10 månader och feber.

  2010-12-04 @ 13:54:12 Tim Kommentarer (4)

Idag lördag den 4 december blir vår lille kille 10 månader.
Helt galet!

Det är alltså bara två månader kvar tills han fyller 1 år.

Jag kan inte förstå var tiden tagit vägen...?

På köpet fick han dessutom feber =(

Så idag är det en mycket tussig och utslagen kille vi har här hemma.
Han har sovit mest hela dagen.

Jag skulle ALDRIG sagt tidigare i veckan att han/vi klarat oss från allt vad sjukdomar heter.
För nu fick jag vackert äta upp det =(

Men jag hoppas att det bara stannar vid feber.

Igår kväll kom febern som ett brev på posten och lillkillen ligger på 40 grader,
men försöker ändå mellan varven att leka.
Vilket jag inte förstår hur han orkar.









Annars sover han och mysar med sin mamma, något som aldrig annars händer :p

Så mellan varven har vi det väldigt mysigt oxå ;)

Tidigare i veckan var vi oxå ner på BVC för en ny vägning.
Han växer så det knakar.
11120 gram och 75,5 cm lång.

Nu kallar Tim på sin mamma.

Så vi önskar er en riktigt fin och mysigt andra advent helg.

KRAM.


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Nej så trist att han åkt dit, men men sjuka blir de förr eller senare, bygger ju upp immunförsvaret på sikt... Här är vi peppar peppar krya så jag hoppas det blir pyssel framöver :-)

Är sjukt mätt å nöjd efter julbordet, skönt att mysa lite i soffan innan det blir sängen. Kram å godnatt/krya på kram!

2010-12-04 @ 22:31:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Tycker så himla synd om lilla goa Tim <3 Vi håller tummarna sten hårt på att han snart blir piggare. Puss å kram!

2010-12-05 @ 10:21:31
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: sara

Tråkigt att lillkillen är sjuk :(

Ja det är ju inte klokt att han snart blir ett år. man vill ju på nått sätt att de ska va små för alltid, trots att man vill att de ska börja krypa,gå och prata :)

Hoppas ni haft en mysig helg trots sjukdomar

Krya på dig kram till Tim <3

2010-12-05 @ 18:25:25
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Emma

Huvvaligen, man ser att han är rödrosig av febern. Men nu vänder det nog snart! Har ni "tur" kanske lite utslag visar sig också så har ni gjort bort 3-dagars febern som inte behöver vara i exakt 3-dagar. Nova hade 3-dagars febern i 4-5 dagar men fick sedan utslag lite lätt.



Läste hos Ida att han verkar vara täppt i näsan också? Har du provat en snorsug? Det är det bästa ever! Jag brukar köra med Nezeril näsdroppar el. Renässans-droppar för att lätta upp & då går det toppen att suga ur snoret som även på Loke sitter "högt" upp. Men han skulle aldrig kunna sova om jag inte rensade näsan innan, sedan vaknar han ju tidigt ändå & då får jag rensa igen. Han skulle ju heller aldrig kunna ammas om näsan är täppt för då får han ju ingen luft alls. Jäkla skit-förkylning som härjar nu. :/ Han har dessutom hosta & diarré, men ingen feber & glad som vanligt men det är jobbigt att se dom sjuka.



Krya-på-kramar!

2010-12-07 @ 14:15:18
URL: http://nouvellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix