Plötsligt händer det...

  2012-09-03 @ 18:50:29 Resor och semester Kommentarer (3)
Det börjar liksom vara på tiden för ett nytt inlägg nu va!? ;)
Det har varit nära länge nog nu.
 
Jag har inte ens hunnit vara med på att blogg.se gjorts om.
Så nu hittar jag ju ingenting och känner mej inte alls hemma.
 
Tänkte komma med en liten resumé från vår sommar.
Men för att slippa sitta och tänka tillbaka,
plockar jag istället ut ett axplock av bilder och bjuder er på.
 
Tänkte börja med min och mammas resa till Grekland!
 
Förresten så tror jag åker tillbaka dit igen!!! ;)
 
 
 
Underbara Platanias.
Vi hade ca 50 meter till havet från vårat hotell.
Dock var det röd flagga mest hela veckan.
Så något bad i havet blev det inte för min del.
Mamma trotsade dock vågorna och försvann i ett nafs med dem.
Men upp kom man alltid, på ett eller annat vis ;)
 
 
Vi hittade en jätte mysigt restaurang just intill
där vi bodde. Där blev vi snabbt stammisar och hann avnjuta
många goda middagar!
 
 
Min fina fina mamma ♥
 
 
Utsikt från vårt hotell.
Inte så tokigt! =)
 
 
Med en godare lunch.
Omeletterna var helt gudomliga där.
 
 
Vi strosade längs gatorna och bara hade det mysigt
 de ljumma sommarkvällarna.
 
 
En liten blick från vår balkong.
 
 
En kväll tog vi mod till oss för att besöka Chania.
Vilket mest resulterade i bortkastade pengar dit och hem på taxi ;)
Vi blev avsläppta mitt på taxitorget, med typ 100 taxibilar
och hade inte en susning vart vi skulle ta vägen.
Tempot var dessutom ruskigt högt.
Men ett par sandaler hann mamma iaf få med sej hem ;)
 
 
Både fina och goda drinkar serverades.
 
 
Att bara slå sej ned på en uteservering och må gott.
Det är semester det!! =)
 
 
Mor och dotter på en riktigt mysig semester! =)
 
 
Sååå varmt och sååå skönt!
Men ett dopp i poolen hann jag iaf med! ;)
Här uppe var det något varmt, så vi tillbringade våra
dagar vid havet istället.
Förstår inte de som kunde ligga och pressa här från morgon till kväll.
För det var riktigt HETT!
 
 
Men så kom tyvärr sista dagen på stranden.
Något butter...
De långa, fina och varma promenaderna längs den
långa fina stranden, saknar jag allt!!!
 
 
Sista dagen och utcheckning från hotellet.
 
 
Och gissa vad...!!!
Jo!!!! Dagen vi skulle åka hem var vågorna puts veck!
Det blåste ingenting och alla vattenskotrar, luftmadrasser, båtar och allt vad det heter,
seglade så fint fram över havet!
Surt, sa räven!
 
 
Annars hade vi lätt tagit en tur i denna!!! ;)
 
 
Midsommarafton!
Och här väntar istället en resa hem till kyligare breddgrader.
Dags att bege sej hem till Sverige igen och lämna
detta underbara land.
 
Dock hade vi en något orolig vecka, eftersom pappa
fick åka in akut för hjärtat medan vi var borta.
Men så fort vi landat kunde vi hälsa på honom,
när han så lägligt låg i Umeå.
 
 
KRETA!!!!
Jag kommer mer än gärna tillbaka!!!!!
 
Tack än en gång för en underbar resa, semester och födelsedagspresent mamma! ♥
 
 
Fortsättning följer...

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Ni är så fina <3 Och underbara bilder. Ser just nu inte vad jag skriver då det ligger en reklamskylt precis där man ska skriva! Damn shit! Puss puss

2012-09-03 @ 19:52:07
URL: http://ninuz.blogg.se
Postat av: Mamma

Ja visst hade vi det underbart på alla sätt och vis!!Längtar oxå tillbaka! Vi får börja spara till en ny resa! Men nu får vi leva på minnena så länge! Kram kram!

2012-09-03 @ 22:13:21
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja se där, nu hände det, kul med uppdatering :-D Ni ser verkligen ut att ha haft det fin fint <3 KRAM

2012-09-04 @ 08:25:59
URL: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix