Det doftar jul!

  2009-11-30 @ 21:07:22 Julen -09 Kommentarer (10)

Just precis!
Det doftar jul här hemma.
Och det har det gjort sedan i morse, när jag tände detta ljus.
Jag kan bara inte blåsa ut det ;)
Utan jag måste nog köpa mej ett till, efter jag brännt ut det.
Inhandlas på ICA för en billig slant.
Och jag tycker abslolut att det har en härlig doft av julen!



Sedan var jag in en sväng på blomster när jag var ut på byn idag.
Där fann jag något som Jenny sa skulle vara gott.
Jag var inte sen på att nappa, utan köpte en och måste snart prova på det ;)
Plus lite annat smått och gott, som kommer att användas till lite pyssel här hemma.



Dessa chokladmjölksklubbor från Gränna Choklad, 
ska bara stoppas ner i en varm kopp mjölk.
Rör om.
Och vips, så är de färdigt att avnjutas.

Även en tripp en trappa upp gjordes, med ett besök hos Camillas Klipphörna.
ÄNTLIGEN!!
En klipp och färg tid är beställd lagomt innan lucia.
Kaluffsen MÅSTE åtgärdas med det snaraste.
Och hon hade en tid ledig till mej!! =)

Nu ska jag ta med min lille hund på en kvällstripp i snön.
Om han vill slita sej från sitt lilla fönster...?
Han både sitter och ligger där på span många och långa gånger per dag.
Man måste ju hålla koll på alla som passerar på "hans" stig nere vid sjön!







Mattes lille älskling! ♥


Foton: Privata


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Tack goa du! Tror allt att jag måste en sväng på blomster å se vad de har för nyheter... fast med tanke på min tandläkarkostnad har jag eg inte råd.. :-( surt Stor kram!

2009-12-01 @ 15:10:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Åhhh...vilka härliga juliga inlägg.

Så nöjd han ser ut lille Asterix där han ligger och spanar :)

Dom där chokladklubborna såg inte helt fel ut. Gott med varm choklad och saffransbullar.

Såg de fina fotona på dig och Nina på hennes blogg. Vilken underbar mage du fått. Nu känns det väl som det börjar närma sig.

Stor kram

2009-12-01 @ 15:47:57
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tusen tack min goa lilla Malin för ljuset!! Nu luktar det jul hos mej med. Hoppas ni får en bra dag i morgon, men ta det lugnt, tänk på dej och den lille! Kram kram så hörs vi i morgon!

2009-12-01 @ 21:57:51
Postat av: Malin

Svar till mamma:

Vilken tur att du tyckte om det =) Tänk om du inte gjort det! Men det luktar faktiskt härlig jul om det! Jag älskar det.

Japp, jag ska ta det lugnt imorrn. Det är nog ingen fara på taket ;)

Nu ska jag iaf hoppa i säng, så jag orkar upp.

Sov så gott så hörs vi imorrn.

KRAM KRAM

2009-12-01 @ 22:31:03
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja här eldas dessa ljus oxå!

Luktar sååå gott!

Hoppas ni har en bra dag i staden!

Och att ni hittar massa roligt oxå!

Kramizar!

2009-12-02 @ 15:06:57
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Farmor

Tack för en supermysig dag i Umeå tillsammans med dig! Det gör jag gärna om. Ha det gott go´Malin!

2009-12-02 @ 23:40:56
Postat av: Malin

Svar till Farmor:

Go´morron farmor!

Tack själv för en jätte mysig dag i stan igår!! Absolut gör vi om det snart igen! Jag kunde inte haft en bättre dag på alla sätt och vis!

En riktig mysdag!

Nu ska vi alldeles strax sätta igång och jobba här hemma!

Ha en fin dag min älskade lilla farmor!

Massor med kramar!

2009-12-03 @ 08:27:53
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Tomas

Ja alltså jag var verkligen asförbannad. Jag tycker det känns så fruktansvärt oseriöst. Bara vi ber om ursäkt, vi GLÖMDE bort att meddela dig. Jag fick inga förslag om andra liknande telefoner, ingenting. Tänk vad trevligt om de skrivit direkt och sagt att tyvärr är den slut och vi kommer inte få tag i den men vi kan rekommendera dig den här mobilen som är ungefär likgiltig bla bla bla. Du fattar. Så gör man om man vill att kunden ska känna sig nöjd. Då vet man att de vill försöka hjälpa en och deras jobb är ju att sälja. Att skicka en sånt där mail värvar nog inte fler kunder. Nej huvva!



Var det på Ica du köpt ljuset? Skulle ha köpt ett jag också. Är ju så mysigt med ljus såhär i vinter och juletid. :-)



Hoppas allt e bra och att du kunnat beta av det mesta på din lista så du får vila lite också :-)

2009-12-03 @ 16:03:10
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Nina

Miss you vännen. Måste ju ta och komma och inspektera ert jobb ;) Kommer bli så himla fint! Idag har jag och Sam bakat lite. Eller han står mest och drar mig i byxbenet och skriker- DU ÄR TRÅKIG MAMMA!!! Kramar till dig och lill pyret!

2009-12-03 @ 16:47:55
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

HEj vännen min!

HAr exakt ett sådant ljus! DE doftar UNDERBART! MAn vill verkligen inte blåsa ut de.

Hoppas att allt e bra med er alla.

Kramar

2009-12-03 @ 17:39:12
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix