Övning ger färdighet

  2010-08-18 @ 23:14:37 Tim Kommentarer (6)

Här hemma övas det för fullt.
Alla dagar och flera flera gånger om dagen.
Än så länge har det inte klickat riktigt, men det är nya framsteg i stort sett varje dag.

Idag såg det t.ex. ut så här:



Är det armhävningar på gång...?


Nej!! Jag försöker ju att krypa.


Hur gör jag...? Hur kommer jag igång?


Det går ju inte!!!!!


Ben och armar vill inte samarbeta.



Och ingen vill hjälpa mej heller!

Pladask!


Nu orkar jag inte mera.


Imorrn tar jag nya tag igen!

 


Ja, Tim övar för fulla muggar med krypningen, men står

än så länge bara och gungar fram och tillbaka.
Och förbaskad blir han när han aldrig kommer iväg nångång,
om han kämpat på ett tag.

Men det känns som om det inte är allt för länge kvar förrän han kommer

hur det fungerar. Han vill så gärna lyfta,

men då hänger ju inte resten med.

 

Men övning ger färdighet.

 


SOV SÅ GOTT!



Kommentarer
Postat av: Ida

Ja tålamodet tryter på de små ibland, Lova brukar stupa på näsan när hon försöker flytta knäna framåt, och då blir det livat några sekunder innan det är dags att göra nya försök :-)



Han gör kanske som Neo och kryper vid 7 och går vid 10 ;-)

2010-08-19 @ 12:57:09
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Det går så fort när de väl kommer på det! Å då önskar man att de INTE gjort det då de är överallt fniss KRAM

2010-08-19 @ 15:18:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Men så han kämpar lill killen. Kommer nog inte dröja länge förrän han kommer på hur han ska göra. Han är då himla tidig med allt. Han brås kanske på mor sin och kommer börja gå om nån månad ;-)

Då har du det du gör =) Och då får även du barnanpassa hemmet lite!



Stora kramar till bästaste du <3

2010-08-19 @ 20:53:14
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Ja nu ska Tim ligga och sova. Inte snurra runt i sängen =p

Sam somnade sött kl 20.00! Ungefär som varje kväll.

Skönt det för då kan jag vila en stund =)

Men hade sån tur så mamma kom förbi och hängde en maskin tvätt åt mig och dammsugade! Inte illa.

Så då bjöd jag henne och pappa på jordgubbar och glass! Mumma det!

Som tur är så gör det inte lika överjävligt ont ikväll men smärtan jag har räcker till å blir över iaf. Gruvar mig återigen för natten =(



Tur att du kan stanna tiden lite med mig <3



Tror jag ska lägga mig och försöka lösa lite korsord nu.

Har kollat på MAM´s sida nu och det finns ju sååå mycket jag vill ha ;-)

Men vi måste beställa till veckan.

Eva skulle oxå beställa med oss!



Kramelikram

2010-08-19 @ 22:10:41
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja vi var nog många som reagerade som vi gjorde på Dokumentären, men vi är väl partiska då vi bor åtrivs här :-) Hoppas ni har en mysig helg <3

2010-08-22 @ 12:25:31
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Nu vill vi se nya kort på sötisen <3

Miss you!

Å jag som hade tänkt komma upp och se film med dig imorron på dagen men jag tror inte jag tar mig så långt ;-)

Har även fått ett kakrecept som måste bakas. Jämarns så go kaka!



Kramar!

2010-08-25 @ 13:34:44
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix