Sista dagen innan...

  2009-11-30 @ 13:24:11 Julen -09 Kommentarer (2)

FÖRSTA DECEMBER!
Helt otroligt. Nu är vi alldeles strax inne i julmånaden.
Inte en julklapp är fixad, men snart kanske... ;)
Undrar just vad det kommer att vara för julkalender i år?
Jag har varken hört eller sett vad som kommer.
I fjol minns jag iaf att det var en totalt värdelös kalender på tv´n. Men då är det just kanske inte sådana i min ålder de ska passa heller (?)
 Men jag tycker vilket fall som helst att det ska handla om julen.
Ska spåna lite vad som kommer att visas i tv rutan imorgon bitti...

Sagt och gjort!


Superhjältejul


Superhjältar, superskurkar, äventyr, humor och massor av musik - det är ingredienser i årets julkalender: Superhjältejul. Superhjältarna är Supersnällasilversara och Stålhenrik, och superskurkarna är många och otäckt påhittiga för att göra livet surt för jordens barn. Huvudrollerna spelas av Sara Edwardsson och Henrik Ståhl.

Info: SVT


Av det lilla videoklippet att dömma, känns det som om den kommer att vara ungefär som i fjol...
Alltså inget som kommer att falla mej i smaken =(
Men det återstår att se imorrn.
Jag hoppas iaf att den kommer att falla de mindre "barnen" bättre i smaken.

Däremot finns det en uppsjö av julkalendrar att minnas genom tiderna.
En av dessa är denna. Som till min stora glädje visats i repris vid annat tillfälle.
Eftersom jag inte ens var påtänkt när den visades första gången 1967.

Teskedsgumman



- Götapetter...

Det som gör mej på riktigt gott humör idag är att det snöade för fullt när jag drog upp för fönstret i morse!
Ingen var gladare än jag!
För är det jul, så ska det minsann snöa och vara vitt på backen!




Önskar er en fortsatt fin start på en ny vecka!
KRAM Malin


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Galet vad tiden rusar fram, men det är skönt, för då har vi snart våra bebisar hos oss ;-) Och nog är snön välkommen, vitt och fint, dock lite tungt att skotta... men man ska inte väl inte klaga, hellre det än regn. Tror itne heller att kalendern är någon höjdare, själv minns jag albert å herbert med glädje samt staffan å bengt :-) Trolltyg var också bra. Slipa och måa på du, själv ska jag se om mitt projekt torkat samt röja lite innan svea vaknar. Kram!

2009-11-30 @ 13:41:45
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ja suck - att de aldrig kan göra en "riktig" julkalender nuförtiden. Förra årets var ju katastrof! men förförra var rätt okey faktiskt; om en mamma som bodde med sin lilla dotter och en tomtenissa från Nordpolen blev skickad till dem, fast bara barn kunde se henne ;-) Den var mysig faktiskt.



Hoppas allt bara är bra med dig annars? Tänk snart har du lilla knytet i din famn!!



KRAM KRAM

2009-11-30 @ 23:23:50
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix