Första advent!

  2009-11-29 @ 13:47:59 Julen -09 Kommentarer (3)


Idag är det första advent och vi har tänt det fösta ljuset här hemma,
under en mysig frukost, tillsammans med julmusik och mysigt sällskap.
Tror inte att det finns någon mysigare tid på hela året.
Advent och julen är något som jag alltid tyckt om.
Jag kan inte göra något annat än att njuta.

Tidigare i veckan fixade jag till ett annat adventsarrangemang till matsalsbordet i vardagsrummet.
Farmor kom som en räddande ängel med en bricka, som var PERFEKT!
Tagsen
hade jag inte heller fixat, så dom fixades nere i källaren med sågen, färg och stämplar.
Och med lite smått och gott här hemma och det jag och Nina hämtade ute i skogen i höst,
blev det en helt okej bricka! =)
Det tjuvtände vi lite i förväg ;)







Även tidigare i veckan dök min lilla söta mamma upp med en liten adventspresent åt sin lilla flicka!
Jag blev gladare än något, som alltid.
Det var något som jag älskade och något som fått brinna mycket under veckan som snart passerat.
Och många många fler ljus kommer brännas i denna skönhet!



Även en liten älg, (eller vad det är?).
Men vi säger älg.
Inhandlades på blomster i fredags,
när jag var sugen på något nytt tillsammans med denna ljusstake.



Sen dök jag ner i jullådan i källaren och rotade igenom denna,
för att hitta åt min tjocka lilla stjärngosse,
som oxå fick sin plats tillsammans med dessa.



Och vips, så blev det på detta vis på vår kakelugn, som ångat värme i helgen! =)
Något Malin ÄLSKAR!! ;)



Även min lilla farmor kom med en adventspresent (som alla andra år),
när de dök upp i veckan.
En underbar tjock liten, eller rätt så stor snögubbe.
Som även den inhandlats på blomster.
Även äppelmos anlände tillsammana med dem.
Så nu är det bara tunnbrödet och skinkan som saknas ;)
Men vi kommer... ;)



Vilken vecka va!? ;)
- Tusen tack mina nära och kära! ♥


Hoppas ni haft en mysig och fin helg i helgen!
För det har jag haft.
Och gårdagskvällen tillbringades på Sockenvägen tillsammans med glögg, trevliga tjejer, massor med gott tilltugg och massor massor med surr! =)
- Tusen tack för igår vänner! ♥

Snart bär det iväg ut på byn för en liten sväng på årets julskyltning!
Önskar er en fortsatt fin och mysig kväll!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Va mysigt du har gjort!! Visst är det härligt med advent!Ljusen brinner överallt, tänk va trist det skulle vara om vi inte hade denna högtid i december!Vi va i Bellvik igår och gjorde advent där,gran ute och stjärnor och ljus inne,mysigt värre med vedspisen som sprakade av granved!Det kanske blir tid över innan jul med ett bad i tunnan också,skulle va härligt! Ha en fortsatt trevlig advent så hörs vi i morgon.Kram kram!!

2009-11-29 @ 13:59:23
Postat av: Nina

Ja du har gjort så fiiint!!! Like it!

Nu är jag sååå trött. Skulle gärna sova en stund!



Vet du vad? Jo Mikael kom med det kanon braiga förslaget att vi ska fara till Umeå imorron och julhandla. Du kan tro att jag är lycklig nu ;-)



Kramizar!

2009-11-29 @ 17:52:25
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hej vännen! Så mycket fint du fått, förstår att du är strålandes glad, så go familj du har :-) Och fint och mysigt du gjort! Här har vi just glöggat igen och fåftt upp värmen efter skyltsöndagen ,var allt lite kallt att trava runt. Kom hem med en kärve, men det var det enda. Dagens stora höjdpunkt var utan tvekan lilla söta Ellie, vilken raring!!!



Stor tack för igår, var sannerligen trevligt att träffas och surra igår, STOR kram!

2009-11-29 @ 18:27:36
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix