Håller tummarna!

  2010-01-27 @ 00:37:45 Graviditet Kommentarer (10)

Jajamensan!! Ikväll eller inatt, som det nu är,
håller jag tummarna att inget kommer att hända.
Utan att det lill* som gömmer sej där inne väljer att stanna kvar.
Visst låter det konstigt...?
När jag annars bara längtar och räknar dagarna.
Men jag är ensam hemma och det är snöoväder ute.
Det snöar och blåser en massa och den blivande pappan befinner sej i Borgafjäll,
där det snöat ännu mera än här.
Och dessutom ska komma en himla massa snö! 
Så skulle han bli hemkallad inatt, skulle det aldrig .
Han skulle helt enkelt inte ta sej hem pga det dåliga vädret.
Som dem dessutom varnat för hela dagen, på alla de möjliga nyheter.
Men imorrn kommer han nog hem, som det verkar.
Hoppas jag iaf!! ;)
Därför har jag även dragit ut på att hoppa i säng.
Men jag har nu insett att jag inte heller kan vara uppe och vaken hela natten.
Vad skulle jag då hitta på...?
Utan det är helt enkelt bara att hoppa i säng,
hålla tummarna
och hoppas att det är stilla lugnt i magen inatt,
så att jag inte vaknar upp med magont igen.

Hoppas att ni alla sover så gott!
Jag ska göra mitt bästa nu.

KRAM KRAM


Kommentarer
Postat av: Lina i Luleå

Ojoj.. ja då får vi verkligen hoppas att krabaten väljer dag för entré utifrån väglag och pappatillgång!! Lycka till!

2010-01-27 @ 07:38:04
Postat av: Malin

Svar till Lina:

Ja, nu är den blivande pappan på hemmaplan igen, så nu kan jag återigen känna mej lugn! ;) Men jisses så snö som kommit och kommer, så vi kan hoppas att den väljer att stanna en liten stund till. Iaf till dem plogat bort all snö, så vi tar oss fram ;)

Och tack så mycket för ditt lycka till! =)

Hoppas allt är bra med er i Luleå!

2010-01-27 @ 10:23:07
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilken tur att inget hände inatt. Va nervös jag med. Men nu när LG är hemmavid så får den lill* komma! Vi hörs och ses vännen. Ska ta och hoppa i duschen nu. Kramizar

2010-01-27 @ 10:59:44
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Tittar in lite snabbt bara nu mellan mina städrundor. Nyfiken ju. MEn hoppas att inget hände inatt. Här e snöoväder här nere oxå. Ja inte som hos er säkerligen men ändå.

Hoppas på att bebb*n sköter sig o väntar att titta ut lite till-.

Massa kramar

2010-01-27 @ 11:24:49
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Vendela

Precis det har jag tänkt på! Måtte ni inte behöva åka iväg idag! Vi har också ett sjuhelsikes snöoväder idag; det blåser och det bara vräker ner snö :-((



Håller tummarna att h*n därinne kan vänta ett par dagar till - du får väl hålla dig i stillhet ;-)



Många kramar!

2010-01-27 @ 13:41:18
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ja, jag vet inte om det hjälper att hålla sig stilla, det kanske bara är en myt? ;-)



Jodå det är bara fint med oss, har inget att klaga på :-)



Håller tummarna så hårt jag kan!



Kram kram

2010-01-27 @ 14:51:43
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Ida

För din del hoppas jag att den huggande smärtan resulterar i att ni snart får åka in ;-) För egen del får det gärna vänta några veckor, dels vill jag inte föda i Umeå också vill jag gärna hinna måla klart spjälsängen och packa väskan, och som Aina sa; vi ska gå igenom förlossningen nästa vecka så innan dess får den inte komma.

Men jag tror som sagt att det inte är någon fara, den kommer troligtvis om 4-5 veckor precis som planerat :-)



Kram

2010-01-27 @ 15:25:29
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Nej i detta väder förstår jag att du vill att bebisen väntar så L-G är hemma... Huga säger jag bara!!! Var finemang med mig å bebben när vi var hos aina, hoppas så var fallet även med dig och din bäbis! Och i morgon hoppas jag innerligt att vi ses kl 12.00 på fiket en sista gång innan du blir MAMMA!!! Kram kram

2010-01-27 @ 16:18:31
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Laila

Hejsan! Tänkte att jag skulle tala om att Norton har tappat en tand till (nere även denna gången) Han har ett stort hål mitt i gapet nu. 2 uppe och 2 nere är borta. Kramiz

2010-01-27 @ 17:30:01
Postat av: Nina

Ja du vännen, vi får väl se om jag blir uppväckt av ett telefonsamtal inatt ;-)

Hoppas ju nästan på det =)

Annars så syns vi ju kl 12 på fiket! MUMS!!!



Kramar till bästaste Malin!

2010-01-27 @ 21:25:00
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix