Lars Tim Michael

  2010-06-01 @ 00:27:25 Tim Kommentarer (11)

Söndagen den 30 maj,
på självaste morsdag, var det dags för vår lille son

Lars Tim Michael 

att döpas här i Dorotea kyrka.
Solen sken och regnet höll sej så gått som undan hela dagen.

Tim skötte sej jätte bra i kyrkan,
men blev under ett tillfälle trött och less, då han helst av allt bara ville sova ;)
Annars gick allt som på räls.
Temat för dopet gick i turkost.
Familjen, släkten och fina vänner var med och delade denna
dag tillsammans med oss.

Efter dopet bjöds det på fika nere på församlingshemmet.
Jag och Nina hade dukat kvällen innan, så allt var i princip klart.
Kakor av alla de slag och tårtor av goda smaker.
Jag gjorde mitt bästa att hålla kameran framme hela tiden,
men såg när vi kom hem att det fattades
lite kort från höger och vänster ändå ;p
Skulle mer än gärna fotat alla famnar Tim gick emellan,
men jag hann helt enkelt inte med.
Det ska bli intressant att se filmen,
som lillebror filmade under dopet sedan =)

Massor av fina presenter fick vår lille son
och vi hade det vi gjorde innan vi öppnat upp dem alla.

Efter dopet blev det dopmiddag hos svärföräldrarna.
Mycket gott, så jag kan meddela att vi rullade ut därifrån efteråt.

♥ Tusen tack allihopa för en fin dag och fina presenter! ♥



Prästen (Carl Winberg), LG, Tim och jag.



Här är vi igen.



Min farfar, pappa, jag med Tim och min farmor.



Min morfar, jag med Tim, min mormor och mamma.



LG´s mamma Kerstin, mormor Alice och LG med Tim.



Den goda tårtan ;)



Morbror Michael och Tim.



Nils-Gunnar med Tim i famnen och Ingrid.
(Min farmors bror och svägerska).



Min kusin Lovisa med Tim i famnen.



Sam, fasters goding.



Min fina fina svägerska Nina och jag.



Paketöppning. Det roligaste av allt, om ni frågar lilla Luran till höger.
Therese´s lilla Lura.



Dop middagen.
LG, svärmor Kerstin, Alice, mamma, morfar, mormor,
pappa, farmor, farfar, svärfar Nisse, jag bakom linsen och en sovande Tim bakom kulisserna.



Huvudpersonen bakom det hela!!

♥ TIM ♥




Kommentarer
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Vilka fina kort. Och de är ju jätte roligt att allt är filmat! Diggar Sam's pose på kortet. Haha. Sötnöt. Ja bara för att jag va uppe och natt suddade så vaknade Sam kl 6. Kan lova att jag är halvt död. Kommer bli en lång dag. Men solen skiner ju och de är ju underbart. Mega stora kramar!

2010-06-01 @ 07:41:43
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sara

God morgon!

Så många fina bilder från Tim´s dop. Det är ju något speciellt med dop. jag blir alltid alldeles tårögd i kyrkan.

Tim verkar trivas i allas famnar, vilken nöjd liten kille :)

Kan inte fatta att vi ska hålla ett dop till i vår familj. Trodde ju allt sådant var avklarat. Nu längtar man bara ;)

Ha en fin dag, kram

2010-06-01 @ 08:06:54
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh så många fina foton! Tusen miljoners tack för ett underbart fint dop, synd bara Holger protesterade så :-/ Vackert dukat å jätte gott fika, rullar än ;-P Lämnar massor av kramar, nu ska jag gå igenom mina kassar från dagens shopping i Lycksele <3

2010-06-01 @ 18:05:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

Vilken fin blogg du har och vilken liten sötnos! Härliga bilder från dopet. Kram

2010-06-01 @ 22:07:27
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Isabel

Så fina bilder. Stort efterskottgrattis till Tim på dopdagen! :)

2010-06-01 @ 22:41:37
URL: http://aizah.se
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Ja se där, fick du middag idag. Inte illa alls! Fast jag diggar ju inte de där med lever ;) Men efterätten lät jätte god! Som tur va tog mamma med mig ut på en motions runda. För de blev mjukglass till efterätt för oss. Behövde verkligen röra på mig en sväng! Så underbart de har varit att få slippa regn dessa dagar. Njuter av solen! Natti Natti kramar till mina solstrålar!

2010-06-01 @ 23:32:27
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Älg blev det :-) Kanske såg även du den då du lämnade Bellvik? Det var nämligen i de krokarna vi såg den förvirrade fjolingen s Å det lät så mysigt, du har allt bra go farmor å farfar som skämmer bort er :-) De är lycka det!



Nepp nu ska jag fortsätta städa å skura, måste passa på när min hjälpreda är på dagis...



Kram! <3

2010-06-02 @ 10:39:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ingrid och Gunnar

Fantastiska kakor efter ett fint dop!

Tack Malin, L-G och Tim!

2010-06-02 @ 22:53:40
Postat av: Sockenvägens Söta

Tjingeling på er!

Ja testa lite ersättning, inte säkert det är mer mat han vill ha, men det är ju inte farligt att testa :-) Jag önskar bara att någon hade tipsat mig om det tidigare med Luran, då hade både hon å jag varit gladare om kvällarna... Men magen kan bli lite i olag innan den vänjer sig även med lite ersättning. Kram!

2010-06-03 @ 09:14:44
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Uncle Däckbengt

Länge sen man såg P,kul att se han här.Han ser exakt ut som förut.................TyvärrL

2010-06-03 @ 12:45:56
URL: http://www.dackbengt.zoomin.se
Postat av: Vendela

Vilka fina bilder! och vad kul att ni lyckades få fyra-generationer-bilder från båda era sidor :-)



Kramisar

2010-06-06 @ 12:03:01
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix