Min onsdag!

  2009-05-27 @ 19:42:36 Vardag Kommentarer (1)
Idag har vi varit till Lycksele. En sväng på lasarettet har det blivit. Det var så bra att farmor oxå skulle dit idag, så jag fick lifta med dem dit och tog dessutom med mej pappa som kunde hålla ett öga på Asterix medan jag var inne hos doktorn. När man inte kan lämna han ur sikte de första dagarna nu medan han har kragen. Han gillar den liksom inte. Vill bara försöka att få bort den.
Hela natten har han vandrat upp och ner, fram och tillbaka, gnullit och inte alls kunna lägga sej ner för att sova. Så vi tog till och med upp honom i sängen, för att se om han kunde somna, vilket gick några gånger om sänder. Ont i sina tassar har han nog haft, när han inte kunnat ställa ner dom båda samtidigt och kissa var omöjligt för den lille stackaren, så det är bra att han har bra hålle den lilla hunden. Men det fungerade till slut ;)
Kan meddela att jag haft en mycket trött och slut hund även idag. Lugn som en filbunke. Han har sovit mest hela dagen. Det tar på krafterna även att vara vaken en hel natt.

Besöket på lasarettet gick fort och vi vinkade av farmor, som blev kvar där. Men jag hoppas att du snart är hemma igen!
Sen åkte jag, pappa och farfar ut på Jysk, där jag inhandlade en liten tvättkorg till stugan. Då kanske LG inte behöver slänga strumor och kallsonger på golvet :p
Sedan en sväng förbi på Dollar, där jag oxå hittade en del fynd till stugan. Älskar att handla till stugan och även handling överhuvudtaget ;)







Väl hemma gjorde jag och Asterix ett besök på jobbet, en sväng på affärn för att inhandla lite mat.
Efter middagen tyckte jag så synd om honom, att jag tog och plockade bort kragen på honom, men bara en snabbis, när det gäller att vara beredd så att han inte slinker ner till tassarna, vilket gick väldigt fort för honom. Han ville ju tvätta upp dom och helst av allt oxå ta bort bandaget skulle jag tro, så kragen sattes på ganska fort igen. Men han verkligen njöt och slumrade till en stund, utan den hemska kragen på.

Det var i stort sett min onsdag. Min regniga onsdag! Så nu hoppas jag att vädret med sol och värme är på ingång snart!

Nu ska jag mysa lite med Asterix och fixa iordning en pärm med alla hans papper i, så jag kan hålla ordning på det och inte behöva fundera vart jag har allt jämt ;)



Asterix provar sin nya flytväst! Men det var tröttsamt, så han intog sängläge.


Trött och slut, vill han ändå hålla koll på husse ute på gården, från sitt fönster.

Foton: Privata
.


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

satan i gatan vilken läcker tvättkorg - där gjorde du ett kap vännen :-)

2009-05-28 @ 08:35:12
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix