Min tårta!

  2009-06-21 @ 22:05:02 Recept Kommentarer (0)
Eftersom vissa funderat om jag inte kunnat lägga ut receptet på tårtan som jag bjöd på under min födelsedag, så hade jag tänkt att dela med mej av mitt recept på en enkel och mycket god och älskad tårta ;)
Jag får bara hoppas att ni tycker dessamma om ni testar den... ;)

Malin´s tårta

4 äggvitor vispas 3 minuter.
Tillsätt 3 dl socker
Rör i 4 dl Kelloggs Rice Krispies
Bre ut på smörat bakplåtspapper över hela långpannan
Grädda mitt i ugnen 125 °C  1 timme
Slå av ugnen och låt stå i ugnen över natten eller över dagen

4 äggulor
1 dl socker
1 msk mjöl
1 dl grädde

Dessa ingredienser blandas och kokas på svag värme tills det tjocknat.
Ta bort grytan, rör i 125 gram margarin och 1 tsk vaniljsocker.
Bre ut på kakan.

Garnera med 3 dl vispad grädde och bär.

Hoppas det smakar!



Foto: Privat

Ni får ursäkta det hemska upplägget, men jag hade ingen folie hemma, så den fick vackert ligga kvar i långpannan.
Men den var lika god för det! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix