En passerad måndag!

  2009-02-03 @ 18:57:34 Vardag Kommentarer (2)

Gårdagen och min lediga dag, passerade i en rasande fart! Morgonen började med att jag hade en tid hos frissan för lite väl behövlig förändring. Färgen hade ju bleknat och det såg allt för taskigt ut. Det röda var mer eller mindre orange och topparna var lika bra att hålla undan, så att jag inte behöver klippa bort allt efter några månader igen. Sen har det inte funnits någon vinter som jag otrivts så mycket med mörkt hår, som nu i vinter, så absolut behövdes det ljusas upp, så att även jag kunde ljusas upp och trivas med färgen ;)
En klar förbättring! =)

Efter mitt klipp var det dags att hämta upp Asterix och mamma, för att sedan bege sej mot Strömsund. En tid hos veterinären var bokad. Men först fixades presenter till lille killen som tittade ut i det verkliga livet i helgen =) Sickatorpet, vilken affär! Fanns huuuur mycket fina bebis/barn kläder som helst. En fika på Simonssons i form av en godare semla hann vi oxå med *mmm*
- Synd att du inte var med Nina!! ;)

Sen var det dags! Djurdoktorn nästa. Asterix hade nämligen inte tappat sin ena kanintand och den riktiga hade vuxit ut och det fanns inga chanser alls att jag skulle få lös den på honom. Vi ha rekat i flera veckors tid, men så utan resultat.
En lugnande spruta, så att han skulle somna, fast han egentligen ville vara vaken och med. Det var kämpigt innan han insåg att han skulle sova av medlet han fick. Men ett gott skratt fick jag och mamma oss, när vi satt och titta hur han kämpade och vinglade in i det längsta för att hålla sej vaken! Kan meddela att en sovande hund med sömnmedel inte alls var någon trevlig syn. Trodde nästan att han var död. Men så var inte resten så värst trevligt att se heller *huvva* Stackars liten.
Men ut kom tanden och varför inte slå två flugor i en smäll tänkte jag :p Klorna!!! Vilken chans, tänkte jag oxå. När han liks sov. Kunde ju inte gå bättre. Ha!!! Trodde du ja Malin! Även fast man är sövd och sover så djupt, så är det väl klart att man vaknar till liv när klotången kommer fram! Hur som helst fick vi klorna klippta och han däckade så fort det var avklarat, för att sedan få en uppvaknande spruta. Han är otrolig min lilla hund! Men det är nog därför jag tycker om han sååå mycket!♥
 


Foto: Privat



 


Kommentarer
Postat av: Nina

Fjoll Bert! Du är absolut inte i vägen. Snacka om att du är en toka

2009-02-03 @ 19:09:05
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Eva

Hugo tappade aldrig heller sin kanintand fören den riktiga växte ut. Dock tog det ett tag och till min stora lycka ser jag ju att han tappat en tand, döm om min förvåning när jag ser att det INTE är mjölktanden som farit utan den permanenta. SUCK! ja hur som helst så har han då kvar mjölktanden och det verkar gå bra det också. Men nu är det nog dags att fara till veterinären för att ta bort tandsten, annars har jag en tandlösing inom kort.

2009-02-04 @ 08:42:23
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix