Två blöta sillar.

  2009-05-07 @ 20:53:47 Asterix Kommentarer (5)
Nu har jag och Asterix varit ute på vårt träningspass. Här gäller det att träna om han ska bli en duktig hund! Varje dag, flera gånger! Och jag måste säga att det tar sej. Sakta men säkert börjar han fatta galoppen, att det är jag som är ledaren och inte han och mej han ska titta på. I början var det kaos och jag trodde aldrig att han skulle fixa detta, men bara vi tränar varje dag, så tror jag att han kommer att fixa det ändå ;)

Todde ju även att vi skulle hinna träna innan regnet kom igen, men inte hann vi med det inte.
Vi kom in som två blöta sillar och han hade väldigt bråttom in. Helst före mej, men inte det inte. Det var ju jag som var ledaren och inte han :p

Hur som helst är han trött och slut nu. Man ser verkligen hur lite som behövs egentligen för att dom ska bli trötta efteråt. Aktivering på hög nivå i korta stäckor, det gör susen de! ;)





Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Vendela

Å, den där tuppluren såg mysig ut :-)



2009-05-07 @ 21:29:10
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Mamma

Va kul att det börjar ge resultat! Men du får nog kämpa på ska jag tro! Han är ju ganska envis den lille rackaren!!Här har det också skruvats i ute möbler, blev bra men jag måste byta bordet för en bräda var skev, typiskt!!Nu gör man nog snart kväll för att orka upp en morgon till, du också!!God natt lillgumman min, ses i morgon!KRAM KRAM!

2009-05-07 @ 21:42:59
Postat av: Nina

Va roligt att det tar sig med träningen! Va duktiga ni är!

Jag hoppas innerligt att det blir bättre väder till helgen!

Ja imorron när vi ätit så far vi och fixar! Måste ju va klar innan 20.00 men det vet jag att vi är för det kommer ju gå fort =)

Du är en ängel som hjälper mig <3



Kraaam

2009-05-07 @ 21:48:44
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: sara

Mysvovve :)

Jag var precis ute och försökte öva inkallning med Hubbe. Men han var mer intresserad av att jaga fåglar och springa runt som en galning.

Inte lätt...

Vad duktig du är som övar så mycket med honom.

Hoppas ni får en mysig fredagkväll, kram

2009-05-08 @ 13:08:58
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Tomas

Jag har väl aldrig sett på maken till hund som kan se så mysigt ut som Asterix. Herregud vad skönt det ser ut när han sover. :-) Fantastiskt! :-P

2009-05-12 @ 17:04:57
URL: http://tomasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix