Hundrackare!

  2009-03-25 @ 16:38:54 Asterix Kommentarer (7)

Är precis vad jag har! Har han kommit i nån trotsålder nu, eller vad är det frågan om? En sak vet jag och det är att vi håller på bli lite smått galen här hemma just nu :p
Känns som om han är överallt när jag inte är hemma. Vad hade han gjort igår? Jo, han hade slaktat en av mina blommor i köksfönstret och fått tag på och bitit av ena kopplet. Men tro ni att det var allt? Nej då! Inte det inte! När jag kommer hem igår kväll efter jobbet hade den lille oxå kommit sej upp på köksbänken. Vad gör jag?
Det låg grejor överallt. Där hade jag ställt de blommor jag ville ha kvar efter första slaktningen. Som tur vad dom hela, men allt annat då. Det låg plast överallt efter en påse, en hundgodispåse var sönderbiten och en massa godis fanns runt golvet, hans två nya overaller hade han oxå hittat! NEJ!!! var det första jag tänkte. Har han tuggat sönder dom oxå!? Men dom var till min stora gjädje oxå hela! Plus massor massor med annat smått och gott som låg lite överallt när jag klev in. Hoppas just nu att det är något övergående! ;)

Vad ska jag göra? När jag är hemma är han snäll som ett litet lamm, men när jag är borta så dansar råttorna på bordet!

Så här kan t.ex. se ut!





Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Nina

Melvin är kanon duktig i skolan. Han behöver bara lära sig att sitta still å lyssna ;-)

Sam är en 10 poängare enligt läkaren!

Så mitt mamma hjärta är så stolt!

Så det ska firas med pizza =p



Ja nog är han en buse alltid, lilla Asterix!

Ni får hoppas det blir bättre snart för annars får ni de väldigt jobbigt!



Stora kramar till dig!

2009-03-25 @ 17:00:00
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill du vinna en helt ny mobiltelefon?

2009-03-25 @ 17:07:26
URL: http://click.double.net/?25669;188;10613
Postat av: Farmor

Nu får du nog kalla på "Barbro" innan han river huset.

Eller skicka hunden på uppfostringsanstalt, om det finns så´na. Akta dig så att han inte gnager sönder dyra skor m m.

Hälsningar från Näset i Bellvik i flödande sol!

2009-03-25 @ 18:00:20
Postat av: Malin

Svar till farmor:

ja, jag kanske måste kalla på "Barbro" innan han river huset här hemma. Men idag har han skött sej ;) Vi får se hur det går imorrn igen. Jag hoppas för allt i världen att han ska lugna ner sej lite snart! Och skor är något jag inte haft framme på väldigt länge och något annat dyrbart har han inte gett sej på. Inte än iaf! och jag hoppas att han inte tänker göra det heller.



Massor med kramar från ett soligt Dorotea! =)

2009-03-25 @ 18:14:51
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Se till att han är ordentligt stimulerad både fysiskt och PSYKISKT. Måste vara jätte jobbigt att ha det sådär, men han ä nog även inne i en sista trots. Svärföräldrarnas hund är över ett år och hade plötsligt slaktat hallmattan en natt... Inser sådan tur vi haft med dobby, han kissade inne två ggr och aldrig något rackartyg - men med Bus blir det säkert tvärt om!



Ett tips är att doppa saker i ättika, det gillar inte hundar, eller att "gillra" fast honom med något som rasar och skrämmer honom om han tex är i fönstret.



Annars blir det barbro :-) å då kan hon gärna få svänga förbi här å hjälpa mig med hundmöten s



Kram kram

2009-03-25 @ 18:24:18
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha fast jag vet att man inte får skratta. Vilken liten rackare! ;)



förresten vem tusan är barbro någon hundguru i dorro? :)

2009-03-25 @ 22:03:41
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Vendela

Ha ha ha - förlåt men jag fick mig verkligen ett gott skratt, men jag förstår att det INTE är roligt för dig :-) Det är bara så komiskt, för han SER ju verkligen så SNÄLL och go ut och så är han ett sånt förbaskat busfrö :-)



Men visst är han lite valp fortfarande?? Det går nog över när han blir äldre. Han tycker nog inte om att vara ensam kanske?



Kram

2009-03-26 @ 10:52:59
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix