Kallt så inne bombens

  2009-01-03 @ 19:07:58 Allmänt Kommentarer (4)
Burr, så kallt det varit och är idag och ikväll. Inte nåt vidars väder att sticka ut näsan i precis. Va till Bellvik idag och hälsade på farmor och farfar. Hon fick komma hem igår. Så idag åkte vi dit och gav henne julklapparna som hon inte kunde få på julafton. Massor massor med fika blev det.
Sen när vi åkte hemöver, stod tempen på -28 grader. Antingen ska det var smällkallt eller så tö väder. Tänk om det kunde vara så där mittemellan. Det skulle vara och kännas mycket bättre.
Nä, jag tror att jag återvänder in till vardagsrummet och till brasan. Här eldas det för fulla muggar ikväll. Både i kakelugnen och massor av värmeljus, så lite värme ska jag väl allt få i mej ;) Asterix han njuter i fulla drag framför elden. Tror att han gillar värme den hunden ;)



Kommentarer
Postat av: Nina

Förstår att hon är trött =( Men hon kanske tycker det är skönt att fått komma hem iaf. Är ju inge vidars att ligga på lasarett. Nu ska man ta och tända lite ljus tror jag. Så man får mys stämning (eller hur det stavas) Invänta körslaget, äta ostbågar och dricka coca cola! Måste bara fixa iordning i köket. Du vet ju hur karlarna lämnar hälften av sysslorna där. Dom tycker dom är klara men se det tycker inte VI! Ha ha! Kraaam

2009-01-03 @ 19:38:12
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Mormor

Vad mysigt ni verkar ha i kall vädret.

Det har jag och morfar också, vi är hos din mamma och pappa och har ätit en god middag.

Ska nu titta på Körslaget.

Nixa och Ruffe ligger och värmer våra fötter medans Tuzie och Flizuz ligger på tryggt avstånd.

Michael kör hem oss sen då vi blir trötta.

Ha de jätte gott lilla Malin, morfar hälsar.

2009-01-03 @ 21:07:57
Postat av: Nina

Nu blev det fullt hus här =/

2009-01-03 @ 21:37:53
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till min lilla mormor och morfar: Vi har det mysigt ikväll! =) fast det är kallt ute. Vi har så varmt och skönt och eldar i massor. LG har farit en sväng ner till Fredrik för att spela lite poker, men jag och Asterix är hemma. Vi har det mycket mysigare här hemma =) Har oxå tittat på Körslaget. Men visst är det bra att ha djur som kan värma en när man fryser! Å förstår att Tuzie och Flizuz ligger på trygt avstånd! Jag kommer snart och hälsar på er! Ha det så jätte gott både du och morfar! Massor med kramar till er båda!

2009-01-03 @ 21:57:10
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix