28 januari 2010

  2009-09-03 @ 21:06:45 Graviditet Kommentarer (16)

Idag har vi varit till Lycksele på det efterlängtade dateringsultraljudet.
Det måste vara ett utav det mysigaste man får göra som gravid. Tänk att bara få ligga där och se på skärmen hur den sparkar och fäktar med armar och ben, se hur hjärtat slå, hur den gör volter och vinkar åt en ;) 
Jag hade nog kunnat ligga kvar där hur länge som helst och bara tittat och tänkt hur underbart lyckliga vi är just nu. Vad vi har att se fram emot och vad som väntar oss. 
Allt såg bra ut!
Alla mått togs och han kunde inget annat säga än att allt såg fint ut och precis som det skulle.
När han förklarade alla delar av kroppen,
hur allt guppade runt runt och hur man till och med fick se hur den lill* svalde.
Oj oj oj, vilken underbar känsla.
Efter alla mått som togs kunde han räkna ut att
nedkomsten för den lill* kommer att bli den 28 januari 2010.
Just det datum som BM Gunilla gav oss när vi var på UL här i Dorotea i juli.
Vecka 19 ska jag vara i just nu (18+6).
Beräkningarna stämde ganska så bra som han gjorde utifrån det första UL jag var på i början av juli.
Jag behövde inte bli tillbakaflyttad fler gånger, utan snarare framflyttad 2 dagar istället! =)
Nu kommer vi att få göra ett till UL i vecka 24 och ett i vecka 32 med tanke på min grundsjukdom.
Bara för att se att allt fortsätter att se bra ut.
Väldigt skoj att få följa utvecklingen av den lill* där inne och se hur det växer från det ena UL till det andra =)
Och inte tackar vi nej till fler UL. Utan det är bara en underbar upplevelse att få se och följa!

Nä, nu ska jag gå och lägga mej framför tv´n och mysa
 och känna om det är någon som vill knacka på ikväll oxå.

Hoppas att ni haft en bra dag idag!
Vi har iaf haft en helt underbar dag! ;)



Kommentarer
Postat av: sara

Så underbart!!

Kommer ihåg hur tårarna kom när man såg på sin lilla som låg därinne.

Skönt att allt såg bra ut. Nu kommer det gå undan, oftast går ju veckorna så fort fram till jul när det väl börjar bli höst. Och därefter är det ju inte långt kvar :)

Kram

2009-09-03 @ 21:23:30
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Linda

Det första barnet och allt runt omkring är väldigt speciellt. Jag känner att jag kan bli lite avis på dom som är där i det stadiet nu. Njut verkligen för det blir inte detsamma med nr 2. Det sa dom till mig också och med facit i hand så är det verkligen så.



Kram kram

2009-09-03 @ 23:05:13
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Jag håller med linda, första är såååå speciellt, även om det är jätte spännande och förväntantfullt med nr två så är glädjen, nyfikenheten osv så stor vid första barnet. Jag är så innerligt glad för er skull, och nu väntar jag med spänning på nästa fredag, men skulle tro att jag får datum 2-3 veckro efter dig :-) Skickar en stor varm kram till en vän som bär på ett mirakel!!!

2009-09-04 @ 08:06:50
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Caroline

Å så roligt att höra att allt gått bra! Jag skulle inte heller tacka nej till fler Ul bara för att få kika lite. ;-P Det skulle vara skoj att se hur den lill* växer med tiden, men nu är det ganska trångt för våran iaf. Haha.

Ha en underbar helg och sköt om er Malin!

Vi ska till Umeå och kika på barnvagnar och andra prylar hihi.

Kram Kram

2009-09-04 @ 08:35:05
Postat av: Ida

Vad skönt att allt såg bra ut, och kul med extra UL :-) Jag fick göra ett extra i v.36 för att magen var så liten (enligt Aina) allt såg bra ut och då kunde vi heller inte hålla oss längre utan tog reda på könet ;-) Njut av tiden nu, för som det sagts här ovanför med andra barnet är det inte riktigt samma spänning.



Kram

2009-09-04 @ 08:50:36
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Åhhh va underbart! Vilken känsla de e att få se sin lilla bebbe/bebba på den lilla skärmen. De e då det blir så verkligt. Åhh så glad för eran skull. Sitter här med ett leende på läpparna.

Kan riktigt känna din lycka genom inlägget. =)

Sån glädje och stolhet du måste känna. Att bära ett litet liv inuti dig. De e meningen med livet de. Helt klart.

Och ja jag håller med dig om de du skrev till mig innan om baby kläder. DE E FARLIGT! ha ha

Man kan inte hejda sig . Man skulle kunna köpa hur mkt som helst ju. Allt e ju så sött och så fint. Tyvärr kostar allt så himla mkt.

Och de finns ju ett enormt utbud utav baby saker och baby kläder. Åhh vilken underbar tid du e i nu och har framför dig. Så så så så så glad för eran skull så anar du inte.

SKulle vilja ge dig en mega dunder bamse kram just nu.

Men ser fram emot en liten magbild nu.

Har du känt av sparkar än? För de är fantastiskt. Magen hoppar och man kan knappt sluta le, känns lite fånigt men man går där med värsta smailet hela tiden.

Ha en underbar dag & helg underbara du!

KRamar i massor

2009-09-04 @ 09:40:46
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Malin

*Svar till Caroline:*

Ja, det var en otrolig känsla att ligga där och titta igår och höra hur han talade om alla delar och hur allt såg bra ut! =) Så inte gör det något att jag får åka iväg och kika lite fler gånger! ;) och se hur den utvecklas och växer mer och mer för varje gång.

Kan tro att det börjar vara lie småtrångt för den lill* i din mage nu ;) Himel vad fort det egentligen går, om man tänker efter. Det är ju inte alls länge kvar till november nu och ni har er skatt hos er! =)

Sköt om er du med Caroline och vad roligt att åka till Umeå och kika på barnvagnar och massa annat skoj! Dit längtar man nog en massa! Så du kan få kika lite extra för mej när ni ändå ska dit! ;)

Ha nu en jätte fin helg!

Kram kram

2009-09-04 @ 10:18:21
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Va fint du skrivit vännen!

Man känner riktigt din lycka =)¨Snart ses vi vännen! Wiiie!!! Va mysigt vi ska ha i helgen.



Många kramar till dig

2009-09-04 @ 12:30:09
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Eva

Kommer ihåg vilken lycka det var varje gång man fick se lille skrutten på ultraljudet! Och det blir roligare ju större barnet är i magen. Jag har en superfin bild på Adrian i profil på min blogg från V.36 och jag måste säga att han var väldigt lik sig när han väl komme ut:P

2009-09-05 @ 20:18:38
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: sara

Hej hej..

Så härligt ni haft det i helgen. Var inne och kikade på bilderna hos Nina. Det verkar så mysigt därute i stugan.

Hoppas det är bra med dig och den lill* i magen :)

Kram

2009-09-07 @ 14:52:39
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja, hon mår väl rätt bra. Men det är upp och ner, det är nog svårt att acceptera då hon ändå var så pass "långt" gången, iallafall vad hon trodde. Men hon har gjort en skrapning eftersom det inte ville komma ut av sig själv och försöker leva som vanligt. Hon har ju en massa andra barn runt om sig som förgyller hennes dag.

Men man vet ju själv hur det var.. ena dagen kändes det riktigt bra och i nästa andetag var man nere i det svarta hålet. Men man kämpar sig uppåt för var dag och tillslut så har man nått toppen:)

2009-09-07 @ 23:33:18
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack för en jätte rolig helg vännen! Blir så glad och varm i hjärtat då jag tänker på vilken fin vän jag har <3 Du förgyller våra liv! Jag blir bara värre och värre i förkylningen :( Inte bra! Stackars Sam. Många goa kramar till dig Malin

2009-09-08 @ 04:51:15
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hej goa du! Såg allt din lilla grodmage hos Nina, såååå gulligt! .-) Själv är jag asförkyld men har åkt på jobbet, men lutar nog åt att jag måste åka hem, är helt knäckt. Och jag som aldrig varit sjukskriven, vet ju inte ens hur man gör :-/ Kram till dig å grodan!!!

2009-09-08 @ 07:47:12
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Nu räknar jag timmarna, i morgon får vi äntligen se fröet :-) Och det är så skoj att fler och fler bebisar 2010 poppar upp och blir "offentliga" speciellt glad är jag ju för att även Vickan ska ha, alltid kul när man bor så nära varandra å allt :-) Sköt om dig å grodan, stooor kram!

2009-09-10 @ 13:11:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Du, en av mina blogg vänner har sett rysaren jag prata om. Och hon sa att den va bra! Så nu måste vi se den. Till veckan kanske???

KRAM min älskade vän <3

2009-09-11 @ 10:48:08
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilken tur att du uppmärksammade det ;-)

Har ändrat nu =)



ja men va sägs om en film på onsdag kväll kanske?

Hade väl suttit fint det??

Tok saknar ju dig <3



Nä nu ska man nog ta och lägga sig!

Vi hörs säkert nått imorron go plutt!



Klappa om grodisen från oss!

Kram kram

2009-09-14 @ 23:26:16
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix