Vinterkräksjukan!

  2011-02-02 @ 13:20:05 Allmänt Kommentarer (4)



Starten på denna vecka hade kunnat starta bättre.

söndag kväll efter middagen kände LG att han plötsligt fick ont i magen och började
må småkonstigt. Men han åkte ändå till Umeå för att jobba.
Han hann aldrig fram innan det startade för honom.

Några timmar senare hör jag hur Tim hostar till från sitt rum och jag möts av
en syn jag inte vill se.
Det var dags att börja skura och även duscha honom.

DÅ! Förstod jag att det var magsjukan som hade hemsökt oss.

Han gjorde som tur var bort allt väldigt fort.
För när han slutat och klockan blivit ett på natten, så var det min tur.

Efter att inte känt något tecken alls på att jag skulle åka dit och att allt
kom så plötsligt, plus att tre till åker dit i samma veva,
kan jag bara konstatera att det måste varit den hemska vinterkräksjukan som
kommit som ett brev på posten.

Dagen efter var jag däckad med feber och jag visste inte
hur jag skulle orka
ta hand om min son,
som det var i princip full fart på redan dagen efter.

Då var jag evigt tacksam att svärmor var så snäll, att hon tog ledigt från jobbet
för att se efter min vildning hela dagen ♥

Det var bland det vidrigaste jag någonsion varit med om
och tänker inte vara med om det igen, om jag själv fick bestämma!!!

Nog om detta, så blev vi pigga väldigt snabbt iaf och mår riktigt bra nu.

nu tänker jag ta mej en promenad i det härliga vädret
och hoppas att ni andra haft en mysigare start på veckan!


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja fy för vinterkräkis, man känner att man lever. Jag hade ju min dessutom samtidigt som bogge - inen hit :-/ Men nu får vi hoppas att vi gjort bort det för i år! Å jag hoppas du hade en fin promenad, har ju varis härligt väder i dag (blev en tur till ström å dollar för mig och barnen dock). KRAM

2011-02-02 @ 15:53:18
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Undra jsut vad du gjorde för fynd *nyfiken ;-) Å hur går det med ditt projekt, det är jag ju också nyfiken på ler KRAM och hoppas städandet gick bra <3

2011-02-03 @ 15:33:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Fy fasiken! Hoppas verkligen att vi inte får den. Ännu har vi klarat oss! Skönt att ni mår bättre! Kram

2011-02-03 @ 23:24:23
Postat av: Ylva Karlsson

Vad intressant din blogg verkar. kommer definitivt läsa på din blogg igen! (: Ha en bra dag :)

2011-02-23 @ 12:23:37
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix