En skogspromenad och final!

  2009-05-18 @ 15:39:46 Helgmys Kommentarer (1)
I lördags kväll tog jag och Asterix oss en härlig skogspromenad i det underbara och varma vädret. Tänkte att jag skulle prova att ha honom lös, utan koppel. Bara för att se om han följer mej, som vi nu håller på att lära oss på kursen. Det gick jätte bra, förutom att han var en 15-20 meter framför mej hela tiden. Men han stannade hela tiden upp, för att se efter om jag hängde med och även kom när jag kallade in honom, förutom några enstaka misslyckanden. Men det är väl så det är! Man måste få misslyckas, för att kunna lära sej!
En fin promenad upp till Prästhällan gjorde vi. Ett ställe som jag aldrig varit på, även fast jag bott här så länge och allra helst nu, när vi har så nära dit upp oxå och perfekt avstånd hemifrån. Bara bakom husknuten i princip.
När vi kom fram tog jag Asterix under armen och spatserade uppför trappan som ledde oss upp i utkikstornet, där vi kunde se över hela Dorotea. Men några kort där uppe blev det dåligt med, eftersom solen sken så mycket att det inte gick att knäppa.











Efter vi kom hem, så tog vi plats ute på verandan innan det var dags att gå in och spana in Eurovision Song Contest finalen. Jag hade mina favoriter och Norge ( Alexander ) gjorde det för hemskt bra, som tog hem segern med hästlängder! Bredvid mej hade jag en trött och slut liten hund, efter kvällens promenader, men ack så mysig. Ja, husse kom in han med till slut, men var inte alls lika intresserad som jag av finalen.



Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Petra

VA duktig ha va!!!

Krama om honom från mig. Så söt han e

2009-05-18 @ 18:38:23
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix