En doft av julen...

  2010-12-14 @ 10:00:00 Julen -2010 Kommentarer (7)

Jag älskar dofter som har med julen att göra.

Glögg, julgranar, pepparkakor, kanel....

Ja, listan kan göras huuur lång som helst.

Och just nu väntar jag på ännu mera doft som verkligen påminner mej om julen.
Från min barndomsjul när mamma alltid planterade hyacinter.

Det om något är en doft som jag älskar och som jag verkligen förknippar med JUL!

Så i fredags fick jag en vit hyacint av min gulliga mamma.



Den har jag satt i en hyacintvas med endast vatten.
När dom blir som finast så.

Så nu väntar jag bara att den ska slå ut och sprida jul omkring sej =)



Hur doftar Din jul?



Kommentarer
Postat av: Mina två små hjärtan

Men du har ju en bra kamera :) Vill du ha stora bilder ska du ställa in den på största bildstorlek i inställningarna. Hos fuji så varnar programmet om bilden har för dålig kvalitet,storleksmässigt, sudd orsakat av fotografen varnar det inte för ;) Har man ett redigeringsprogram så kan man förstora upp bilden rejält och se hur det ser ut. Små missar kan synas väldigt tydligt i ett stort format medan man i ett litet inte märker av dom.



Mamma hade också hyacinter till jul när vi var små, så det är en riktig juldoft för mig också. Tyvärr törs jag inte ha något doftande här hemma. Neo har fått börja ta astmamedicin nu igen, och när han var mindre var han väldigt känslig mot parfymlika dofter, han är inte det nu, men hemma känns det bra att ha det neutralt då det doftar på alla andra ställen :) Kram

2010-12-14 @ 10:14:17
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag har redan kastat två överblommade, men har en som doftar underbart nu + att goaste gubben kom hem med två knoppiga vita till mig i går <3 Hyachinter till jul är ett måste!!!! Å oj så mycke godsaker du gjort! Kram

2010-12-14 @ 10:16:26
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Åhh vad du frestas med en massa gott!!

Den där julgodis boken har vi också här hemma. Ska kanske ta en titt i den och hitta lite nya recept till detta året. Oftast gör man ju alltid samma.

Knäck och kola är ett måste! Mozartkulor brukar det också bli... och Leilas Rocky road. De är sååå himla goda ;)

Ja hyacinterdoften hör verkligen julen till och pepparkakor. Mina hyacinter börjar vissna, så det är dax att handla nya nu.

Ha en bra dag, Kram!

2010-12-14 @ 11:22:51
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja hyacinter luktar jul! Men har inga här hemma. Å kaneldoftande ljus är ju ett måste under julen!



Ja du har ju gjort så mycket gott så jag måste väl ta ett besök på spökgatan 6 ;-)

Om jag vågar =P



Blev inga hallongrottor igår så jag gjorde dom idag istället! Fast råka ha dom inne en minut för länge typ! Typiskt mig lixom!



KRAMAR!

2010-12-14 @ 13:31:09
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ska definitivt slinka förbi sjöstreet innan/under julen, tar med mig gubben med tror jag för han var nog sugen å hälsa på hägge :-) Kram

2010-12-14 @ 14:19:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emma M

Shit var duktig du är!! :) Dig ska man nog besöka innan jul! :) Skulle haft en sån där receptbok. Tack för i helgen föresten! ;)Kram

2010-12-14 @ 15:43:02
Postat av: Malin

Emma: Klart du ska slinka förbi innan jul! =) Ni är så välkomna =) Och det är riktigt roligt att prova på lite nya sorter man inte gjort förr och inte blir det bättre att de smakar gott allesammans ;)

Tack själv för i helgen! Det var riktigt trevligt att få komma ut och träffa er! <3

Kram kram

2010-12-14 @ 16:44:31
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix