Fjällvärlden

  2012-04-03 @ 12:11:44 Familjen Kommentarer (7)

I helgen åkte vi till Borgafjäll.

Vi skulle åka skoter, fiska och må allmänt gott.

Trodde jag ja...
Lider
av fruktansvärd ryggont från sex veckor tillbaka.
Så någon vidare skoter var inte att tänka på för min del =(

Men visst vill man försöka vara med ändå.

Så jag tog bilen till Dabbnäs, där jag blev upphämtad
för att prova fiskelyckan på Dabbsjön.
Och det gick hyfsat.



Dagens storfiskare, som är dödligt rädd för den fångade fisken!
Han rent utav skrev av skräck när dom drogs upp ur hålet! :p



Men prova kunde man ju alltid. Som tur utan något napp ;)



Det mest intressanta var om nycklarna satt kvar i skotrarna!
Nyckeltjuv som vi har! ;)



Skräcken var ändå när pappa drog upp denna fina öring på 1,5 kg.



Asterix glassade mest i pulkan hela helgen, när det båste ganska så bra utanför.



Söndagen drog vi upp på fjället för att återigen prova fiskelyckan.

Jag gjorde ett tappert försök att följa med,
men visst kändes det alltid.



Storfiskarn var åter framme igen, men med samma tur där.
NAPPFRITT! ;)

Medan dom andra drog fisk på fisk!



Han roade sej istället med att skotta snö och parkera
trakorn och lastbilen i garaget.



Vårat lilla charmtroll!

Se någon storfiskare blir han nog inte.
Men en älgjägare kanske!? ;)

Nu är det bara att ladda om för en ny helg i fjället.

På skärtorsdag styr vi kosan upp igen,
för att fira årets påskhelg.
Och jag håller tummarna att ryggen kanske blir något bättre iaf.
Annars kan jag nog se i stjärnorna efter någon skoteråkning.

Men hålla en tumme eller två kanske hjälper?
Ihopp om att nästa torsdag snart är här
och jag får åka vidare för att kollas upp.

Trevlig tisdag på er!


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag håller tummarna STENHÅRT för dig, så du slipper det onda å får en fin helg i fjället <3 Å härliga bilder på er goding, å hellre en som är napprädd än en som går omkring å syter sin fisk hela dagen ;-P

Nu ska jag natta kudden så jag orkar upp för äventyr om några timmar... KRAM!

2012-04-03 @ 22:06:30
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej älskade vän!

Va glad jag blev att du tassade in till mig.

goa du!!

Fina underbara bilder. typiskt med din rygg.

Hoppas den e bättre snart,



Håller tummarna

massa varma kramar

natt natt

2012-04-03 @ 22:10:34
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Vendela

Fina bilder du bjuder på! men tråkigt med din rygg! Hoppas det onda går över snart så du får njuta av påskhelgen, jobbigt med ryggont :(



Glad påsk önskar jag dig och din familj!

2012-04-04 @ 22:06:12
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej

Skickar en varm påska kram till er alla

kram kram

2012-04-07 @ 22:59:48
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej

Skickar en varm påska kram till er alla

kram kram

2012-04-07 @ 22:59:49
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hoppas du kunnat njuta lite av påsken iaf, och att ryggen gett med sig. Sitter själv med en ond rygg nu, linement, smärtplåster och tabletter är det som gäller. Ibland ska man inte leka ;-P Kram <3

2012-04-09 @ 20:56:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Så skönt att du kunnat vara med lite i påsk ändå, även om det var med tabletternas hjälp! Å jag hoppas det går bra med sprutor röntgen m.m.

Här är ryggen ännu inte ok, å dessutom har jag fått ont i vänsterhandens alla leder. Mysko. Som tur är hindrar det iaf en inte från att kunna träna.

Och så skön att höra tt Tim med blivit lite godisifierad under påsken, blir lätt så med många nära å kära som är gulliga å ger påskägg :-D Men som sagt, åter till rutinerna å lördagsgodis...

Önskar dig en toppen dag! KRAM

2012-04-11 @ 08:14:52
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix