Åt rätt håll....?

  2010-12-07 @ 12:03:45 Tim Kommentarer (3)

Här har vi haft en helg med hög feber, så något bloggande har det
inte blivit på några, eller flera dagar.

Tim har sedan i fredags haft konstant 40 graders feber,
men inget annat.
Så med samma temp igår morse, bestämde jag mej för att
ringa ner på sjukstugan och kl 10.00
fick vi komma ner och träffa doktorn.

Efter all undersökning och ha lyssnat på honom, kunde han
konstatera att det var just inget annat än feber.
Men att det är något som sitter längre upp i näsan på honom.
Han är inte förkyld av något slag.
Ingen hosta och inget snor.

Och inatt när febern äntligen hade gått ner, så fick han istället panik av att nästan
inte kunna andas =/
Ett tag fick vi sitta upp för att skulle kunna andas och samtidigt sova.

Nu hoppas jag att även detta släpper, så att vi får tillbaka vår
samma gamla vanliga Tim igen.

Ändå har han trots sin höga feber gjort sitt bästa för att leka.

Det är fruktansvärt jobbigt när de små är sjuka och man inte vet
vad som är fel, när de inte kan tala om för mamma.

Vi har fått trolla för att få honom att både äta och dricka,
när han bara velat kasta bort nappflaskan och "huskes" åt maten.

Måtte det vara på väg åt rätt håll nu!?

Men även fast man är sjuk, så kan man trots allt vara riktigt glad! =)







Kommentarer
Postat av: Mina två små hjärtan

Hoppas det vänder nu. Visst är det helt fantastiskt att de absolut ska vara uppe och leka febern till trots :) Grinigt och gnälligt men att vila förstår dom sig inte på ;) Neo har också varit en såndär högtempare, alltid haft feber mellan 40,5-41 grader. Dom känns verkligen glödheta, med ipren har vi brukat få ner den till 39-40 grader.



Mina skruttar är också snoriga och hostiga nu, feber tror jag däremot inte att dom har (har fortfarande aldrig tempat Lova)



Det är bara att hoppas dom gör bort det nu och får vara friska över jul :)



Kram

2010-12-07 @ 12:48:31
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Nina

Sötnosen där! Hoppas nu att han snart är helt frisk och full fart på igen!

Nu ska jag och Anton hämta Sam.

Den rackarungen va vaken till ettt inatt!

Så nu får han inte sova lika länge på dagen!

Kramizar!

2010-12-07 @ 13:33:11
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: sara

Hoppas det gått på rätt håll och att Tim börjar bli frisk.

Usch ja det är så hemskt när de inte kan andas ordentligt. Jag tycker jag droppar och droppar i Jacks näsa, men ändå är han täppt. Sen vill han ju gärna ha nappen och det är inte så lyckat när han inte kan andas med näsan ordentligt.

Fast ingen feber här än så länge.

Kram till lilla sötnosen ;)

(vilken underbar pyamas han har)

2010-12-08 @ 08:08:43
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix