Mitt projekt är färdigt!

  2009-04-22 @ 20:37:27 Inredning Kommentarer (17)
NU!!! Äntligen! Mitt projekt som jag hållit på med nere i källaren är nu färdigt! =) Mamma stannade kvar efter jobbet idag och hjälpte mej med det sista! ♥ Eller färdig och färdig. Jag har lite småsaker kvar att fixa, som golvytterdörr och väggen innanför veden, men det får bli till sommaren. Nu ska jag bara skura upp bastun. Sen ska vi inviga!
Jag har alltså gjort i ordning det lilla rummet utanför bastun till ett sånt där litet mys och relaxe rum, där man kan gott och ha det mysigt i!

Bjuder på lite före och efter bilder, så ni får se skillnaden och resultatet!



Allt var i gammal och tråkig träfärg ( bastuväggen ) och det övriga gick i en skrikig orangefärg med senapsfula väggar och tak. Jag mådde bara dåligt av att se kombinationen tillsammans, så därför beslöt jag mej för att göra något åt saken. Med en liten roligare och mysigare färg, som LILA!


Sen bad jag min käre sambo att tillverka något att sitta på, när jag inte kunde hitta något som jag tyckte skulle passa där inne. Så med min idé och ritning snickrade han ihop dessa två åt mej, som jag sedan målade svarta med ljuslila "knutar" som listerna i rummet.





Eftersom rummet är så litet, så är det väldigt svårt att få hela helheten på ett fotografi. Man ska se det i verkligheten för att se allt i sin helhet och därefter oxå se hur fint det blev tillsammans ;) Sen gör sej inte färgen detsamma som i verkligeheten heller
Sen får ni ha överseende med golvet, som fortfarande är gräsligt. Men det kommer senare och även handtag till dörrarna ;)


Asterix var snabb med att pröva pallarna. Man kunde både sitta och ligga på dem. Min trogne och fyrbenta kompis
Dynorna är köpta från Ellos.



Ett väggord ( Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag ) bestämde jag tidigt att jag ville ha på väggen. Men när jag beställt det och läst anvisningarna får jag se att det inte fäster på betong... Så därför tog jag en skiva och målade den i samma färg som väggen och där satt det perfekt ;)
En korg och handdukar beställde jag från IKEA, men tyckte att korgen var i sådan tråkig färg, så den sprayade jag svart och vips så bra även det blev. Även en hylla ( svart ) kom med posten från IKEA.



Dörren med fönster beställde jag ett tyg till, från Textilonnet, som jag sedan fäste med en sån där gardinsträng, som jag spände upp både upptill och nedtill. Ingången från pannrummet satte jag upp en svart franspanel. Den från Jotex.
Bordet som är format som en blomma fick jag av mamma och pappa, ett gammalt bord som pappas farmor haft. Men även detta med en tråkig och sliten färg. Så även detta slipades upp och målades svart. Lycktorna på bordet kommer från Ellos.



Lite smått och gott på hyllan. Ett jätte gulligt och ulligt får som jag inhandlade på blomster här i Dorotea. En godisburk som jag handlade när jag och mamma var till Skellefteå, likaså lycktorna som är formade som hjortron inhadlades även dem i Skellefteå.



En zinkhink beställde jag från Jotex med texten COLD DRINKS. Kan passa bra om det blir varmt och man får fylla den med en massa is och god dricka. Den stora plastmattan beställde jag från Ellos. Täckte iaf det mesta av golvet ;)
Lycktorna som jag placerat i bastun, kommer att ge ett mysigt sken när man kryper in där =) Dessa två inhandlades oxå i Skellefteå.



Foton: Privata


Ljuslycktorna jag hängt upp i taket handlades även dom när vi var till Skellefteå.
Som ni förstår hittade jag en underbar affär när vi var dit ;) Något jag gärna besöker igen! ;)

Snart vankas det bastning här hemma, helst innan sommarvärmen kommer ;) Men vem vet. Det kanske bli invigning redan imorrn kväll! ;)




Kommentarer
Postat av: Mamma

ja,tänk va du jobbat! Men så blev de fint också! Du måste väl känna dig nöjd med resultatet? Även LG måste väl tycka det blev bra? Nu fattas ju bara invigningen med en bastu!Vad blir nästa projekt tro?? Jag kanske tro mig veta! Nä nu luktar det urk om Nixa,tror jag måste ut med henne! Ha de gott och KRAM KRAM på dig!!

2009-04-22 @ 20:52:48
Postat av: Malin

Svarar mamma:

Ja, nu äntligen är det färdigt! det var segt på sista tampen, men så var det LG som var seg oxå ;) Innan han borrat alla hålen åt mej! och nöjd, det är jag absolut! Jag och Asterix har suttit där nere en sväng. Han vill ju vara med han oxå! Tur jag har han ikväll! LG tycker även han att det blev bra! Något annat skulle han aldrig våga komma och säga! ;) Nästa projekt!? Jo, det vet jag precis vad det är, eller vad jag vill! och jag hoppas att det blir snart! Och tusen tack för hjälpen ikväll! Du är bäst mamma!!! <3 Men de vet du redan om!

Ja, rasta Nixa du, så ska jag se vad jag och Asterix ska hitta på. En liten rastning där oxå skulle jag tro snart.



Massor med kramar till världens bästa mamma!

2009-04-22 @ 21:07:04
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Du har gjort ett himla bra jobb vännen! Kanon snyggt! Där kommer ni få många mys stunder ilag <3



Puss och kram

2009-04-22 @ 21:19:27
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja absolut att du ska va nöjd! Kan ju tyvärr inte svara på dina mess =p Jävla mobil!!

Å Sam är ledsen och otröstlig ikväll!



Puss och kram

2009-04-22 @ 21:38:00
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Wow, nya rysare, inte illa det!

Film kväll måste planeras :-)



Mamma kom och hjälpte mig, Sam somnade å vaknade sen lika glad igen. Sicken tur alltså!

Va så synd om honom :-(



Mmmm, HATAR min mobil!



Pöss pöss





Miss ya!

2009-04-22 @ 22:03:23
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

En ny mobil är ett måste faktiskt!

Men vet inte hur jag ska kunna trolla fram pengarna??

Sam är lika ledsen nu igen :-(

å jag känner mig alldeles hjälplös! Snyft!



Va skönt att du är ledig imorron, men mindre kul att du måste jobba hela helgen!

Vi far kanske upp till lövsjön.

Beroende på vädret!



Sov så gott!

Natti natti och massa goa kramar te du!

2009-04-22 @ 22:27:32
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Vanja

Jättesnyggt!!!

2009-04-23 @ 07:11:43
Postat av: Jenny

Men se där! :D Va fint du gjort! Bra jobbat!

2009-04-23 @ 08:41:29
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till Vanja: Tack så hemskt mycket! =)

2009-04-23 @ 10:41:14
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det blev ju riktigt bra det där! :-) Ser väldigt mysigt ut...

Kram

2009-04-23 @ 10:55:31
Postat av: Malin

Svar till Caroline:

Tack så mycket! =) och visst blev det mysigt! ;)

Nu fattas bara invigningen i bastun, men ska be LG hjälpa mej att skrubba upp den ikväll innan det kan testas :p



Ha en fin dag!

Kram kram

2009-04-23 @ 11:02:57
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: sara

Wow vad fint... så många fina små detaljer.

Asterix verkar ha hittat sin rätta plats :)

Vi har också en bastu här hemma , men för tillfället är den full med barnens gamla leksaker och en massa annan skit...

Ha en mysig fortsättning på din dag :)

2009-04-23 @ 12:22:00
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Lillebror!

Vilken duktig storasyster man har. Stolt kan man va!

KRAM KRAM...

2009-04-23 @ 12:46:21
Postat av: Malin

Storasyster svarar lillebror:



Du kan göra en glad du, lillebror! =) och glad blir jag att du är stolt över din syster! =) Är mycket STOLT själv över min lillebror! SOM ÄR BÄST!



Nu får du komma och basta! :p

Jag hoppas att du kommer och hälsar på snart!



KRAM KRAM

2009-04-23 @ 12:50:52
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Superfint! Bordet gillar jag skarpt :-)

Kram kram

2009-04-23 @ 13:13:35
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Farmor

Du har gjort ett fint arbete med rummet utanför bastun, nu får du ta det lite lugnare ett tag. LG hade ju ett annat projekt före ditt nästa så nu får du passa på att ta igen dig litegrann, eller... Förresten det finns hur mycket som helst att göra när våren kommer så det blir nog inte så lugnt för dig heller. Jag har fått ett glädjande besked idag!

Ha det så bra go`Malin och miljoners kramar!

2009-04-24 @ 17:18:59
Postat av: Malin

Malin svarar farmor:

Ja, visst blev det fint, det lilla lila rummet utabför bastun =) men vi har inte hunnit med att städa ur bastun än, men jag hoppas att det blir i helgen, så jag får lite hjälp av LG oxå. Men sen ska jag nog ta det lite lugnt, men helst av allt så hade jag velat påbörja mitt nästa projekt på en gång ;) men det vill inte min käre sambo.

Måste ringa dej imorrn och höra vad du fått för glädjebesked idag! =) Men jag kan nästan ana vad det är!



Massor med kramar till min goa farmor!



Natti natti och sov så gott!

2009-04-24 @ 22:21:01
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix