En lördag hos oss!

  2009-07-06 @ 12:54:55 Vänner Kommentarer (2)

Helgen har varit en fin helg, trots sjukskrivning och vila. Jag har knappt behövt vara ensam en sekund ens. Har inte LG varit in kortare svängar ibland, så har jag haft min underbara och söta vän här mest hela helgen! ;)
Lördagen kom hon på den lysande idén att baka bullar. Vädret var inte lika hett som de dagar som varit, så jag tyckte att det var ett perfekt förslag!
Hon fick dessvärre fixa det mesta själv. Handla, stöpa degen. Jag hjälpte till att kavla ut och rulla ihop, för att sedan lägga på plåten. Jag var inte lat! Jag kunde/fick bara inte stå på benet.
Men en sak kunde jag iaf! Passa lille Sam, när han inte var ute med farmor förstås ;) och vi hade skoj!
Sen blev det många omgångar Yatzty mellan alla jäsningar och även det var jag lysande på! ;)


Här är det fullt upp med all kavla ut och rulla ihop. Mästerbagerskan Nina till vänster och Halta Lotta till höger!


Lille Sam var med han oxå, när han inte var ute med farmor och han hade lika roligt som vad vi hade. Alltid go och glad! =)


Gissa om det doftade ljuvligt i hela vårt hus den dagen! Nybakta bullar med vaniljsmak! mmmm.... Nu blir ni allt frestade va...? ;) Kan bara meddela er om att dom smakar lika gott som dom ser ut, tillsammans med ett glas iskall mjölk!
Nästa gång vet man aldrig vad vi hittar på för något...


Foton: Privata



 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan intyga att bullarna va goda! blev ju bjuden på fika när jag hade lediga timmar.Man har ju tur som har pigan min på byn när man har timmar,är ju lite långt att åka hem tycker jag. Det där har du inte gjort för sista gången!!Kram Kram!

2009-07-06 @ 18:44:23
Postat av: Malin

Sv. till mamma:

Nej nej, det där har jag inte gjort för sista gången! ;)

Lovar att jag snart ska baka igen! Det var tur Nina kom på den lysande idén att baka! Hon är bara för toppen!

Så då kan du komma och fika igen! ;)

Och goda var bara förnamnet! mmmmm....

Kram kram

2009-07-06 @ 21:16:59
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix