Den mexikanska bolan.

  2009-08-24 @ 20:58:45 Graviditet Kommentarer (7)
Förra veckan hade jag turen att få ytterligare en fin present. Denna gången kom presenten från min gulliga lilla mamma och gången före var det Nina som överraskade mej. Jag trodde nästan att jag fyllde år ett tag, men sen insåg jag att jag har turen att ha en underbar och kär vän och så världens gulligaste mamma! ♥

Denna gång så fick jag även där ett halsband. En rosa och gullig liten påse kom hon in och gav mej en morgon innan vi skulle fara på jobbet. Hon hade köpt en BOLA åt mej. Ett långt band med en kula med två små söta fötter på.

Den mexikanska bolan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon. På den dansar en boll runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig.
Smycket bärs långt ner på magen och från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet.
Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.


Så om bara knappt ett par veckor kan jag bära detta gulliga och rogivande halsband runt min hals, dinglande mot magen och hoppas att den lill* bebisen känner sej lugn där inne ;)

- Tack så hemskt mycket lilla mamma ♥



Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas också att lill bebisen kommer att känna sig lugn och trygg där inne! Men det tror jag nog den redan gör men det är ju en fin grej att bära ändå! Ni är så värda det båda två! Massor med kramar till dig och lilla magen!!

2009-08-24 @ 21:36:38
Postat av: Malin

Svar till mamma:

ja, jag hoppas oxå att den lill* bebisen känner sej lugn där inne när jag kan börja bära den runt halsen och det är ju inte allt för länge dit nu! =)

Jag är så glad att jag fick detta halsband och jag kommer även att bära detta med stolthet!

Nu ska vi ta och hoppa i sängen, så vi orkar jobba imorrn!

Sov så gott och kramar tillbaka från mej och lilla magen.

2009-08-24 @ 21:54:11
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh vilken fin present av "mormor" Hihi!!!

Hon är ju så himla go din mamma!

Vilken fin helg ni haft vännen!



Va bra att du lägger dig och vilar då du är trött. Du ska lyssna på din kropp!



Du är verkligen älskad bästaste Malin!

Inte så konstigt för du är så underbar!

Ett hjärta av guld har du!



Sov så gott min älskade vän!

2009-08-24 @ 23:03:04
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Bärplockarn

Go kväll,nu är de bara till och rensa och koka sylt.har plockat två hinkar i kväll,och i morr ger vi oss ut igen till bärskog igen.

2009-08-25 @ 20:36:52
Postat av: Malin

Svar till bärplockarn:

Go´kväll!!! Men sååå snällt att du fixat bär till mej! Jag kan ju inte leva utan lingon! Så nog ska jag sätta igång och rensa och koka sylt alltid! Har hjälpt mamma att rensa lite ikväll.

Nu ska jag ta och åka från Hoting, vidare hem till sängen!

Natti natti och sov så gott!

2009-08-25 @ 20:45:18
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hoppas din bebbe gillar den mer än vad svea gjorde. Jag fick en av mina goa arbetskamrater när jag väntade henne, och när svea väl var ute tänkte jag att jag skulle hänga den i vagnen så hon skulle bli lugn och fin och somna - jo tjena säger jag bara ;-P Fast hon gillar ju överhuvudtaget inte att sova särskilt mycket när hon var liten så det kanske hade varit ÄNNU värre om jag inte haft bolan... skrattar Stor kram till dig, å en till din mamma med om hon läser, kan bara tänka mig hur stolt hon msåte vara som snart ska bli MORMOR. Sådant är stor, iaf enlig min mamma! Kram

2009-08-26 @ 09:45:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

hej på dig sjukling ;-)



Vilken himla tur att du börjat bli friskare nu.

Hörde ju att det vankas kräftskiva till helgen!

Saknar dig och det är så trist att vi inte kan hälsa på dig nu =(



Många kramar till våran favorit Malin <3

2009-08-31 @ 13:24:57
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix