På rymmen!!!

  2008-11-04 @ 20:05:24 Allmänt Kommentarer (2)
Innan jag skulle ge mej iväg på jobbet idag, gick jag ut med Asterix så han fick pinka innan han skulle vara ensam. Och det brukar inte alls vara några problem alls att ta ut han utan koppel. Men idag tog han chansen, den lille rackaren! Han smet! Först över till första grannen och jag gick efter han och ropade lite försiktigt på honom. Men tro ni han ville höra mej!? NÄ!!! Han tyckte att det var jätte roligt! Runt varenda buske han såg i världens fart, men sen kom han på att det fanns fler grannar. Upp till nästa! Nej, tänkte jag igen! Hur skulle jag få in honom och för sent till jobbet skulle jag komma oxå. Men efter några varv runt husen fick jag äntligen tag på honom och jag kunde fara på jobbet!
Nina och Melvin skulle sedan åka förbi på eftermiddan och ge honom mat och ta ut han och gissa vem som ringer och talar om att min lilla hund höll på att skrämma livet på henne då! Jo!!! Asterix hade fått chansen att rymma igen! Men efter många om och men, så fick även Nina tag på honom! Tror att han måste kommit i nån trotsålder eller nåt nu! Han lyssnar ju inte till nånting alls (inte ute iaf), nu dom dagar som varit! Måste nog tränas lite mera lydnad nu! Ta fram boken och läsa!!!
Väntar och längtar iaf efter min lilla vilding nu! Nisse och han är ute på en promenad! Så det dyker nog upp snart hoppas jag! ;)

                                                               

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja idag har han varit busig. Å Asterix och Nisse har varit och hälsat på ikväll. Jäklar så Melvin å A busade :) Ser framemot middagen nästa vecka ;) kram

2008-11-04 @ 21:11:56
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese

ALDRIG jaga efter en hund som rymmer! ALDRIG. Låt inte arg heller utan "kvittra" med rösten precis so ni busar och spring åt ett annat håll/göm dig så han aktivt måste leta efter dig - du ska vara roligast i världen (iaf roligare än grannarnas buskar). Så länge inte en bil eller något farligt är i antågande är detta ett superbra knep som gjorde att Dobby var bäst på inkallningen på den kurs vi gick :-) Störtlöjligt knep, men lovar - det fungerar. Vovvar är ju flockdjur och vill vara med den de älskar mest, speciellt om de tror att man leker :-) Men naturligtvis så trotsar de små liven ibland, speciellt när de är små... Kram kram

2008-11-05 @ 08:18:56
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix