MVC och MYS PYS

  2009-08-12 @ 22:56:54 Graviditet Kommentarer (8)
Idag har jag varit på kontroll hos barnmorskan igen och allt såg bara fint ut. Proverna var precis som de skulle. Helt perfekta med andra ord! ;) Även blodtrycket hade gått ner till denna gång och huvudvärken har faktiskt gett mej sej lite oxå. Peppar peppar!
Hjärtat fick jag lyssna på igen och jag blir alldeles varm inombords, när jag hör hur det pickar på och arbetar i full fart.
148 slag låg det på idag och jag är lyckligare än någonsin. Vilken känsla att få ligga där och få höra det man hör. Då är det inte långt ifrån tårar inte.
Nu väntar och längtar vi i massor tills vi ska åka till Lycksele på dateringsultraljudet. Vilket är snart och vilket kommer att bli så spännande.
Kvällen till ära så har jag haft massor med mys pys! Min kära och efterlängtade vän Nina har äntligen visat sej och jag blev gladare än något.
Jag stack näsan ner i jordgubbslandet och plockade in massor utav jordgubbar, sen hämta upp min vän, för att sedan åka förbi macken, för att äntligen hyra oss vår även så efterlängtade rysare =)
Så mys ner i soffan med jordgubbar och grädde, en film och mega mysigt och trevligt sällskap.
Min dag och kväll kunde inte sluta bättre!

- Jag är lycklig!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Och jag blir varm inombords och tårögd när jag läser om din glädje över det som väntar!

Mängder av kramar till dig och det lilla hjärtat som jobbar på!

2009-08-12 @ 23:30:07
Postat av: Nina

Tack för en jätte trevlig kväll. Jordgubbarna va ju super goda! Så kul att få träffa dig vännen! Blir så glad då jag ser dig å nu när magen börjar växa å allt. Du Är så fin! Puss å kram

2009-08-12 @ 23:53:33
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

Åhh Älskade vän!

Va glad jag e för er skull. Ni kommer att bli underbara föräldrar! SÅ GLAD SÅ!!! De e ju fantastiskt!! HAPPY HAPPY!!!!

Ja ni har verkligen en underbar tid framför er. Åhhh va spännande!!



Jodå jag e så lycklig oxå! =) Känns fantastiskt rent ut sagt.

MAssa kramar

Klappa nu både Asterix & Magen från mig.

2009-08-13 @ 08:54:38
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Tro på tusan du är lycklig, jag minns så väl första gången jag och magnus hörde sveas hjärta banka, tårarna sprutade... Och sedan varje besök som man var på och fick höra dessa trumslag så var det nära att det skulle komma en å annan tår... STOR kram till Doroteas lyckligaste tjej :-)

2009-08-13 @ 09:18:15
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis till bebisen i magen, vad roligt, inte helt oväntat kanske ;-) Ja det är verkligen speciellt att vara gravid och gå på dessa kontroller, åh så man längtade tills nästa gång man skulle få höra hjärtat slå, för att inte tala om ultraljuden då man fick se han sprattla omkring :-) Lycka till och hoppas att du får må bra!

2009-08-13 @ 12:25:05
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: sara

Vilka underbara känslor som bubblar i en när man är gravid. Ska bli kul att följa din gravidiet här i bloggen.

Hoppas din helg blir bra,kram

2009-08-14 @ 20:53:55
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: carola

nämen..

Har inte varit in här på länge..

Är du gravid..

GRATTIS..Så underbart.

Hur långt gången är du??

Åh så spännande..



massor av grattis kramar

2009-08-17 @ 11:34:39
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: carola

så kul...

Vilken härlig tid du/ni har framför er.

Blir nästan lite avis:)

Lisa blir ju snart 8 månader, förstår inte var tiden tar vägen...

sköt om dig..

kram kram

2009-08-18 @ 20:52:42
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix