Leverbiff & kloklippning

  2009-01-11 @ 19:35:53 Allmänt Kommentarer (4)
Idag var jag både nyttig och duktig. Slog till med att göra leverbiff till middag. Tycker absolut inte om lever i vanliga fall. Men han insett att leverbiff tycker jag är ganska så gott. Så idag blev det lever till middag här hemma. Rätt så nyttiga var vi oxå :p LG är inte heller så förtjust i lever, men han åt nog gladerligen upp och tyckte att det smakade okej han med ;)
Har verkligen idétorka på matfronten just nu, så det är alltid lika skoj när man kommer på något mer ovanligt.
Så sitter ni på en massa matförslag där ute, så är jag väldigt gärna öppen för förslag ;)

Sen kommer vi till den där hemska kloklippningen igen...
Vi går verkligen bet här hemma. Att en sååå liten hund kan vara sååå stark. Det är för mej en gåta?
Det är näst intill krig här hemma varje gång vi tar fram tången. Mutor, allt vad det innebär. Alla tips jag fick när vi va till Strömsund sist. Men inget verkar fungera.
När ska han lära sej att det inte är någon fara, att få klorna lite klippta?
Ändå "tövlar" jag dessa tassar dagligen, men så med utan resultat när det väl blir dags.


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Inga problem med kloklippning för vår del numera.

Är det du eller hunden som bestämmer?

DET måste du först fundera över!

Hos oss är det husse som bestämmer.

2009-01-11 @ 21:38:29
Postat av: Malin

Malin svarar Gunnel: Det är självklart både jag och LG som bestämmer, men det verkar inte hjälpa ändå. Han är stark som en björn. Vi tränar och tränar, men nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra, för att få honom att förstå att det är vi som bestämmer och att det inte är någon fara att klippa klorna.

2009-01-11 @ 21:57:21
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Fy fagerlund va äckligt med lever!! Tror jag dööör!!

2009-01-11 @ 22:49:21
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Frida

Oftast är ju hundar tjorvigare när dom är yngre, jag brukar stå i ett hörn och "klämma" fast hunden mellan mina ben (hoppas du förstår) då tar den sig ingenstans, man har bra grepp om den och ändå inte behöver vara ut slut. Men ge inte upp!! För det brukar ge med sig då dom växer på sig. lycka till.

2009-01-13 @ 22:44:09
URL: http://www.fridasracingteam.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix