Lille Asterix.

  2009-05-14 @ 11:45:21 Asterix Kommentarer (14)
I tisdags kväll var vi i vanlig ordning till Åsele på vår allmänlydnad. Kvällen gick bra och dom tyckte till och med att han blivit mycket duktigare sen veckan innan. Glad blev jag! =) Det ger alltså reslutat!
Men däremot var vi ( jag och Asterix ) med om något mycket hemskt när vi kom dit. Vi var först på plats av vårt gäng och jag skulle ta med mej Asterix ut på rastning innan vi skulle dra igång. Då hände det! Jag blev så rädd, så rädd som jag nog aldrig blivit någongång.

Där, emot oss kommer nog den största hund jag någonsin sett och även den mest fulaste jag oxå sett. En Komondor.
Jag blir puttad hårt och kraftigt och Asterix likaså. Jag gör allt i min makt för att få Asterix där ifrån innan han skulle bli en liten godisbit åt denna hund. Svingar runt honom i kopplet, så att han flög iväg som en vante, men emot mej igen kommer denna stora, hemska och morrande hund än en gång! Även jag åker som en vante med dessa kraftiga knuff från honom. Tjejen bakom kopplet hade knappt någon chans att få in honom, men till slut kom vi oss där ifrån och på snabba och darrande ben skyndade jag mej iväg så fort jag kunde. Vår ledare som kom i samma veva och såg det hela, frågade hur det gick, men jag fick nog knappt fram halv sju, mer än att det gick bra och att den var STOR.


Bild tagen från Aktiv hund

Under kursen gång höll vi oss på avstånd från denna varelse, som gick för utstälning i ring, men när Asterix fick syn på honom spände han upp sej och började skälla. Han som knappt brukar skälla och aldrig när vi är där. Men då tänkte han nog, Du ska allt få igen din fuling!
 
När kursen var slut frågade jag vår ledare om knölen som Asterix fått på nacken, just under halsbandet. Han kunde tro att det var en fettknöl, men eftersom han reagerade på den, när han skulle undersöka den, så ville han att jag skulle kontakta veterinären, eftersom man inte har ont i fettknölar.

Igår kontaktade jag veterinären i Strömsund och förklarade mej, men hon kan inget säga förrän hon undersökt honom. En fettknöl, en talgkörtel. Ett prov måste tas. Så på måndag åker vi till veterinären för att undersöka denna knöl och även få ettårs vaccinationen och även ta bort baksporrarna. En heldag med så gott som en helrenovering med andra ord. Men jag hoppas för allt i min makt att det inte är någon farlig knöl han fått och att allt kommer att gå bra.
Men hur skulle de gå med vår kurs på tisdag kväll? Blev tvungen att ringa veterinären i morse och fråga. Skulle han kunna ha halsbandet och gå på kursen? Vill ogärna missa en enda kväll på denna kurs. Men med en pratstund med henne, så skulle vi nog kunna fara och ta det lite lugnt  och ta in allt annat på kursen iaf. Bara han tar det lugnt, eftersom han kommer att få bandage på bakbenen oxå och knölen får vi höra om på måndag, hur det blir, vad det är och allt.
Stackars liten! Tur han inte vet än, vad som väntar honom på måndag. Men det kommer nog att gå bra! Det tror jag!



Foton: Privat

Kommentarer
Postat av: sara

Stackars lille Asterix... håller tummarna att det inte är något allvarligt med honom.

Usch vilken ful hund... Hubbe är livrädd för stora hundar, helst svarta sådana. Han har blivit ganska skrämd vid tre olika tillfällen. Inte så kul att han ska behöva vara rädd för andra hundar.

Och har man en sån stor hund måste man ju verkligen kunna hantera den.

Tanten som hade en rottweiler som sprang vilt rakt emot hubbe, skyllde på att det är ju så svårt att hålla emot när han drar.

Då kan man ju inte ha en sån hund. Tänk om den springer rakt emot ett litet barn och välter omkull han. Man har ju ganska stor respekt för större hundar.



Ha en fortsatt bra dag, Kram

2009-05-14 @ 13:03:15
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas det går bra för lill Asterix! Att det bara är en ofarlig fettknöl!

Å fy så otäckt att den där monster hunden attackerade er. Usch!!!

Jag hade nog börjat gråta för du vet ju att jag är gigantiskt hund rädd!

Man ska inte ha hundar om man inte klarar av att hålla fast dom då dom drar!



Kramelikram

2009-05-14 @ 15:28:13
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja det är fruktansvärt att hon inte ens bad om ursäkt! Dålig stil!



Nästa helg blire till å fara till sallsjön!

Kännas gruvigt då jag vet att det är den stora sommar städningen som ska göras!



Kramiz

2009-05-14 @ 15:43:48
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: carola

åh lillkillen..

Vi håller tummarna för att det inte är någon fara..



Fy så hemsk med stor vovven..Min bulle blev attackerad av en grandis förr, jösses..Hade inte en chans att undkomma..

Så tur att det gick så pass bra ändå..



Kram och hoppas din dag varit bra..

2009-05-14 @ 15:57:47
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Tomas

Ja verkligen! :-)



Garaget blir säkert bra, kul att få bygga något som man kommer ha användning för. Kanske du kommer på tanke att göra fler små projekt, då kan det vara bra med ett större garage kanske? :-)



Jag önskar detsamma! Stockholm blir nog fantastiskt roligt! Skönt att få komma bort från Dorotea en sväng också :-)

2009-05-14 @ 17:46:22
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Men fy så obehagligt. Stackars er. Jag hade oxå blivit livrädd.

O sen knutan. Hmm hoppas de bara e en fettknuta eller ngt sådant.



Ja jag hoppas du får ha internet kbvar nu. Saknade ju dina inlägg.



Va du e go som tänker på mig. Känns så bra att ha träffat dig här inne. Du e så rar och så go.

Tack för att du e min vän. De kan man aldrig tacka tillräckligt för.



Ja de förstår jag att de måste kännas underbart när de märks skillnad efter att du tränat honom. Han måste ocå tycka att de e kul att tröna och lära sig saker. Få använda huvudet. SÅ kul för er.



Massa massa varma kramar till er

2009-05-14 @ 20:21:29
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så j-kla dilig stil!!! Man ska ALLTID ta ansvar för sin hund, och KUNNA HANTERA den. Och ett förlåt borde hon väl för fan fått ur sig?! Så dålig stil, tyvärr finns det sådana hundägare med...



Hoppas det går bra för killen å att det inte är någon fara med knölen, fattar precis hur orolig du måste vara vännen...



Så Fräck och fin har också pearls for girls, kul! Måste nog dit och kika isf, och itne bara gynna butikerna här i v-mina ;-) STOR KRAM

2009-05-15 @ 07:39:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sara

Tittar in och önskar dig en riktigt skön fredag...

Kramis :)

2009-05-15 @ 08:26:01
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: SofiH

MEN! jag blir lika upprörd varje gång jag hör om sånna här grejer.. alla hundägare måste kunna ta ansvar för sina hundar.. det är inte acceptabelt att bli påflugen! Och hamnar man i en situation att ens hund faktiskt lyckas flyga på en annan, så ber man iaf om ursäkt och kollar hur det gick..



Att Asterix skäller på hunden efteåt är ett ganska säkert tecken på att han är rädd för honom.

Vilket man inte kan klandra honom för. Så, jättebra att ni fortsätter kurserna.. så han får märka att man inte behöver vara rädd :)



Lycka till med allt och hoppas att knölen är ofarlig! Jag vet hur jobbigt det är med sjuka hundar..



Stor kram från Jämtland!

2009-05-15 @ 14:11:14
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: emma

God kväll! :)



Jag har precis haft en frågestund i

min blogg & nu är svaren ute :D

Du får gärna titta in! :) <3



// EB

2009-05-15 @ 21:07:01
URL: http://emmabolmgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej vännen!

Hoppas att allt är bra med er!

Ha en underbar dag & helg!

Massa kramar

2009-05-16 @ 17:49:47
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Tjingeling vännen!

Hoppas det gått bra att jobba i helgen =)

Skönt att du är ledig imorron!

Hoppas det går bra för Asterix imorron hos veterinären!



Många kramar till min goa Malin =)

2009-05-17 @ 22:20:49
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Allt bra med dig gumman?!

Massa kramar

2009-05-17 @ 23:18:10
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: sara

Antar att du jobbat hela helgen...då är det svårt att hinna med bloggandet.

Säger jag som sitter på jobb och bloggar för fullt ;)

Men här är väldigt lugnt på natten.

Lycka till hos vetrinären imorgon, håller tummarna att det inte är nåt allvarligt.

Kram

2009-05-17 @ 23:58:47
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix