Vad vore livet utan mat?

  2010-10-21 @ 17:06:12 Vardag Kommentarer (4)

Denna vecka har varit minst sagt ganska så tråkig och smärtsam.
Jag har knappt ens orkat slå på datorn, men nu ska jag iaf ge mej på ett
inlägg och sedan oxå kika hur er vecka varit hittills.

Jag var ner till tandläkarentisdagförmiddag.
Och efter detta har allt varit BLÄ!

Mitt första steg i min kommande behandling är gjord,
så nu finns det ingen återvändo. Utan nu är det bara att köra och löpa linan ut...

Åtta gummiringar har dem pressat ner mellan mina tänder.
Två på varje sida, både uppe och nere.

Detta skulle göras en vecka innan jag ska till Lycksele för nästa steg.

Efter detta har jag haft ONT!

Det känns som om ALLA mina tänder ska pressas ur min mun.
Det är ett sådant tryck eftersom de ska sära på mina tänder innan tandställningen ska in.

Så denna vecka har bestått av flytande, flytande och åter flytande föda!
Och en och annan alvedon.
Huuuuur tråkigt som helst. Och när man inte kan tugga, så känner man bara hur hemskt
gärna man skulle vilja tugga på något.

Jag har försökt men gått bet.

Så vad vore livet utan mat?

Just därför fantiserar jag om allt mellan
himmel och jord just nu.
Det finns så mycket som jag är sugen på bara därför :p

Hur som helst!



Igår morse när vi vaknade hade vi fått en hel del snö och mer därttill
fortsatte att komma under morgonen.
Så i går såg det ut på detta vis när vi kikade ut.



Och inatt hade det varit rätt så kallt, så delar av Bergvattensjön hade
frusit till is under natten.



Vädret har varit underbart både igår och idag.
Solen skiner och vi har gjort härliga promenader ute i det
friska vintervädret.



Samtidigt som Tim lever rövaren inne oxå.


Nu ska jag ta en liten runda och se vad ni haft för er.



Kommentarer
Postat av: Mina två små hjärtan

Ja huvva, det är när man inte kan äta som man inser hur mycket man tycker om mat :/ Min käke låste sig en julaftonsmorgon för några år sedan, kunde sen knappt äta på två veckor. Inte äta köttbitar el godis el andra segare/hårdare saker på ett halvår, nu sover jag med bettskena varje natt och kan leva ett normalt liv :)



Hoppas det blir bättre för dig snart så du kan äta i någon ordning. Visst är det en rätt stor procedur du ska gå igenom?



Kram

2010-10-21 @ 18:35:23
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Mina två små hjärtan

Du får försöka tänka framåt och hoppas att det blir jättebra sen och att du under många år kommer att kunna äta utan problem :)



Ja jag kunde ju äta men det gjorde väldigt ont, så därför blev det mest sås och potatis om det var köttgrytor, och hårdbröd fick jag helt utesluta. Så fort jag missat skenan några nätter så börjar käken stelna. En disk i käken har "ramlat" av, den kommer aldrig komma på rätt plats igen. Går att operera men operationen är väldigt stor och kan sluta med större problem än det var innan. Så min bästa och troligtvis livslånga vän är en plastig liten bit som jag umgås med på nätterna ;)



Hoppas ni får en trevlig helg! Underbart när karlarna är lediga fredagar, helgen blir så mycket längre :)



Kram

2010-10-21 @ 20:12:23
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Isabel

Men herregud så mycket snö ni har fått! Stackare, jag lider verkligen med dig när det gäller tänderna! Usch, är det något jag verkligen inte skulle vilja ha för otn så är det just i tänderna som man använder varje dag för att kunna äta.

Tröstkram till dig gumman!

2010-10-22 @ 01:06:49
URL: http://aizah.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Aj aj aj!!!! Men nu kanske du kan bit av en korv sedan då det är klart (tänker på vår tur till Ö.vik för lääänge sedan då jag upptäckte din glugg för första gången) Så håll ut det blir ju bättre <3 Å tänk, snart är du faster!!! :-) Massa kramar!!!

2010-10-22 @ 08:31:00
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix