Vaniljcupcakes

  2010-05-03 @ 22:11:44 Recept Kommentarer (9)

Ikväll har jag gett mej på ett annat bakverk.
Vaniljcupcakes
blev det och även dessa var inte heller så tokiga ;)
Fast garneringen var inte den lättaste precis ;p
Men de fick duga!
Mamma
fick vara förste provsmakare.



Vaniljcupcakes

Ca 16 stycken

3 ägg
2 dl strösocker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1/2 dl vaniljyoghurt

1. Vispa ägg och socker fluffigt.
2. Blanda i en separat skål mjöl, bakpulver och vaniljsocker.
3. Vänd ned det i äggsmeten och rör i yoghurten. Blanda väl.
4. Sätt i muffinsformar i en muffinsplåt och fyll sedan formarna till 2/3.
5. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 15 minuter.

Till garnering gjorde jag en citronfrosting som jag sedan spritsade över.

Citronfrosting

Till ca 16 stycken cupcakes.

100 gram mjukt smör
Ca 1 paket florsocker, 500 gram
2 msk grädde/mjölk
Saften från en halv citron
Karamellfärg

1. Rör smöret mjukt med en elvisp och tillsätt florsockret lite i taget.
2. Häll i grädde/mjölk och citronsaft. Vispa ca 5 minuter på medelhastighet,
färga smörkrämen i önskad färg.
3. Spritsa ut krämen på dina cupcakes.





Kommentarer
Postat av: elin

dom såg inte dumma ut :P nu ska jag ta och hälsa på dig snart, skäms nästan :P

2010-05-03 @ 22:54:01
Postat av: Malin

Elin:

Då skäms jag lika mycket Elin!! För jag har inte heller hälsat på! =/

Men kom så får du smaka! ;)

Sov så gott på er! Kramar från Tim och jag.

2010-05-03 @ 23:05:03
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: elin

ja men vi kanske ska träffas på torsdag?

2010-05-04 @ 11:30:37
Postat av: Malin

Elin:

Ja, torsdag låter väl inte så dumt!! Låter bra! =)

2010-05-04 @ 11:58:40
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nadja

Tack så mycket! Det är synd att tiden går så fort bara när de är så små! Jag har nästan panik redan över att hon är så gammal och då är hon bara 6 dygn än:P

2010-05-04 @ 12:33:09
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Wow så du bakar å står i, blir riktigt inspirerad :-) Ses kanske i morgon på BVC :-) Kram!

2010-05-04 @ 20:28:00
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kan bara säga att allt Malin bakar är farligt gott!Det är annat än min senaste tårta! Ha Ha!!

2010-05-04 @ 20:35:33
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Du har ju gått och blivit en bagerska bara så där ;-) och klart att allt du gör är gott! Det ser underbart ut!

Nu vill vi ju även se kladdkakan oxå =)



ja jag hoppas jag får någon hjälp!

Får det är ju sjukt jobbigt detta!



Sam sover oroligt som tusan ikväll =/

Är lur på om det är tänder som spökar!



Kramar!

2010-05-04 @ 21:23:16
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: linda

åh, de ser jättesmarriga ut! :)

2010-05-05 @ 07:54:12
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix