Ute i naturen!

  2009-10-11 @ 22:32:16 Vänner Kommentarer (3)

Igår var det ju ett sådant underbart väder,
så vi slog slag i saken (precis som jag skrev igår) och for ut till skogs.
Vi hade även turen att inte möta på några älgjägare, utan det enda vi mötte på var ett strålande väder med sol och lite väl mycket snö. Det hade inte gjort något om det var aningens mindre snö i skogen.
Jag fick vackert spåra före, så Nina kunde trampa på efter :p
Så är det när man inte har rejält på fötterna, men så höll jag på att frysa ihjäl om mina fossingar innan vi var hemma igen. Så gummistövlar var ingen vidare hit heller.

Vi hade iaf planerna på att hitta lite smått och gott till vårt arrangemang, som skall arrangeras under vår pysselkväll som kommer komma framöver. Ju närmre jul vi kommer! Längtar ju massor =)
Så med lite snö i skogen väckte bara mera känslor mot vinter och julen =)
Tur att vinterdäcken var pålagda precis innan vi gav oss iväg.



Vi gjorde vårt bästa i hopp om att gräva fram lite mossa under snön. Vi får nog kanske göra en sväng förbi Vilhelmina och Blommona innan vår pysselkväll blir till verklighet. Kottar hittade vi några stycken av oxå, nu ska dom bara förvaras inne, så de hinner slå ut lagomt till jul.
Asterix var självklart med han oxå, gladare än något och skuttade/hoppade fram som ett skott mellan träden. Tordes dock inte släppa honom, när det var en och annan bil som han passera medan vi var ute.



Sen det BÄSTA av allt!!! Nina hade ställt iordning matsäcken innan vi for!
Vet inte hur länge jag såg fram emot den innan vi han slog oss ner i det fria ;) Tunnbröd mackor med ost som doppades i varm choklad och som grädde på moset, kanelbullar till efterrätt! De ni!
Jag hade nästan planer på att åka ut idag igen ;) det finns inget godare än att få fika och äta när man är ute i naturen. Allt blir så mycket godare då! Även Asterix tyckte mycket om vår matsäck!



Han passade även på att njuta av den lilla värme som solen släppte ifrån sej.
Vi är nog minst lika frusen både hund och matte.
Men trevlig dag i skogen var precis vad vi hade! ♥

Foton: Privata







 


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Så kul för dig Malin, som har en svägerska som är en underbar kompis. Ser ofta här hur kul ni har det ihop. Hoppas verkligen det håller i sig!

Låter gott med varm choklad och tunnbrödssmörgås.

Ha det bra och var rädd om dig och de dina!

2009-10-11 @ 22:52:54
Postat av: Nina

Tack vännen för en kanon helg. Som vanligt ;) Hoppas allt ser fint ut därinne hos bebben idag! Och att du kör försiktigt. Det va ju kanon att din goa farmor följer med dig. Roligare med sällskap! Kramar till dig vännen!

2009-10-12 @ 10:32:44
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Tomas

Men herregud vad ni är kreativa. Jag skulle också vilja vara duktig på sånt där. Pyssla. Gå på pysselkvällar o göra fina saker. Men icket. Jag får köpa mitt istället :-)

2009-10-13 @ 15:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix