Let´s Zumba

  2010-08-11 @ 19:48:57 Nöjen Kommentarer (16)

Nu är det hög tid att komma igång med något efter sommarens semester och glassande.
Man kan inte hela tiden äta gott och bara lata sej, även fast det oxå är skönt ;p
Något måste jag göra. Det känner jag.
Men promenad på promenad är inte alltid så kul även fast det är fruktansvärt skönt. 
Men om vädret inte tillåter då!
Jag menar, det är väl inte alltid så kul att ta en promenad i skyfall.
Och vad mer kan jag göra, om jag inte promenerar...?

Nä, nu ska jag ge mej på och testa något nytt, som jag inte provat förut.
Jag har bara hört talas om det och hur andra testat det.
Zumba fitness.
Något jag kan köra på hemma, så att även Tim kan vara med om han vill ;)
Sen kan jag även passa på när han sover.

Så bara han är på hugget, så ska jag ta en titt på mina skivor, som damp ner i brevlådan igår.

Sen får vi se hur det slutar.... ;)


Kommentarer
Postat av: Eva

Åh, säg gärna till om zumban gör susen.. Har själv funderat på att testa. Eftersom man dansar borde man ju kunna skaka av lite extra kilon till skillnad mot det andra raffset dom säljer på tv-shop, typ vibratone och grejer.

2010-08-11 @ 20:05:48
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Eva

Jo jag mår lika dåligt nu tyvärr. Är sjukskriven på 50% fram tills jag går på havandeskapspenning.. OM fk beviljar det vill säga. Eller ja, sjukskriven är man ju iallafall bara det att man inte får någon ersättning. Men jag hoppas det är en förstående kvinna som blir min handläggare istället för en man, för då lär det inte gå vägen. Om det inte beviljas ska det förstås överklagas, för jag tror ingen har lust att gå med en 9 månaders lång magsjuka heller. Det enda som hjälper någorlunda är att gå ut och få friskluft och vila, vila, vila!



Hoppas zumban hjälper, då måste jag också införskaffa dom där skivorna. Men det borde som sagt hjälpa eftersom man rör sig. Om inte annat är det väl bra för kroppen iallafall;) Du får testa i ett par veckor och sen lägga en rapport.

2010-08-11 @ 22:18:39
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Jag kommer till dig två ggr i veckan till vintern och kör några pass ;) Tror det där funkar bra. Här jäklar ska det skakas loss ;) Vi hörs nått Imorron vännen. Sov sött <3

2010-08-11 @ 23:00:42
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Kia

De är kanonkul! När du väl provat kommer du inte att vilja sluta! :) jag lovar! Ikväll körde jag en skiva som var 35 minuter. 2 gånger! :)

2010-08-11 @ 23:03:09
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ha ha jag satt just på tradera å kollade in zumba skivor då jag måste ta tag i mitt liv å börja motionera... är såååååååååååå lat! Men till älgjakten brukar jag komma igång ;-p Får se om det blir någon promenad i dag, ser inte så lovande ut ute + att Luran är hemma från förskolan torsdag och fredag så då är det svårt att komma ut. Så du får meddela om det är skoj å effektivt så kanske jag ska slå till på zumba jag me! KRAM

2010-08-12 @ 08:05:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så du har hamnad i zumba fälla du med! ;-) Jag tycker att det ser jätte kul ut, synd bara att vi har sånt litet tvrum annas skulle jag med ha börjat... :-( Du får gärna göra en uppföljning så vi får veta hur det går för dig och om du tycker det är roligt och värt att köpa skivorna.



Hoppas ni har det bra annars, vi har legat i förkylning alla tre men nu är lillan bara snorig vi andra börjar bli på bättringsvägen...



Kram

2010-08-12 @ 10:46:18
Postat av: Sara

Hej hej!

Du får göra en liten rapport om Zumba sen... :)

Spännande att höra om det är så kul som det ser ut.

Efter förlossningen så måste man ju försöka komma igång med lite motion..men det är ju så svårt! Nu med denna jäkla foglossning jag har, så har jag inte rört på mig alltför mycket.

Ha en skön torsdag, kram

2010-08-12 @ 11:33:27
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Ninuz med Tjorven i magen

Fy så surt det kändes att jag inte klarade av en enkel promenad! Blir så arg.

Vill ju kunna motionera ett tag till. Men kroppen skriker NEJ just nu! Men jag kanske mår bättre någon annan dag.

Nu ska jag ta och hänga ut lite tvätt medans Sam sover!

Kram kram sötnosarna mina!

2010-08-12 @ 12:47:25
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sara

Zumba är lätt det roligaste jag har testat. Köpte skivorna för ett tag sen och det har dansats ganska flitigt när lillan varit på humör :) Det är så jäkla kul! Vera har börjar krypa för fullt så när hon är vaken är det inte lika lätt, hon är runt fötterna på mig hela tiden och ska ta skösnörena :P Ibland får man ta jätteskutt så man inte dansar över henne :) hehe



Shit var stor Tim har blivit! Det är ju jättelängesen vi träffades nu. Vera blev 9 månader idag :)



Dansa lugnt ;) Kram!

2010-08-12 @ 21:27:04
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: Malin

Caroline:

Ja, jag har hört många som testat det där med Zumba, så jag tänkte att det kanske är värt att prova ;) Stort tvrum har vi ju, så det borde kanske funka :p Måste bara fälla ner persiennerna innan jag dra igång. Så bara tillfälle kommer ska jag stoppa i skiva nr ett och försöka lära mej de rätta stegen till att börja med.



Trist att ni är förkylda =( men tur att ni är på bättringsvägen iaf! Hoppas det släpper så ni får vara friska och krya. Här har vi klarat oss för hemskt bra. Peppar peppar!!!!



Önskar er en fin och mysig helg! Kramar från jag och Tim!

2010-08-13 @ 17:07:39
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Eva

Kan säga att jag vart jätte rädd jag också! Och jag vet att Hugo sedan tidigare är väldigt skärrad mot stora svarta hundar, så detta vart då inte ett dugg bättre.

Det finns trots allt inte så många schäfrar på byn nu för tiden så jag kan bara tänka mig 2 stycken som anföll Asterix också. En är på Nygatan (samma väg som sjukan fast rakt fram) och den andra är där jag var, vid perssons färg, lite längre in på den gatan. Och om du tänker efter lite så kan du nog lista ut vart det hände:/ Nu var det inte hundägaren som hade hunden utan hundägarens son som lät dottern gå ut med hunden då som sagt. Oansvarigt som fan! Jag är själv lite små skraj för schäfrar och inte vart det bättre nu. Dom enda schäfrarna jag litar på är Linda och Roberts men det är för att jag vet att hon har pli på dom och att dom inte skulle anfalla oprovocerat.. Nej fy, jag är så ARG!

2010-08-14 @ 11:27:52
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Eva

Nej Hugo vart anfallen vid perssons färg (längre in på gatan) men det är inte samma hund, denna schäfer tillhör en "arbetskollega" och då kan du nog gissa ut vem det är. Den hunden du pratar om känner jag till mycket väl, det är nämligen min pappas hund. Som får gå LÖS trots att han inte kan hålla sig inne på gården OCH inte fattar när nog är nog. Han har skrämt Hugo för livet den schäfern också. Men om jag inte har hört fel så är den hunden inte vid liv nu (vet inte riktigt om det stämmer, har ju ingen kontakt med min pappa) och det är ju bra.Men att det ska till något så jävla drastiskt innan man tar bort dom. Tendenser av farliga hundar kan man, om man är uppmärksam, se i god tid. Hundar som anfaller är ingen hund att lita på. Nästa gång kan det vara ett barn dom attackerar.

Nej fy fan. Ni gjorde aldrig någon polisanmälan? För det ska man ju egentligen göra. Själv sitter jag och funderar på om jag inte ska göra en, bara för att markera att jag inte tyckte det var okej och när dessutom pappan till ungen reagerade som han gjorde.

2010-08-14 @ 13:20:41
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hade det sååå bra i Tärna å räknar dagarna tills vi ska dit å plocka svamp :-) Hoppas ni med har haft en fin helg, å du, hur fungerar Zumban, du måste rapportera! KRAMIS

2010-08-15 @ 18:09:15
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Ninuz med Tjorven i magen

God kväll vännen!

Ja då har vardags lunken börjat även för oss =(

Imorron ska jag gå upp till Åsa på kommun. Tror jag ska ha Sam på dagis på heltid fram tills bebben kommer. Ska höra lite med Åsa om det.



Har nu gjort beställningar ur H&M, Jotex, Haléns och Ellos. Tusan att det ska va så kul att shoppa =P

Vi hörs nått i veckan, och förhoppningsvis så syns vi oxå. Måste ju upp på sjöstreet med alla vackra kläder oxå ;-)

Kramizar!

2010-08-15 @ 22:40:07
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Eva

Hörde av Tomas att det inte alls var min pappas hund som attackerat Asterix. Därimot så skulle jag nog kunna gissa på att den hund som anföll han fortfarande är vid liv. Suck. Ja fy fan, man blir ju bara irriterad oavsett. Vissa ska inte ha djur.

2010-08-16 @ 00:13:37
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men så trist att knäet inte vill :-/ Hoppas det är lagat ordentligt å att du blir bra nu!!! Här verkar det bli en fin dag så nu ska vi snart promenera på dagis å sedan en tur med Ida. Sen hade jag tänkt baka lite, men får se om vädret lockar ut en istället :-) Ha en toppen dag! KRAM

2010-08-16 @ 07:57:55
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix