Vägning och vaccination

  2010-05-26 @ 23:56:59 Tim Kommentarer (6)

Idag var det dags för en ny vägning av Tim.
Vi var ner förra veckan oxå, men eftersom det bara fanns en distriktssköterska på plats då,
bad hon oss komma tillbaka idag för vaccinationen, som dom får vi tre månader.
Denna vecka stannade vågen på 6290 gram och längden på 63,5 cm.
Sen blev det dags för sprutorna. En i varje ben. 
HUVVA
, stackars Tim (tänkte mamma). 
Hemska tanke och inte alls kul, men det gick bra och
när det var över var han återigen på samma fina humör.
Nu hoppas jag och håller mina tummar att han slipper åka
feber efter dessa sprutor.
Än så länge sover han både gott och sött!



♥ Underbara barn ♥

♥ Du gör oss sååå lyckliga ♥


Kommentarer
Postat av: Isabel

Aaw, vilket litet charmtroll :) Han är väldigt lik din sambo måste jag säga :)

2010-05-27 @ 01:03:43
URL: http://aizah.se
Postat av: Isabel

Grät han mycket vid vaccinationen? Eller var han kanske jätteduktig och inte brydde sig om det? :)

Ja, jag tycker att han är väldigt lik sin pappa :)

Tack så jättemycket! Det känns riktigt spännande faktiskt, lite skrämmande också samtidigt. Men det är väl för man kommer kliva in i en roll man aldrig haft förr :)

2010-05-27 @ 11:56:24
URL: http://aizah.se
Postat av: Sockenvägens Söta

Så skönt det gick bra för killen :-) Febern ger säkert med sig ska du se. Holger har jag inte idats tempat då han är go å gla, men nu sover han. Så skönt för då har jag och svea hunnit äta gröt och nu myser hon i mitt knä :-) Tänkte gå på invignngen vid sjön, men hoppar då hon nu är på väg att somna i min famn... Kramar i massor till er! <3

2010-05-27 @ 12:02:26
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja visst fanns det mycket fint?! Förstod du skulle tycka det då vi har lite lika smak fnissar å tänker på vår ume shopping Hoppas både du å din mamma kan komma, hojtar när jag vet datum å tid! Ha det fint nu, så ses vi på söndag :-) Kram

2010-05-28 @ 22:11:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malins farmor

I dag ska vi fira Tims första stora dag, näst efter födelsen som var den allra största så klart.

Jag gratulerar dig Tim till dina tre namn och önskar dig all lycka i världen och en stålande ljus framtid!

2010-05-30 @ 09:59:50
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Ja men då ska du veta va jag tyck om du <3

Du är ju den bästa man kan ha!

Och jag längtar så efter vårat lill troll!

Tänk så mycket roligt dom kommer ha!



Ni är en sån fin och go familj!



Det går ju tusan inte att kommentera i nån ordning ikväll =(



Längtar till vår filmkväll nästa vecka!

Natti natti vännen!

Kramar!

2010-05-31 @ 23:25:51
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix