En promenad ner till Bergvattensjön!

  2008-11-11 @ 16:56:39 Asterix Kommentarer (0)
jag och Asterix tog oss en promenad ner till Bergvattensjön, för att spana in isen idag på lunchen. Tänkte ju att vi måste verkligen kolla hur tjock den är, eftersom sååå många skolbarn redan varit ute och provat den. *Huvva ligen*

     
Han var lite skeptisk om man verkligen kunde gå ut här. Var ju så halt underlag bara av att komma ut på bryggan.

 
Han tyckte nog att det var bättre om vi gick i land istället! Här var det ju ändå så kallt, att man inte ens kunde sätta ner rumpan. 


Men lite nyfiken är jag nog allt. Tänkte att jag oxå skulle kolla hur tjock isen egentligen var! Men med en blöt och kall tass, kan jag nog resultera i att den inte var allt för tjock, eftersom den inte ens höll för lilla mej!

 
Huvva! Vad kallt det blev om tassen. Tror det är bättre om vi går in och värmer oss nu.        


Så stå och titta var nog en bättre idé och mycket säkrare oxå!


Och även ganska så små intressant oxå!

 
                                                      Foton: Privat
Och ställer jag mej på bakbenen blir jag lite längre och kan se mycket längre bort oxå! En mycket bra idé! Funkar för det mesta. Så nu tror jag att vi går hem matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix