Juligt och kuligt pyssel.

  2010-12-22 @ 14:30:00 Pyssel Kommentarer (1)

Förra veckan var jag och mamma in till Torparn här i Dorotea
för att inhandla lite pärlor.

Vi tänkte pyssla lite.

Lite pärlor, lite ståltråd och ett stycke tång var allt som behövdes för vårt pysslande.

Enkelt.



Pärlorna gick i rött, vitt och silver.

Juliga färger såklart.

Eftersom det aldrig blev något julpyssel med mina vänner iår,
så tog jag tag i saken själv.

Något litet pyssel skulle jag väl ändå få ihop.

Idén var mammas, men jag var inte sen nog på att haka på ;)
Fast av en egen variant.

Resultatet blev åtta stycken servettringar.



När man är less på att sätta servetterna i glasen eller
bara lägga dem brevid eller på tallriken.
Belv det genast mycket roligare att duka med dessa ;)

Enkelt, stilrent och lite juligt på en och samma gång.





Kommentarer
Postat av: Nina

Ja dom blev så fina vännen. Och Jisses vilket gott julgodis du gjort. Måste komma och besöka dig snart igen ;) Kram på dig din lilla sötnöt!

2010-12-22 @ 22:12:03
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix