Julstök för hela slanten.

  2010-12-21 @ 23:12:55 Julen -2010 Kommentarer (3)

Här hemma är det fullt upp med allt vad julstök heter,
så några bloggrundor blir det magert av.

Men det är väl så det är varje jul.
När sista veckan innan jul kommer, så blir det som mest bråttom.

Då ska det städas, handlas, fixa de sista klapparna, 
göras godis, bakas, klä granen, laga lite mat osv osv...

Å precis så är det jag har det här hemma för tillfället.

Å är man dessutom ensam hemma hela veckorna hinner man inte med allt
det där man skulle vilja hinna.

Just därför är jag väldigt glad att min käre sambo kommer hem imorrn kväll.

Då ska han allt få hjälpa mej lite, eller i varje fall se efter våran busige son,
som oxå han ska vara med och hjälpa mamma i julstöket ;)

- Mamma maaam mamm mammmaaa...

Å så drar han mej så fint i byxbenen och ler så där, så jag bara inte kan motstå att
leka liiiite till med honom ;)

Idag har det blivit lite städning. Dammråttorna måste bort innan julen står för dörren.
Men när jag var som mest less på all städning och Tim vilat klart,
tog jag en liten paus och gav oss iväg till Hoting för en god och välbehövlig middag.

Där blev det en runda på Elkedjan för en belysning till matbordet i tvrummet. (Mysig sådan).
Även en sväng in på ortens klädaffär för att prova lite kläder.
Eftersom jag är så rädd att behöva gå naken på julafton...
Nu ska jag bara fundera lite ;)

Nog om detta, så har jag iaf hunnit med det mesta snart.

Fjärde ljuset är tänt. Vips vad fort det gick!

Granen är klädd och Tim var nyfiken :p

De sista klapparna är äntligen inhandlade.

Nu återstår bara griljering av skinkan som snart anländer.

Slå in
en hel hög av julklappar.

Handling på torsdag
.

Frisering
på torsdag. ÄNTLIGEN!

Koka lite knäck
och göra lite chokladbollar åt mannen i huset.

Men imorrn så fortsätter vi att städa lite till ändå.

SEN!!

Ska jag njuta tillsammans med min familj och bara ha
en lugn och fridfull jul ♥


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja du har verkligen de du gör! Hoppas du hittade dig nått fint så du slipper gå naken ;) Och jag förstår att det blir härligt att få hem knotan ;) Eller jag menar farbror Ragnar, eller nä fel igen, menar ju pappa LG :) Jag har slagit in alla julklappar utom två stora som är hos era grannar :p Allt godis är ju redan kokat och snart uppätit så vi kommer till er och äter sen! Ska göra tunnbröd snittar och städa lite. Men annars så äre lugna gatan här. Om Sam inte varit sjuk så skulle ju Tim fått vara med oss några timmar så du får fixa lite i lugn och ro idag. Inte för att jag tror Sam skulle smitta ner han. Å du, glöm inte bort att köpa bingolotter ;) Puss och kram <3

2010-12-22 @ 06:34:44
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Mina två små hjärtan

Ja det enda som håller på städas här hemma för tillfället är datorn ;) formaterar om och hoppas på det bästa. Har dragit på mig förkylningen som barnen haft och har inte ork att städa eler laga mat. Vi ska ändå inte vara hemma på julafton, så det får räcka med vanlig städning (som man i princip gör varje dag ;)



Och du bränn ner bilderna! Min har inte gett några förvarningar innan den kraschat, utan helt plötsligt när man ska starta så har det inte gått. Det kostade mig drygt 1000kr nu när ålrajt fixade ut dom åt mig, det tog drygt en timme för dom, så det kan bli väldigt dyrt om man har något krångligare fel. Och bilderna på barnen vill man ju verkligen inte förlora, det går ju liksom inte ta nya :/



Ha nu en riktigt god jul och gott nytt år!

Kram från oss

2010-12-22 @ 12:05:50
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Nina

Men klart att vi ska ses i jul. Undrar när vi ska lämna julklapparna till Tim. Vill ni ha dom till julafton? För ni ska väl va med på juldagen? Vart vi nu hamnar. Här äre då full fart på Sam. En riktig buse. Medans Anton endast är nöjd om jag håller i han :( Så idag blir det inget gjort. Hade ju velat haft uppesittare med er iår. Hoppas Tim inte blir sjuk nu. Och det där teet dricker jag gärna med dig ;) puss och kram min underbara vän <3

2010-12-22 @ 14:32:39
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix