju den sötaste nissen jag sett på länge :)

Ja julen blir ju faktiskt lite annorlunda när man har barn.

Så fint du fått det här i bloggen, har varit inne och kikat lite innan men inte hunnit kommentera. Lilleman kräver full uppmärksamhet vissa dagar :)

Det är helt otroligt vad mycket snö vi fått och det värsta är ju att det bara fortsätter. Idag har det vräkt ner i stort sätt hela dagen. Men fint är det!!

Kram

2010-12-02 @ 17:30:59
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix