Umeå och NUS

  2009-06-10 @ 21:07:56 Vardag Kommentarer (2)
Dagen igår spenderades i Umeå, tillsammans med pappa. Först bar det av till NUS (lasarettet) för ett besök på tandläkarhögskolan, där jag gick egenom en stor och ordentlig undersökning med röntgen och allt vad det innebar och med början på en utredning om min reumatiska sjukdom även satt sej i mina käkar. Det återstår att se vid kommande besök kanske...
Efter mitt långa besök där, så begav vi oss ner på stan för lite ärenden. Inte alla dagar man åker till stan med pappa och det var en riktigt trevlig och mysig dag vi hade dessutom =) Soligt, varmt och fint väder med en klarblå himel. Han som INTE gillar att springa på stan och ändå var vi inte hemma förrän vid nio tiden igår kväll, efter alla ärenden runt omkring.

Födelsedagspresenter hit och födelsedagspresenter dit och ändå hittade jag inte allt, men å andra sidan så visste jag inte riktigt vad jag sökte efter heller :p
Men lite grann fick jag med mej hem ändå! Men allt tänker jag inte avslöja... ;)


En sväng förbi ICA Maxi hann vi oxå med och vi kunde bara inte passera dessa fruktdiskar, som är enorma i stan, utan att plocka med oss lite smått och gott. Bara doften... En riktig sommmardoft luktade jag mej fram till. Persikor och nektariner. Mmmm, så jag blev bara tvungen att ta med mej lite hem. Även pappa strosade runt och fann massor av körsbär, som fick även dom följa med hem.
Vem åker till Umeå för att köpa en massa frukt...? - Jo, jag och pappa! ;)

Ett besök i Umeå utan att besöka en av mina favoritbutiker är inget att undgå. Nämligen Mias Lustgård. Jag bara älskar denna butik. Jag skulle kunna gå där inne hur länge som helst och bara titta och drömma mej bort, så självklart hann jag även med en sväng in där, när vi inte hann med det förra veckan när jag och mamma var till stan. Tills slut snurrade det bara omkring i huvudet på mej, så det enda jag kom ut med, var 5 stycken doftpåsar med olika dofter! Men det är inte så bara, för jag älskar ju dessa påsar oxå ;) Man kan aldrig få för många av dessa. Tänk vad underbart det är, när man städat och gjort fint omkring sej och sen få ta fram och sprätta en påse och rummet fylls av en otrolig arom.



Även Asterix och Nixa fick sej en liten present såklart! Kan tänka mej att det är som att ha barn. Man kan inte åka bort någonstans utan att köpa något till sitt/sina barn. Jag kan inte åka bort utan att köpa något till min lilla vovve ;)


Foton: Privata

Nu ska vi bara invänta finare och varmare väder, så att även vattnet i sjöarna blir så varma, att Asterix kan prova sin badleksak! Det ska bli intressant att se om han är en badkruka eller om han älskar att bada.
Rasen i sej ska älska att bada, så jag hoppas att han hör till den gruppen. Duscha är nämligen det härligaste han kan göra, så man kan ju hoppas!

Det var vår dag i Björkarnas stad. En mycket fin dag!
- Tack pappa för att du ville följa med mej! ♥



Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så sant så sant, vovvarna får alltid något när jag åker någonstans, och nu Svea, sig själv glömmer man liksom bort ;-) Och jag förstår att du/ni köpte frukt, det finns ju inte världens bästa utbud på den fronten där vi bor... Kram kram

2009-06-11 @ 08:14:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Uncle Däckbengt

Håjt!!!!Jasså man kan få reumatism i käkbenet.Då är jag övertygad,om att en bekant till jag,och en nära släkting till du har detL.

Hmmm,så du påstår,att P skulle köpa frukt,tror jag inte en sekund på,,,inte med hans gaser...Gissar mer på välling dåL...Så vill jag också framföra styrelsens(något försenade)födelsedagshälsning,till din mamma....Även ett tack till P,för hans trevliga G/B ilnägg....Mwh;Dackbengt

2009-06-13 @ 22:21:45
URL: http://www.dackbengt.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix