En titt i det nya rummet...

  2010-01-18 @ 19:13:19 Inredning Kommentarer (15)

Tänkte bjussa på en liten titt i det nya rummet här hemma.
Det som även kommer att få vara det framtida barnrummet.
Det saknas dock lite saker på väggarna och det kommer även att flyttas om
en aning vad det lider. Men det blir lite senare.
Skötbordet b.la. hoppas vi kunna ha inne på toaletten.
Men en liten bild om hur det såg ut innan och hur det ser ut idag kan vi iaf bjuda på!

Dessvärre glömde jag totalt bort att fota bilder från hur det såg ut innan
jag och pappa gick lös på rummet.
Så det blir bara en liten inblick, när mamma och farmor var här och tapetserade.
Då kom jag på att jag skulle fotat...
Bättre sent än aldrig va? ;)

En tapet med blommor och en mycket gräslig och blå/turkos matta,
som jag knappt stått ut med!
Men nu är detta ett minne blått!!! =)



EFTER!







Denna underbara hylla och zinkhjärtan fick jag av
min söta och underbara lillebror i julklapp!
Han vet precis vad hans storasyster vill ha och tycker om!! ;) ♥







Skötbordet, står även det, klart att användas.











Foton: Privata


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja ni har gjort de så himla fint. Kanon bra jobbat! Och massor av fina saker har bebben redan fått. Och JA, min vän, du verkar digga spöket Laban stenhårt ;) Men han är ju för söt lill Laban. Gud, så jag längtar tills på onsdag. Oj oj! Va kul vi ska ha! Sov så gott vännen. Kram kram

2010-01-18 @ 21:29:36
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Ida

Men vilket fint rum ni gjort i ordning till det kommande lilla livet :-) Jag har också en himlans massa Laban prylar sen Neo var bebis, bla samma spjälskydd och sängkläder :-)men det har jag inte ens plockat fram än, börjar dock vara hög tid att tvätta upp allt.

Nä nu ska jag ta mina svullna, ömma ben och lägga mig i sängen så man orkar fira en treåring i morgon :-)

2010-01-18 @ 21:53:20
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad fint och mysigt du har gjort det! Jag vill oxå ha ett bebisrum att göra i ordning, men det kommer väl hoppas jag. :-)



Exakt ett likadant skötbord har vi oxå fast vårat är träfärgat... vi är jätte nöjda med det så det är ett riktigt bra köp tycker jag. :-) Perfekt för oss som har en jätte liten toa, då kan vi styra ut det när vi ska duscha. Och lådan är ju toppen oxå då den rymmer nästan hur mycket som helst. ;-P



Hoppas du mår bra, nu är det ju inte länge kvar! :-) Har du börjat bli nervös??



Nu ska jag försöka plocka bort julgardinerna som har blivt kvar och städa, får se om lillan vill vara med eller om det bara är att ge upp efter ett tag. Inte alla gånger det är så lätt att göra vad man vill, oftast lillan som bestämmer vad och när jag ska göra saker... :-P



Kram kram

2010-01-19 @ 09:25:16
Postat av: Vendela

WOW vad fint ni gjort det!! Tänk vad lite färg, nya tapeter och nytt golv kan göra mycket! Nu är det bara lilla pyret som fattas, men snart så har ni honom/henne hos er :-))



Kramkram



2010-01-19 @ 09:26:27
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Elin

super snyggt, fattar inte att din bebis inte vill komma ut på en gång ;) den som har så fint! Min får bra gärna vänta lite till har inte målat om sängen än :P vilket praktiskt skötbord du hittat :P kram kram

2010-01-19 @ 10:28:11
Postat av: Sockenvägens Söta

Men oj så du stökat och fixat, jag VET ju hur gräsligt det var där innan... Nu är det LJUVLIGT! Bebisen kommer att ha det så fint å mysigt, och nog gillar du Laban alltid fniss Trodde temat skulle vara grodor ;-) ler KRAM

2010-01-19 @ 11:47:41
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Eva

Åh vad fint ni gjort det! Adrian har en likadan vagga som er, fast utan snidade pinnar.. Och en likadan spjälsäng:) Dock så är vaggan ett minne blott nu när han kommit på att han kan dra sig upp.. Men jag älskar den där vaggan. Hoppas att den kommer till användning igen om nått år:)

Nu väntar ni bara på bäbis antar jag:)

Kram

2010-01-19 @ 14:50:00
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: SofiH

Herregud så fint ni gjort det :-)



2010-01-19 @ 16:38:59
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till Caroline:

Tack så mycket för att du tycker att det blev fint i rummet! =) Nog är det roligt att ställa i ordning ett barnrum alltid, så förstår att du vill ha ett rum att göra i ordning oxå ;) Men det kommer garanterat!



Och skötbordet är eller hoppas jag kommer att vara jätte bra! Men det tror jag säkert. Bra att ha hjul, så det bara är att rulla iväg om man så vill och lådan rymmer verkligen hur mycket som helst! Så jag tror ocå att det var ett riktigt bra köp! =)



Och visst mår jag bra, eller hyfsat iaf! Börjar vara smått less nu, så nu får den mer än gärna komma fram ;) Blir dåligt med sömn oxå, när det inte finns något sätt som är skönt att ligga på. Utan jag funderar mest på när jag ska bli trött...? Och ska jag vara ärlig, så börjar jag nog oxå att vara lite små nervös... ;p Hur kommer det att börja, hur kommer det att kännas osv.... Så tänker jag. Men de flesta påstår att jag inte kommer att missa det ;)



Hoppas att allt är bra med er! Trodde jag skulle få se till dej och lillan och gratulera er personligen nångång ;) Men det kommer väl det med! =) De kort jag fått se, är hon sååå söt på! Så jag kan tänka mej att det är två riktigt stolta föräldrar! =)

Hoppas oxå att det gått bra med julgardinerna där hemma och att lillan ville vara med och plocka bort dem ;) För jag kan tänka mej att det är de små liven som bestämmer vad och när man ska göra saker och ting! ;)



Ha det så gott och sköt om er!

Kram kram

2010-01-19 @ 23:06:12
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till Elin:

Tack för att du tycker det bidde fint i rummet och jag kan heller inte begripa varför den lill* där inne inte vill komma ut, när den har så fint rum att se fram emot ;)

Och har du inte målat om sängen än, så är det hög tid att ta tag i det nu Elin. Så även din är redo att titta ut, om inte allt för länge ;)

Skötbordet var riktigt praktiskt. Går både på hjul, har bra hyllplan och en riktigt stor låda att förvara massor i. Så det köpet ångrar jag inte!

Nu är det bara att vänta, vänta och vänta på att något ska hända!

Hoppas att du har det bra!

Kram kram

2010-01-19 @ 23:10:34
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Låter toppen med en date til lveckan, vi siktar på torsdag, men du hoppas säkert fullt förståerligt att du inte är hemma då ;-P Allt bra med dig å pyret? Vad sa Aina, trodde hon något var på G? Kramis

2010-01-20 @ 08:12:47
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda N

Men oj så fint och mysigt ni har gjort det. Förstår att du håller på att längta ihjäl dig efter bäbisen nu. Det är så himlarns nära nu!



Ha det gott!



Kram kram

2010-01-20 @ 10:40:27
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Förstår så väl att du inte vill se oss på torsdag ;-P Har själv nyss kommit hem från förlossningsgenomgång med Aina, så nu känner nog både jag å magnus att det trots allt inte är allt för långt bort, måste fylla i pappren å börja med den där packningen av väskan som jag skjuter på framtiden hela tiden... Nepp nu är det midagsdax å sedan senaste Wallandern som gäller :-) Kramis!

2010-01-20 @ 15:58:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj oj oj så fint!! Jätte mysigt! Bebb*n kommer att stortrivas där. Du har gjort de så hemtrevligt och mysigt! Gulligt!

Helt underbart. Håller tummarna att allt går bra .

Massa kramar

2010-01-20 @ 17:11:50
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Åhh tack , va go du e!!

Ja jag förstår att du e less på att vara gravid nu. Visst det är underbart och så, men nu börjar man ju bli riktigt nyfiken på lill*n i magen. Så spännande!!



Ja vi har de super bra. Lyckligare än någonsin. MAthias och jag har verkligen funnit varann. Har inte varit utan varann mer än 4 nätter sen 19/12. Känns underbart! Och japp vi ska flytta ihopa! Hans ide!! Så livet e fantastiskt! Lillan älskar honom fullkomligt oxå!

Massa kramar

Klappa magen från mig

2010-01-20 @ 21:20:00
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix