Min julafton...

  2010-01-02 @ 14:18:39 Julen -09 Kommentarer (0)

En liten sammanfattning...

Julen har varit underbar på alla sätt och vis.
Den har varit mysig och har gått oss fort förbi.
Fast det gör mej faktiskt ingenting iår ;)
För nu dröjer det inte allt för länge tills vi har lill* pyret hos oss =)

Julafton var fin och jag fick sååå mycket fint i julklapp, 
att jag knappt kunnat tro att jag varit så pass snäll iår! ;)
Jag är både glad och nöjd över allt jag fick!

Julaftonsmorgon började mysigt.
Vi intog en god och mysig frukost tillsammans
och Asterix fick ett ben att kalasa på.



Sedan kom hon äntligen. Hon som saknat Asterix sååååå!!!



Ronja (LG´s kusinbarn kom på besök).
Här myste de och mådde gott ända tills jag och Asterix skulle bege oss.
Men till kvällen skulle han få massor av fina julklappar av henne =) 

Sedan begav vi oss för att inta julmiddagen hos farmor och farfar i Bellvik,
men dessvärre utan mamma, som jobbade julafton =(



Asterix intog sin plats på vedlådan hos farmor och farfar.
Där det både var varmt och han samtidigt kunde ha koll på grytan full med revbenspjäll,
som stod på vedspisen :p



Efter en mycket god middag och efterrätt, som bestod av apelsinris,
var vi mer än mätta och belåtna.



När det ÄNTLIGEN blev dags för julklappsutdelning, begav vi oss en bit bort.
Till Anders och Laila med familj borta i Knackaitorpet.
Norton var nämligen så orolig att tomten skulle komma medan vi var borta!
Men han fick ändå vänta en stund innan han dök upp...



Massor av klappar blev det....



Så tomten ville självklart ha en kram av barnen innan han kunde åka vidare.



Efter klapparna var öppnade intog vi övervåningen för att prova det nya spelet
som Lovisa fått till sitt Wii, när hon sålde jultidningar.
I fjol jul spelade vi golf, tennis och boxades och denna jul blev det trummor.
Jag trodde jag skulle bli kvar där!
Så jag har lovat att jag ska ta med LG och komma dit snart igen! ;)

Sedan blev det dags att bege sej till Hoting, för att få träffa
mormor, morfar, mamma och moster med gubbe.
Där blev det ännu mera julklappar, lite smarrig fruktsallad efter all mat
och även lite mys, innan det var dags att åka hem till Dorotea igen.



Där fick Michael b.la. en uppsättning jaktkläder från topp till tå,
att Asterix blev skapligt rädd och inte alls kunde förstå vad han tagit på sej för något.
En utskällning, men sedan blev de kompisar igen! =)

Väl hemma i Dorotea igen, hade LG väntat med att öppna sina klappar tills jag kom hem.
Fina klappar blev det även där och
jag kanske visar upp en och annan klapp lite senare.

Foton: Privata



Återkommer strax...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix