Rädsla...

  2012-01-31 @ 20:36:51 Tim Kommentarer (5)

Varje kväll och natt brottas vi med rädsla, skräck och mardrömmar!



Tim har kommit till en period där han är rädd
för i princip allt, när det kommer
till sängdags.

Han vill inte ligga på sitt rum och i sin säng,
om han själv får välja.

Vissa kvällar gråter han innan vi ens kommit till säng.
Då tar han kudden och mamma
och går antingen till mammas säng,
eller så kommer han tassandes till soffan om jag skulle
finnas där.

- Jag ligga sova här!

Han får somna och jag bär in honom.

Men då kommer han oftast tassandes varje natt.
Han, kudden och snutten x2 kryper ner
tätt intill
och somnar om igen.

Skulle jag mot förmodan göra ett försök att gå tillbaka,
börjar han gråta hysteriskt.



Därför får han krypa ner och vi har det dessutom väldigt mysigt tillsammans ;)

Även när han sover lunch kan han vakna
och gråta/skrika helt hysteriskt.

Det har bara varit lite ovant, när Tim alltid somnat
två röda och alltid ensam, där vi aldrig
behövt sova ner honom.

Men barnen har sina perioder och alla är de övergående.

På morgonen kliver vi upp mellan fem och sex,
vardag som helg, sju dar i veckan.
Så när kvällen kommer och jag lyckats sova ner han,
är jag så pass trött att det är i princip lika bra att
tassa vidare till nästa säng.

Tur pappan kommer hem till helgerna och byter av en lite :p

Därför ingen som helst blogg tid och lust!!
Jag är för trött och det blir för sent helt enkelt.

Ikväll somnade Tim på bara en timme!! =)
Därför sitter jag här! ;)

Men nu är jag så pass trött att jag tänker ta min
lilla hund
och krypa till sängs jag med.

Sov så gott på er!

KRAM.


Kommentarer
Postat av: Vendela

Usch så jobbigt, både för Tim o er! Ja barnen har sina perioder, det har man fått erfara. Olika faser i olika varianter kommer och går; jobbigt men man får tänka att det hör till utvecklingen.



Kram på er!

2012-01-31 @ 22:37:49
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Dessa perioder kan vara tuffa, särskilt som det liksom inte går trösta annat än att vara när å kramas, men det är allt mysigt! Å ja, även jag har ju gubbe som åker å jobbar mitt i natten, så det var att sova i sängen här hemma :-/ Hade önskat att man mer handfast kunnat delta i protesterna, är dock innerligt glad att det finns starka och engagerade människor som driver frågan!!! Önskar dig en toppen dag!

2012-02-01 @ 08:06:23
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Stackars gose Tim! Hoppas denna period går över snart!

Här har vi ju Anton i sängen jämt. Han använder inte sin säng överhuvudtaget.

Nä han sölar hellre välling i vår säng =/

Ha en bra dag. Snart helg igen =)

Stora kramar söta vän



2012-02-02 @ 09:14:49
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja fy tusan för detta kalal väder, å ska visst hålla i sig hela helgen. Trist då det är doroteadagarna, man vill inte så gärna stå på torget å frysa... så det kan nog bli lite folk i farten :-( Å vi som hade tänkt åka skoter... får vara inne å mysa i stället, som tur är har vi städat ur bastun så vi kan värma oss i den :-D

Får hoppas att det bler ett toppen kalas i morgon <3 KRAM KRAM

2012-02-03 @ 20:43:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Styrkekramar! De vänder, men de e ingen tröst när man är mitt i de.

Kramar i massor

2012-02-05 @ 20:22:56
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix