Veckans händelser!

  2009-05-01 @ 19:26:21 Nöjen Kommentarer (10)
Herre nån! Här har det inte hänt mycket i veckan! Måndags var sist det hände något, ser det ut som.
Vad har då hänt hemma hos mej i veckan? Det har varit i princip fullt upp hela veckan. Känns som om jag varit på vift hela veckan. Inte alls haft tid att vara hemma förrän nu! ;)

Måndagskvällens smyckesparty var en ett trevligt party med trevligt folk, fina smycken och gott tilltugg =)
Kvällens inköp blev denna vristlänk från LÖV.

Tisdag kvällen tillbringade jag och Asterix i Åsele. Det var dags för Allmänlydnadskursen att dra igång. En trevlig kväll med 12 hundar av alla de raser, som var som galna när vi kom fram och alla ville hälsa på varandra ;) Dessvärre fick alla hundar sitta i bilarna i princip hela kvällen, när vi gick in för en introduktion inför kursen. Tror det kommer att bli mycket givande och roligt detta! =)

Onsdag var det som vanligt arbete, men efter jag slutat tog jag bilen och Asterix och begav mej till Hoting för att hälsa på hemma hos mamma, pappa och Michael med djur. Middag och en trevlig och mysig kväll hemma, medan LG arbetade sent.





När jag skulle kela med Flizuz upptäckte jag ett hemskt sår han hade fått mitt på huvudet ( syns även på bild ).
Det hade varat ordentligt ur det och luktade inte allt för gott. Lille stackaren =( Tog med mej honom för att tvätta ur såret, där jag och mamma hittade ett rejält hål och ännu ett "skrapsår" en bit ifrån. Antagligen har han kanske blivit biten av ett ormvråk eller annat djur. När dom sett denna/dessa fåglar cirkulera omkring ett bra tag där hemma. Huvva! Min stackars lille Flizuz. Tur han kom hem med livet i behåll.

Ormvråk - Buteo buteo

Ofta ser man ormvråken kretsa i luften över skogen där den bor.

Bild: Google


Torsdag även Valborgsmässoafton, arbetade jag kväll. Slutade klockan åtta, så även jag hann vara med på majbrasan här hemma. Nära och bra, så jag kunde gå in när jag började frysa om fötterna och även hoppa i säng, eftersom jag började morgon i morse. Men nu är det äntligen helg i hela tre dagar och jag är lyckligare än någon =)
Och vädret! det är helt underbart! Otroligt varmt och solen skiner och inte ett moln så långt ögat kan nå.
Efter jag slutat idag, så var det bara att svida om till linne och kortbyxor och ta fram krattan, när det torkat upp riktigt bra efter snön smält bort. Hann med att kratta hela framsidan. Riktigt härligt att få kratta på våren, tycker jag. Men dessvärre tycker jag inte om skavsåren jag får i händerna :p



Asterix var med ute medan jag krattade och han som verkligen älskar värmen, tyckte nog att det var för varmt till och med. Med hängande öron och med munnen vidöppen letade han sej till skuggan för en paus då och då! ;)

Veckans inköp på blomster blev detta:





Foton: Privata


Meningen är att detta ska pryda mitt kök inför sommaren. Nu längtar jag riktigt efter att få plocka ner vintergardinerna och göra ljust och fint här hemma!


Nu har vi intagit en godare middag ( tacos ) ute på verandan och jag tror nog att jag drar mej utåt igen, när solen skiner och tempen visar på 18 °C. kan det bli bättre!?

Just ja! Ett nytt samtal är ringt i veckan och är nu klirrat och klart!  Längtar verkligen! =)


Hoppas att ni får en fin, mysig, varm, solig och trevlig helg!

Kram Malin.

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej!

Vilken vecka! Massor ju!

va gott med Tacos!!!

Mums!



Jo vi ska ha en bra helg jag & lille Hugo. Ska fixa fram bilder. Lovar!

Ha en underbar helg nu!

Njut av din ledighet vännen min!

Kramar

2009-05-01 @ 19:38:48
Postat av: sara

Hej...hoppas du haft en skön dag. Härligt med extra lång helg... underbart att värmen har kommit till er också.

Snygga ljusstakar och krukor. Jag gillar rosa :)

2009-05-01 @ 20:53:18
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Va duktig du e!!



Ha nu en underbar shopping dag imorgon vännen.

KRAMAR I MASSOR

2009-05-01 @ 20:53:26
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken härlig vecka! Och cult staken var sååå snygg :-) En krattningsomgång skulle nog behövas här hemma också, får bli morgondagens projekt! :-)



Kram kram

2009-05-01 @ 21:30:56
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilken fullspäckad vecka du haft!

Å vilka snygga cult saker du köpt!

Å samma blomkrukor som jag har köpt =p



Vilka sår Flizuz fått =( Dumma fågel =(

Tur att han klarade sig iaf!



Ser att du ska till Ö-sund imorron, blir något avis alltså =(

Vill ju oxå shoppa!

Ha en kanon dag i staden imorron!



Kram kram

2009-05-01 @ 22:33:46
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag är så avis på att du varit till stan! Vill jag med!!!!!

Har du shoppat en massa nu?



Men vi har haft det bra idag oxå =) Njutit av solen, ätit god mat, och har nu börjat fixa i Sam´s rum, äntligen!



Miss ya!

Kram kram

2009-05-02 @ 21:50:33
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch vilken otäckt sår missen fått..

Hoppas det läker OK..



Även jag har krattat idag och gjort i ordning..Liksom dig vill jag få tvätta fönster och byta gardiner..

In med våren/sommaren..



Kram och hoppas du får en trevlig söndag



2009-05-02 @ 21:58:14
Postat av: Malin

Svar till Anonym:



Ja, han hade inte fått något fint sår i hududet lille Flizuz! =( Men det börjar läka ihop fint nu! Hämska djur det finns. Men tur han kom hem välbehållen i övrigt iaf!



Ja, nu vill man putsa fönster och sätta upp sommargardiner och göra sommar här hemma. Kanske få ta tag i det strax! =)

Men om vädret fortsätter att vara fint imorrn, så ska jag ta en sväng med krattan igen!



Kram på dej med och hoppas att även du får en trevlig söndag! =)

2009-05-02 @ 22:24:06
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Vill ju se allt som du har shoppat =)

Skulle tro att det kommer dröja länge innan jag får med mig någon till stan =(



Ja det känns kanon att få börja fixa iordning där. Alla tavlor ska upp imorron, vi ska hämta hem spjälsängen oxå =)



Kramen vännen!

2009-05-02 @ 22:24:32
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja en uppdatering kan du ju göra å visa det du köpt =)

Är oxå trött så jag tror jag ska krypa till kojs!

Sam sover sött och Mikael tittar på ett program om vargar!

Hoppas vi ses imorron, är ju lite nyfiken och måste fråga dig om en sak ;-)



Kram kram

2009-05-02 @ 22:30:21
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix