21 Juli

  2009-07-23 @ 21:57:53 Nöjen Kommentarer (3)

NU! Ska jag ge mej på en uppdatering, nu när det är sååå länge sedan sist. - Ellerhur Michael? ;)
Vad har då hänt på vår semeter? Det har målats, spikats, varit på marknader, en liten sväng till stugan, men nu hade jag tänkt att ta ett litet inlägg om vår kväll i Bellvik i tisdags.

Vi var bjuden på mat hemma hos mamma och pappa i deras stuga. Två andra var oxå bjudna. Två mycket trevliga och lättsamma Stockholmare (Anna och Anders). Vädret blev kanonfint och vi kunde sitta ute och äta i solskenet.
En mycket god middag i form av grillad älgfilé och potatisgratäng, med en mycket god efterrätt i form av farmor och farfars egna jordgubbar. Mums var precis vad allt var! 



Efter maten blev det båtåkning med ringåkning, vattenskidor och wakeboard. Även detta mycket trevligt och skojigt!
Vet inte hur många varv det blev. Till slut blev det riktigt kallt att åka med alla varven runt. Norton skulle åka, Lovisa skulle åka och självklart skulle även LG åka han med. Badning blev det oxå för dessa tre och jag var inte det minsta avundsjuka på dem :p

Här kommer lite bilder från deras åkning på Bellvik sjön:








Efter denna sväng gick jag in till stugan för att värma mej, medan Norton och Lovisa fortsatte att åka varv på varv. Men så kan jag lova att jag fick värma en och annan fossing och hand när det kom upp igen.
Och för att inte tala om kapten. Han blev trött och slut han med efter all åkning, eller körning för hans del.


En mycket trevlig, mysig, god och härlig kväll var precis vad vi hade tillsammans! Asterix och Nixa sprang och sprang tills de båda stupade i säng. Nixa badade massor, men inte blev Asterix narrad att hoppa i inte. Det var nog alldeles på tok för kallt för honoms smak :p

Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va roligt att Malins blogg vaknat till liv igen!

Gick det bra idag? Hoppas det!

Varma hälsningar från farmor och ha det så gott alla tre.

Kramar från oss som bor jämt på Näset!

2009-07-23 @ 22:32:45
Postat av: Vendela

Oj oj vilken festlig dag/kväll ni hade! och vilken god mat!



Är ni klara med garaget nu? Det hände mycket bara på den veckan vi var där tycker jag! :-)



Kram på dig!

2009-07-23 @ 22:36:29
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Malin

Malin svarar farmor:



Ja, jag hade ju fått så mycket skäll av lillebror att jag inte gjort något åt bloggen på evigheter, så det var dags att ta sej i kragen och göra ett ryck innan vi åker bort imorrn.

Det gick jätte bra idag!

Jag kan ringa något imorrn innan vi åker.

Ha det så gott ni med och sov så gott oxå!

Massor med kramar från jag, LG och lille Asterix.

2009-07-23 @ 23:23:55
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix