En dag hos farmor & farfar.

  2008-12-01 @ 23:33:37 Familjen Kommentarer (4)
När vi vaknade i morse, så gjorde vi oss klara, jag och Asterix och styrde skutan mot Bellvik, för att hälsa på hos farmor och farfar. Kändes som om det var evigheter sen jag var dit sist. Vilket det kanske var oxå. Så det var verkligen på tiden. Vi landade lagomt till evla kaffet ;) Så det blev te och mycket goda bullar och saffrans kakor *mmm* Sen tog jag och Asterix oss en liten promenad runt gården och bara njöt av hur fint och underbart allt var. Massor med snö överallt. En vit advent! Precis vad jag önskat mej =) Sen är jag usel på att fixa med alla korten här på bloggen, så alla blir stora nu, men har inte tid och ork att fixa till allt just nu. Så ni få ha överseende med detta.


En gammal, men fin liten lada just bakom huset.




Vedboden, kom även den med på ett kort.




Grillstugan och utsikt ner mot sjön, fast med lite dimma idag.


Gårdsmuseet farmor & farfar har, nedanför huset.


Bagarstugan, där farmor bakar sitt underbara tunnbröd! =)

Väl inne igen, värmde farmor på en kastrull med glögg och till det åt vi pepparkakor med ädelost och lyssnade på julmusik och jag njöt av att bara få vara. Vi plockade även fram några fotoalbum, med kort från när jag och Michael var små. Vilket var jätte roligt att få sitta och titta i och bara tänka tillbaka på alla minnen man har. Sen kom farmor med en adventspresent till mej. Som hon gör varje år och i år fick jag en jätte söt liten ängel, som jag verkligen älskade.


Nu ska jag bara komma på en riktigt bra plats här hemma, som den ska få pryda sin plats med. Där jag kan tänka på min söta lilla farmor, när jag ser den ♥

Tusen tack farmor och farfar för en underbar dag hos er idag! jag har verkligen mått gott och kommer snart åter igen! ♥

Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: vendela

Men så underbart mysigt det där lät :-) Lika mysiga som bilderna drömmer mig dit Här bara regnar det förtvivlad

2008-12-02 @ 11:34:36
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Nina

Nytt försök =P Ja du verkar ha haft en underbar dag hos farmor och farfar igår. Å jätte söt ängel =) Några påsar tunnbröd a la Elsa skulle ju inte sitta fel! Hon gör ju verkligen det GODASTE tunnbrödet av alla!! Ha en bra dag på jobbet vännen!

2008-12-02 @ 12:21:45
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Farmor

Tusen tack snälla goa Malin för att du förgyllde den första december för oss. Och tusen tack för alla vänliga och snälla "påhopp" från dig! Det värmer i hjärtat. Ha det så himla bra du kan och det kommer tunnbröd till julen för att lägga skinkan på. Det tillhör ju dina traditioner sedan du var lill liten. Hälsningar från Farmor och Farfar till dig och Asterix, hälsa även LG

2008-12-02 @ 17:44:29
Postat av: Anonym

Tusen tack snälla goa Malin för att du förgyllde den första december för oss. Och tusen tack för alla vänliga och snälla "påhopp" från dig! Det värmer i hjärtat. Ha det så himla bra du kan och det kommer tunnbröd till julen för att lägga skinkan på. Det tillhör ju dina traditioner sedan du var lill liten. Hälsningar från Farmor och Farfar till dig och Asterix, hälsa även LG

2008-12-02 @ 17:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix