Spår

  2009-01-05 @ 20:03:23 Asterix Kommentarer (1)
Jag och Asterix ha precis avslutat vårt spår och det gick jätte bra. han förstod galoppen! =) Han var lite trög i början när jag sa sök åt honom. Han tittade bara på mej som om jag vore dum. Visade honom med handen och styrde ner nosen mot golvet och då började han och dammsuga golvet! Hade dragit godbiten längs golvet med vissa små uppehåll och han nådde sitt mål och blev överlycklig när han fann sin lilla leverpastejbit =) Vi prövade några gånger och ju mer fattade han. Så när jag förstod att han förstod vad jag menade, prövade vi en liten svårare variant, att lägga ut spår och när han nått i mål fann han några godbitar under en påse. Simpelt tyckte nog han. Så då tänkte jag att detta ska vi försvåra lite ;) Gjorde på samma vis, men tog en liten burk istället för en påse. Burken kom han fram till rätt fort, men vände när han inget hittade. Gjorde några svängar om och om igen, när han snabbt insåg att han varit på rätt plats redan. Åter igen fann han sitt mål och belönades med en liten godbit till och lite lek och beröm.
En riktigt rolig lek, som leder till mycket lydnad och aktivitet.

Imorrn tar vi nya friska tag igen! ;)


Precis så här trött är Asterix nu, efter vår lekrunda.
Detta kort är taget från nyårshelgen.

Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Däckbengt

Resultatet av detta utläggande av köttbullar,leverpastej och korv....Är att du har JP inpå knutarna fortare än du anar....L.Måste medge att Asterix är stilig.Husse upp i dan.

2009-01-06 @ 09:23:32
URL: http://www.dackbengt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix