Första skoterturen

  2010-03-02 @ 15:34:32 Familjen Kommentarer (9)

Helgen som var, bestämde vi oss för att åka till stugan i Sallsjön,
Men bara om vädret tillät och inte var allt för kallt.
Inte mer än tio grader skulle det få vara för att jag och Tim skulle följa med.
Det skulle bli Tim´s första skoter tur. 3 veckor gammal.
Fredagen
kom och vädret var mycket bättre och knappt tio grader.
LG åkte tidigt på mogonen, för att elda upp,
så allt skulle vara varmt tills vi skulle komma under kvällen
och inte allt för rått.
Kvällen kom och vi packade oss iväg med bilen full.
Vi skulle dessutom få inviga den nya skoterpulkan som nyligen inhandlats.

Vi kom fram till en varm och skön stuga.
LG och pappa hade eldat, så att vi inte alls behövde frysa när vi kom.
Asterix tyckte det var underbart att få komma till stugan igen.
Att få springa lös ut och in är rena drömmen.
Vi snodde ihop en pizza och mysade ner oss i soffan framför Let´s Dance.
Det blev även en hel del kortspel innan sängen kallade.

Lördagen kom och det grillades varma mackor ute,
fälldes träd, grillades ännu mera och en tur ut hann vi även med.
Kvällen kom och de badades i badtunnan.
Jag, Tim och Asterix mysade inne framför tv´n.
Mera kortspel innan även denna dag led mot sitt slut.

Söndagen kom och det var dags att städa och packa ihop,
för att bege oss hem till Dorotea igen.
Vädret var tyvärr sämre på söndagen. Snö och yrväder.
Men vad gjorde det, när vi satt både säkert och varmt i pulkan på vägen hem =)
Ett riktigt bra köp, tyckte nog både jag, Tim och Asterix ;)



Det blir massor med mys numera!
Här mysar jag med pappa! ♥



Men jag mysar även med mej själv emellan åt oxå! ;)



En tupplur ute blev det och himmel vad gott man kan sova!



Jag har även börjat le mer och mer
när mamma och pappa pratar med mej.



Dom är riktigt roliga emellan åt ;)
Men undrar just vad morsan stoppat i sej,
när jag ser ut som en liten prickig korv i ansiktet....?

♥ Underbara barn! Vad mamma och pappa älskar dej! ♥



Här sitter vi startklara för att åka hemöver igen.
Och se så myisgt jag har det. Nedbäddad hos mamma å så vovven bredvid.

Foton: Privata



Sen vill jag passa på att skicka ett riktigt
STORT GRATTIS till Elin och Andreas!!!
Som igår fick sin lilla dotter! =)








Kommentarer
Postat av: Johanna

Förstår det.... =)Måste vara en underbar känsla :)

2010-03-02 @ 18:43:17
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Caroline

Visst är det mysigt när de små liven börjar reagera när man pratar med dom. Nu skrattar Ellie ibland så det står härliga till. :-D

Vi tog våran första skotertur på alla hjärtans dag, Ellie somnade nästan på en gång så hon hade nog inte någon större glädje av den, men mysigt hade vi iaf... Och visst är det toppen med skoterpulkor med tak, varmt och skönt för både mamma och barn. :-P

Känner igen det där med prickar i ansiktet... Ellie blev så gång på gång och tillslut blev det alldeles torrt = eksem. Det hela slutade med att jag inte kan dricka och äta mjölkprudukter längre... Suck, men jag vill inte sluta och amma redan så det är nog bara till att stå ut. Hoppas att det inte är lika illa med Tim så att det bara är något tillfälligt. :-)

Hoppas vi ses på BVC i morgon!



Sköt om er!



Kram Kram

2010-03-02 @ 19:23:55
Postat av: Lina i Luleå

Å vilka härliga bilder!!! Tänkte precis skriva att du får hälsa lille Tim från morfars kusin Lina, men huuuuu vad jag lät gammal då!!!!

2010-03-02 @ 19:38:19
Postat av: Malin

Svar till Caroline:

Det är helt underbart!! Jag kan knappt förstå att det är sant fortfarande! ;) Och det är helt underbart när de börjar reagera på saker och ting och följa en med blicken. Och kan bara tänka mej hur härligt det måste vara och låta nu när Ellie skrattar! Finns väl inget som låter så härligt och mysigt. Tim somnade på en gång han kom i pulkan han med, så han har nog ingen större koll på vad han varit ute på i helgen! ;p Men en riktigt mysig helg hade vi! Och det är helt toppen med pulkor som har både tak och väggar. Där mår både mamma och barn fint! =)

Men fy heller vad jobbigt det lät, att du måsta slutat med mjölkprodukter =( Jag hoppas verkligen att det bara är något tillfälligt som fått Tim att bli prickig. Och amma vill man ju göra så länge som möjligt.

Hoppas allt bara är bra med er, å så hoppas även jag att vi ses nere på BVC imorrn. För visst ska vi dit! Måste ju se om han tänker växa något på bredden och inte bara på längden ;p

Må så gott!

Kramar till er.

2010-03-02 @ 21:08:40
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till Lina:

Jag ska hälsa lille Tim från morfars kusin! Men inte lät det väl så gammalt inte. Tycker att det lät bra! ;)

Så skickar lille Tim en kram till er i Luleå och hoppas att ni har det bra!

2010-03-02 @ 21:10:31
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Han är så underbar kille Tim! Saknar han redan! Kramar

2010-03-02 @ 21:54:56
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Meeeen så söt Tim är! Jisses vilken guldklimp, barn är verkligen meningen med livet, nu ska jag amma min prins en sista gång så blir det sängen även för oss. Massor av kramar till er!!!

2010-03-02 @ 22:48:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas Tim är på bättre humör nu! Man vet ju inte vad det är för fel när dom är ledsna!

Sen hoppas jag att ni haft det mysigt uppe hos pappa Ragnar =)

Kände mig dum då jag mer eller mindre bara slängde på telefon idag men Sam va så himla ledsen!



Ha en fin helg vännen så syns vi på söndag kl 14!

Kramar i massor!

2010-03-04 @ 18:06:22
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Tova

Aww så söta bilder! Visst är det underbart när de börjar le, hjärtat smälter :)

2010-03-10 @ 11:23:25
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix