Fönstertittare...

  2011-11-27 @ 21:27:27 Inredning Kommentarer (4)

Nu äntligen börjar mina projekt att lida mot sitt slut! =)

Och jag känner inte för
någon mer färg och pensel än på ett tag!

Tidigare i höst när vi var på besök hos farmor och farfar,
fick jag ta med mej ett gammalt fönster hem.
Si så där 100 år bestämt.



Insidan! (Hade börjat skrapa och slipa innan fotografering)



Utsidan!



Det var vitt och slitetinsidan
och rött och slitetutsidan.

Nu har jag skrapat bort färgen och kittet och slipat det,
för att sedan måla det vitt.
Så att det harmonerar ihop med resten jag gjort om.

Och i fönstret hamnade Tim =)



Igår åkte det upp på väggen!
Och jag känner mej riktigt nöjd över resultatet,
som dessutom har sin historia bakom det hela.
Som gör det extra roligt.



När jag liks är igång, kan ni få se ett av mina tidigare projekt,
som jag slet mest över...

En gammal Singer symaskin.
Som jag hade äran att  av min arbetskolega.



Lånad bild från google,
eftersom jag glömde bort att fota före bild.

Resultatet av flera timmars slit blev detta!!!






Och ovanför symaskinen hamnade fönstertittaren Tim! ;)


Hoppas att ni haft en riktigt mysig och fin första advent!



Här har vi tänt ljuset och haft det mysigt,
men saknar dock den vita och
mysiga snön...

Resten
av mina pyssel och inköp och en helhet av det hela 
kommer så småning om ;)


Kommentarer
Postat av: Nina

Äntligen ;)

Jätte snyggt vännen. Och va mycket lite vit färg kan göra...

Efter två nätter av absolut ingen sömn mår jag nu riktigt dåligt. Anton är så aldrig i halsen, hostar och är så tätt i näsan. Låter som han ska spy var och varannan minut. Lätt att sova då va? Nä inte alls...

Sov gott vännen.

Kram kram

2011-11-27 @ 22:29:40
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Blev ytterligare en natt med liiiite sömn. =p

En himla tur att m kommer hem imorron. Jisses så jag längtar.

Försöker få liv i barnen men dom vägrar vakna!

Ska då passa på sova när Anton sover lunch idag!



Vi är hemma idag så kom förbi när du slutat!

Kram min vän

2011-11-28 @ 08:13:31
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Såååå fint du har gjort! Här åkte symaskinen ut, men lär ta upp dne på altanen å kanske får den vit färg på sig då, kanske inte, gillar det ruffa på den... Å jag gör som du - kör på plastgran å njuter av YC ljus ist :-D KRAM

2011-11-29 @ 06:35:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilken rolig idé med fönstret, blev ju jätte charmigt. :-) Jag håller med på att slipa och måla ett fönster men det kommer att bli lite annan stil, typ "anslagstavla".



Tycker det är såå fint när man målar upp de gamla symaskinerna. Jag håller på att bearbeta min kära mor att göra likadant men det går lite trögt. :-P



hoppas ni håller er friska! E skulle få börja på dagis igår men hon vaknade med lite feber och väldigt snorig näsa. :-/



Kram

2011-11-29 @ 10:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Malin. En tjej på 25 år. Sambo med världens bästa kille, mamma till den underbaraste sonen på jorden. Tim. Och matte till finaste vovven, Asterix