Livlig krabat!

  2009-10-13 @ 20:14:46 Graviditet Kommentarer (3)
Igår var jag till Lycksele på mitt fjärde ultraljud. Farmor var så gullig och ville följa med mej. Det är ju så trist att åka ensam när man ska någonstans och vägen till Lycksele är inte den roligaste vägen heller, så ingen var gladare än jag att farmor ville följa med en dag till Lycksele =)
Snö, snö och åter snö var det första jag såg när jag drog upp för fönstret igår morse. Oj oj oj tänkte jag, men samtidigt ingen fara, när LG lagt om till vinterdäcken i helgen.
Vid tio åkte vi och det var helt klart vinterföre efter vägen, men innan vi kommit till Åsele fanns ej någon snö och i Lycksele små snöade det hela dagen, men inget som direkt lade sej förrän vi skulle åka hemåt igen. Då hade vi vinterföre hela vägen hem till Dorotea. Dorotea var stället som hade mest snö innan vi var hemma igen.

Hur som helst gick vi på "stan" innan det var dags för ultraljudet. På med fleeceoverallen på Asterix, som oxå var med, så att han inte skulle frysa
Farmor var dock den enda som gjorde av med en massa pengar ;) När jag beslöt mej för att hålla på mina ett tag till, eftersom jag ska åka till Umeå på torsdag. Tror Umeå är aningen roligare än Lycksele ;)
Farmor hittade lite av det hon sökte iaf och sen jätte söta små saker till den lill* i min mage! =) Vad det är får ni se när paketet senare anländer ;)
Sen var vi på Leksaksgrottan där jag var in och tittade lite på barnvagnar. Fick med mej lite broschyrer hem, så att även LG kan få titta lite. Fast vi redan i stort sett bestämt vad vi vill ha för vagn. Nu är det bara det svåra. Vilken färg vi vill ha!? 
Sedan bjöd farmor på sliskigt fika på stan innan det var dags att bege sej på lasarettet.

Klockan tre hade jag tid för ultraljudet och farmor fick följa med in för att titta på den lill* denna gång.
Allt gick jätte bra, förutom att farmor drabbades av hjärtstillestånd!!! Eller okej! Inte riktigt, men nära därpå.
Dom sa ju inget å sen blev allt på skärmen alldeles stilla, vilket gjorde farmor panikslagen. Jag fick förklara efteråt att när de mäter allt, så är de oftast tysta innan de förklarar allt för en och bilden måste de "pausa" för att hinna mäta allt på den lill*.
Hur som helst såg ALLT bra ut! De mätte huvud, bål och lårben och de måtten följdes precis som de skulle. Hjärtat fick vi se slå för fulla muggar och bröstkorgen syntes väl. Ben och armar sprattlade runt hela tiden och sparkade som bara den, efter han varit och tryckt mej på magen innan. Moderkakan såg ut som den skulle. Blodflödet genom navelsträngen var fin och den får den näring den ska ha.
En livlig krabat var vad dom sa till mej! =) Vikten kunde de mäta till 750 gram och även hjärtat fick vi höra hur det slog i jämn och fin takt.
Det kändes riktigt skönt att allt var precis som det skulle och att kurvan följdes även den som den ska.

Förra ultraljudet (dateringsultraljudet) jag var på talade de om att jag inte skulle behöva komma tillbaka på fler ul om allt fortsatte att se bra ut vecka 24. Nu såg allt bra ut, men de tyckte ändå att jag kunde komma tillbaka vecka 32 för ännu ett ul. Det gör abslout ingenting! Det är inget jag tackar nej till. Det är bara roligt och en helt otrolig upplevelse att få se hur den lill* där inne utvecklas och växer till sej från gång till gång. Och om åtta veckor har det nog hunnit hända mycket mera där inne =)

Tyvärr fick jag ingen ny bild med mej hem denna gång =(

Allt känns underbart och tack för en jätte fin och bra dag igår farmor! ♥




Kommentarer
Postat av: sara

Vad skönt att allt såg bra ut!!

Men stackars lilla farmor, inte konstigt att hon blev rädd ;)

Var precis inne hos Nina och såg era fina bokstäver. Vilken bra idé!!

Kram och gonatt

2009-10-13 @ 21:59:52
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Caroline

Å vad skoj att det gick bra för er och att lilln växer som hn ska!

Kan förstå att du blev lite sugen på att shoppa, men jag tycker du gjorde det bra som kunde "hålla" dig. :-P Alltid brukar man hitta något som är fint iaf... Hihi.

Mte ju oxå få skryta om era bokstäver... Vad snygga dem blev, kul idé... :-) Lycka till med försäljningen!

Kram Kram

2009-10-14 @ 18:15:43
Postat av: Malin

Svar till Caroline:



Ja, det kändes jätte bra att allt fortsatte att se bra ut där inne och att h*n verkar trivas bra oxå! =)

Jaa!!!! Det finns ju hur mycket som helst man vill handla och hela tiden oxå! ;) Men tänkte jag skulle vänta och titta i Umeå istället. Farmor var ju så gullig att hon handlade lite smått och gott åt bebisen stället! =) och jag tackade inte nej! hihi.

Känns roligt att få åka på ett till ul iaf! =) och på åtta veckor har det nog hunnit hända en hel del där inne! =)

Tack för du tycker bokstäverna blev fina! =) Tänkte att vi "gatt" hitta på något att göra, när man bara går hemma hela dagarna. Ibland blir man ju galen av att inget göra, så nu fick vi lite att göra iaf! ;)

Hoppas att allt är bra med dej och magen! Det drar ihop sej för var dag som går nu! =)

Sköt om dej!

Kram kram

2009-10-14 @ 18:38:52
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix