Astrid Lindgren

  2009-09-01 @ 12:21:46 Filmer Kommentarer (4)


Bild: Google

Eftersom jag tycker så mycket om om Astrid Lindgren, så kunde jag inte låta bli att gå med i Barnens filmklubb och påbörja min samling av alla Astrid Lindgren filmerna, som jag själv såg när jag var liten.
Jag bara älskar dem och jag tycker oxå det vore roligt om vi hade alla dessa filmer tills våra egna barn växer upp.
Det är vad jag kallar riktiga filmer för barn i alla åldrar. Till och med sådana i min ålder ;)
Jag skulle lätt kunna sätta mej ner och titta på Ronja Rövardotter, Lotta på Bråkmakargatan eller vilken film som helst just nu. Hade dom funderingarna nu medan jag varit sjuk och det inte fanns någonting alls att se på tv´n.
Men till jul kommer jag nog med all säkerhet att titta på Astrid Lindgrens jul.
Nu väntar jag tills nästa två filmer om Pippi Långstrump ska dimpa ner i brevlådan. 
Det är som att bli barn på nytt! ;) 



Foto: Privat


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack tack! Ja visst är det kul att vi blir några stycken, vi får väl se om det dyker upp någon ny nästa vecka ;-) Nu mår jag bra igen förutom att jag fortfarande är lite trött, så jag hoppas att även denna graviditet ska förlöpa utan krämpor :-)

Kram

2009-09-01 @ 12:48:08
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ja, Luran älskar alla vi barn i bulerbyn, så jag ska nog också börja samla dessa filmer. De är ju klassiker som håller en fängslad än i dag... Kram igen :-)

2009-09-01 @ 14:34:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tror jag gör samma jag med, jag bara älskar dom filmerna, får man bara astrid då eller? :)

2009-09-02 @ 08:09:14
Postat av: Malin

Svar till Elin:

Ja, ta och gör samma du med! =) Jag älskar dessa filmer!

Du går med i klubben och sen får du erbjudanden som du då kan tacka nej åt och sedan välja de filmer du vill ha fran Astrid istället. Så har jag gjort.

Kram

2009-09-02 @ 10:18:45
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix