Vår påsk i Borgafjäll!

  2009-04-14 @ 18:18:15 Nöjen Kommentarer (15)
Dags för en uppdatering från vår påskhelg i Borgafjäll tillsammans med familjen Persson/Frost.

Vi åkte upp på skärtorsdagens eftermiddag när allt var packat och klart in i minsta detalj. Vädret var verkligen inte alls det bästa. Det regnade och hade snöat under dagen, så det var ett riktigt slaskföre ju närmre fjället vi kom. Hur skulle helgen bli, om det skulle vara sådant väder hela påsken, tänkte jag. Men det ändrades rätt så snabbt
Vädergudarna kom verkligen med massor med sol och värme =) det var som att tycka på en knapp och allt bara ändrades om så där fort.

När vi kom fram åkte vi förbi och packade ur bilen hemma hos Jennie och Johan, umgicks en sväng och sen var det dags för en middag hos svärföräldrarnacampingen Idet. Hade gjort pajen som blev vår middag den kvällen och det var lika gott som sist ;)



Långfredagen kom och vi bestämde oss för att åka ner på Avasjön, där det var dags för den årliga fisketävningen som gick av stapeln klockan 12.00 och pågick fram till 14.00. Dessvärre fiskade jag inget, när jag tyckte att jag hade det jag gjorde med att hålla reda på Asterix bland allt folk som kryllade överallt. Men det gjorde ingenting för min del, för det gick sååå bra ändå utan mitt deltagande ;)







Med ett stålande väder och en god fiskelycka, så kammade min älskade sambo hem första priset i form av 7000 kronor, ett diplom och en plakett. Det kunde ju inte sluta bättre ;) och dessutom med trevligt sällskap och en massa gott fika hela dagen lång!

Kvällen kom även den dagen och det var dags för middagcampingen igen, tillsammans med svärföräldrarna och två vänner ( Marcus och Brittis tillsammans med sonen Benjamin ). Den årliga grillningen stod på menyn. Så jag och Asterix tog oss en promenad dit och avnjöt en mycket god middag. Så nog kunde vi rulla hemöver sedan alltid.
När det sedan bar av hemåt igen fortsatte vi kvällen i trevligt sällskap och ett lyckat avslut på kvällen.



Påskafton kom och vi åkte upp mot fjällen för att prova på fiskelyckan även den dagen, men dessvärre utan fisk.
Men ett strålande och underbart väder, så man kände sej aningen grillad när man kom hem igen. Vi satt nog ute in i det längsta av bara njöt av den friska fjälluften och solen som värmde en, så att vi inte ens behövde frysa. Snarare tvärtom. det kunde inte bli bättre. Under kvällen avnjöt vi en underbart god middag tillsammans och sen blev det badning och de övriga begav sej ner på Skicenter för en krogrunda, medan jag beslöt mej för att stanna hemma tillsammans med Asterix. Har man skaffat sej hund, så har man ;) Men jag slockande nog rätt så snabbt efter de gått. Det känner på att vara i fjället :p





Annandag påsk kom och vi tog en tur upp mot fjället, så att barnen kunde åka i alla backar. Vädret hade mulnat på sej och solen valde att bara titta fram emellan åt. Men med en härlig värme behövde vi inte frysa om näsan även den dagen, utan bara vara ute tillsammans och avnjuta ett mycket gott fika och sällskap.
Även den kvällen avnjöt vi en mycket god middag och efterrätt tillsammans. Sen blev det mest en slappar kväll med kortspel och tv tittning, när vi var rätt så nöjda och trötta efter dagens barvader.




Foton: Privata


Måndag och så sista dagen innan det var dags för att packa bilen och bege sej hemåt igen. Vi tog en sväng ut på några tjäner för att prova på fiskelyckan även denna dag, men även där med ganska så dåligt resultat. Men med strålande sol och ett underbart och växlande väder gick det ingen nöd på oss den dagen heller. Med massor med gott fika i matsäcken så kunde man inte annat än att njuta ;)

Efter en härlig påskhelg åkte vi sedan hemåt mot Dorotea igen!

Tusen tack för en trevlig helg tillsammans med er, Jennie och Johan!





Kommentarer
Postat av: Petra

Hej Älskade Vän.

Du har varit saknad. =)

Vilken underbar påsk ni tycks ha haft. Gudomliga bilder ju!!!

Så underbart söt Asterix e!! Han verkade trivas.

GRATTIS till LG och hans vinst! Gud va kul!



JO vi har haft de bra, myst och haft oss hela helgen. Tufft nu när man e sj igen, men de visste vi ju om. De löser sig nog.



Ja du förtjänade din award såklart!!!



Hoppas du får en fin kväll!



Kramar i massor vännen min

2009-04-14 @ 19:12:10
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

Klart du har vari saknad. Ja visst rycker de " i bloggnerverna " när man e utan för länge ? ha ha ha



Förstår att ni blev glada över extra klirr i kassan. De e aldrig fel de!

Vill oxåp vinna ngt ngn gång. Har alltid sådan otur med allt sådant. hi hihi



Mysigt med Asterix att han älskar solen. Han e ju so go!



Ja e inte sjuk? Hmm.. har jag skrivit de? Då e jag nog förvirrad. ha ha ha



JO nog e jag allt väldigt arg. När hennes egen far inte bryr sig ett endaste dugg om sin dotters säkerhet. Han påstår att jag e överbeskyddande. Nej men de e en stark rekommendation att barn ska åka bakåptvända fram tills de e 4 år. Dessutom så e de inte en barnstol som du kanske såg.

AHHHH förlåt men bide lite arg igen.

Förbannade karlar.



Men lilla vän du e värd alla awards i hela världen.



Massa kramar till dig.

Nu måste jag ta mig i kragen och träna innan jag somnar påp soffan.



Kram kram

2009-04-14 @ 19:48:32
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ni ser verkligen ut att ha haft det härligt i Påsk! Och ett stort grattis till Hägge - nu kan han titulera sig stor fiskar´n ;-P Kram kram vännen

2009-04-14 @ 19:50:30
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Kia

Så härligt ni sett ut att ha haft det i påsk! Avis...Jag som jóbbat och knappt fått se solen något! Bättre lycka nästa år!

Roligt att L-G kammade in första priset! Grattis till honom! :)

Kram

2009-04-14 @ 20:17:06
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Nina

Fina bilder du knäppt! Vilken härlig påsk ni haft!

Saknar dig minst lika mycket vännen!

LÄngtar tills vi ses igen!

Melvin håller på att bli sjuk, inte bra =(



Kram min älskade vän!

2009-04-14 @ 21:14:38
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka härliga bilder :)

Inte helt fel med en vinst på 7000 kronor!!

Tänk så olika man kan fira sin påskhelg i detta avlånga land... i måndags var vi och grillade på stranden ju. Och här har varit soligt och varmt... men man blir lite sugen på att åka scooter på fjället. Det ser så mysigt ut :)

2009-04-15 @ 10:08:43
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Vanja

Fina bilder :) å grattis till din andra hälft som vann fisketävlingen!! Ni verkar haft en härlig påsk! Er hund är sååå söt.



Kram.

2009-04-15 @ 13:14:47
Postat av: Malins farmor

Vilken tur L G hade, hälsa och gratta honom från oss på Näset! Tur att ni hade bra väder och fick en fin påsk, som jag läser om i din blogg. Ha det så gott lilla Malin och kramar från oss!

2009-04-15 @ 16:23:33
Postat av: Rose-Marie

Jag har hittat din blogg!!!!!!!! Vilka fina bilder!

Ja det ser ut som ni verkligen haft en fin Påskhelg

Själv har vi varit i Bellvik som du vet o haft det helt underbart .Kanonväder o mycket sol god mat o många skratt ..Ville tacka så mycket för lånet av dina scooter kläder. Nu är vi hemma o här är soligt o fint nu går folk med korta byxor! hoppas det håller i sig Gratta L-G för vinsten från oss Kram kram Rose-Marie o Hans

2009-04-15 @ 18:35:23
Postat av: Malin

Malin svarar Rose-Marie:



Vad roligt att du hittat till min blogg! =) och tack för att du tyckte bilderna var fina!

Vi hade en jätte fin och härlig påsk, men det tråkiga med allt var att vi inte hann träffa er något mer än en snabbis på torsdagen =( Så jag hoppas att det blir snart igen!

Låter som om ni hade det underbart och härligt i Bellvik oxå. Roligt att det blev fint väder oxå, så ni kunde vara ute och må gott i både badtunna och i snödrivorna.

Det var så lite så, lånet av skoterkläderna.

Kan tänka mej att det är strålade sol och värme nere hos er. Mamma och jag var in och tittade på YR på jobbet och vi såg bara solar nere hos er. Tro ni att vi blir avis! Inte då! ;)

LG hälsar tillbaka och tackar för gratulationen! Inte dumt att kamma hem 7000 kronor.



Hoppas att ni har det jätte bra och att resan hem gick bra!



Massor med kramar till både dej och Hasse från jag och LG!

2009-04-15 @ 20:22:28
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Malin svarar Vanja:

Tack för att du tyckte bilderna var fina! =) och det var inte alls så dumt att LG kammade hem vinsten på 7000 kronor på draget. Inte alls illa!

Vi hade en jätte härlig påskhelg på alla sätt och vis! Hoppas att du hade desamma!



ja, han är nog bra söt ändå lille Asterix ;)

2009-04-15 @ 20:24:46
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Malin svarar farmor:



har framfört hälsningen till LG! och han tackar och hälsar så mycket tillbaka! Inte alls illa att kamma hem en vinst på 7000 kronor. Vore inte fy skam att få! ;) och vädret var kanon hela helgen. Varmt och skönt, så man behövde då inte frysa.

Hoppas att ni har det bra både du och farfar!



Massor med kramar till er båda!

2009-04-15 @ 20:26:54
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie

Ja här är underbart detta är nog den bästa tiden våren . Vi har varit ute med hundarna nu i kväll dom har verkligen fått rasa av sig Helen o alla barnen var med . Elin ska sova över hos oss inatt och hon hälsar så mycket också hon vill gärna komma och se på din hund som är så gullig kram från Elin Rose-Marie Hans Zicco o Flinga Kram ps nu ska vi titta på mer bilder som du lagt in du är ju verkligen profsig hälsa L-G.

2009-04-17 @ 21:02:23
Postat av: Malin

Malin svarar Ros-Marie:



Ja, visst är det en härlig tid nu, våren. Men nu måste det blir lite varmare här uppe oxå. Det har blåst hela helgen. Kallt har det varit. Vi var tänkt att åka till stugan i helgen, men det blev inget av när det var sånt väder. Så LG for till fjället och fiskade idag istället, men han kommer hem ikväll. Så jag passade på att åka hem till mamma och pappa på middag. Men ni verkar ha ett himla härligt väder enligt YR. Sol, sol, sol.

Du får ta med dej Elin och komma upp och hälsa på Asterix! ;) Klart hon måste få komma och leka med honom lite =)

Annars måste ju jag ta med mej han och komma ner till er ;)

Roligt att ni tycker om bloggen. Ska uppdatera lite mera så fort jag kommer hem och har tillgång till alla bilderna.



Ha en jätte mysig lördagkväll! Och hälsa ALLA så mycket!



Kramar från mej och Asterix!

2009-04-18 @ 18:55:22
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Leia

Hej.



Jag hittade hit till din fina blogg av en ren slump. Nu har jag suttit och läst den en bra stund med en kaffekopp vid sidan av, och jag ville bara säga att jag tycker om din blogg. Vi har många gemensamma intressen märker jag, exempelvis djur och fritidsliv. Jag kommer med all säkerhet tillbaka. Ha det gott!







2009-04-19 @ 13:14:36
URL: http://djuptinuti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix