Lördag kväll i Bellvik

  2009-05-24 @ 21:35:57 Helgmys Kommentarer (8)
Igår kväll åkte jag och Asterix till mamma och pappas stuga i Bellvik. Jag bestämde mej för att åka dit medan LG for på kalas i byn bredvid för att fira en 30 åring.
En mycket god middag intogs tillsammans med mamma, pappa, lillebror med kompis och farmor och farfar. Sedan oxå en väldigt god efterrätt i form av marängsvisch *mmm*.


Michael tog med sej Asterix och Nixa ut, så att de fick busa loss tillsammans och nog fick dem göra det med andra ord. Dom sprang och sprang, jagade varann till höger och vänster, slog kullerbyttor, rullade runt, tills de båda kom trötta och utmattade in i stugan igen och somnade på varsinn sida av sängen.


Jag hade en jätte mysig kväll tillsammans med mamma och pappa. Michael åkte hem till Hoting igen, farmor och farfar for även dem ner till sej. Det löstes korsord, vi såg på Robinson och jag drog ett race med Nixa ute, så att hon fick springa runt och hämta pinnen som jag kastade åt henne gång på gång. Hon hade dessutom badat hela dagen lång, så jag fick ett blött och mysigt välkomnande av henne när jag kom.





Foton: Privata

Efter vår match ute, så tog vi bilen ( jag, mamma, pappa, Asterix och Nixa ) för att åka ut och se om vi fick se någon björn eller älg. Efter långa vändor på olika skogsbilvägar kunde vi vända om, efter vi sett 5 älgar, några harar, orrar och massor av blåsippor.
- Eller hur var det pappa!? var dom vita?

Efter en mycket trevlig och mysig kväll ute i Bellvik kunde jag åka hem till Dorotea igen, plocka upp LG utanför Avaträsk och sedan bege oss hem till sängs, där jag kunde somna gott efter kvällens vistelse ute på Näsudden.

Kommentarer
Postat av: Nina

Men så söta dom va när dom somnat på sängen båda två!

Vilken mysig kväll du har haft med dina nära och kära. Visst äre väl underbart att stå sina föräldrar så nära?

Hoppas vi ses på tisdag darling <3



Puss puss å sov så gott!

2009-05-24 @ 22:56:46
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Eller jag menar ju på ONSDAG! Är ju helt dagavild!

2009-05-24 @ 22:57:15
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jepp det kan man säga - fullt ös medvetslös är Ruts motto. Just nu ligger hon och sover brevid mig i sofffan när jag skriver på datorn. Så en lite lugn stund har jag fått. ;) hihi



Ja det var en väldigt positiv överraskning att det gick så bra i bilen. Trodde egentligen inte det eftersom hon bara åkt bil en gång tidigare. Ja, äventyr lär det vara alla dar nu framöver. ;) haha



Hoppas du får en bra dag!

Kram

2009-05-25 @ 10:48:08
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilken tid ska du fara då?

Låter ju trist att inte passaten är klar än =(

Och Sam kan ju inte sitta i bilstolen hela dagen. Oj så ont han skulle få i ryggen! Inte bra!



Ja jag är så glad över att jag har mina föräldrar så nära! Dom är guld värd!



Gått bra att jobba idag?



Ja jag hoppas oxå att ni far till sallsjön snart. Mycket roligare då du oxå är där!



Jobbar du till helgen?

Kram kram <3

2009-05-25 @ 18:41:01
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Det va ju jäkligt typiskt att bilen inte är klar =( För det hade varit jätte kul att följa med dig!

Å bara fått surra massa ksit, handla lite och ätit någon god mat!



Du ska inte läsa så mycket <3

Vi får höras imorron!! Vill ju höra...

Kl 15.15 ska vi träffa barnläkaren!



Ja nog har Melvin det bra hos båda familjerna.

Han får dubbelt så mycket kärlek ;-)



Ja jag tycker du gör rätt i att ta ledigt till helgen!



Många kramar till dig och bus Asterix!

2009-05-25 @ 19:44:46
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Jo du, det undrar jag med...

Varför sno klädnypor??

Konstigt!

2009-05-25 @ 19:56:01
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Emma M

Halloj! Ni verkar ha haft en mys helg i helgen oxå! Och jag var på Ikea i lördags!! Tror du blev lite avis nu va?!! Hi hi! :) Kram

2009-05-25 @ 20:03:55
Postat av: Malin

Sv. till Emma:

Hejdu! Jo, vi hade en jätte bra helg i helgen med en massa mys och arbete. Nä, vad är det du säger!! Var du på Ikea i helgen! Jodu, nu kan du allt hoppa upp på att jag blev allt för avis! :p

Vill oxå fara på Ikea! Kika och handla massor massor ;)

Kram

2009-05-25 @ 21:18:38
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix